خواص ذرت

خاصیت های ذرت

خواص ذرت

ذرت چه خواصی دارد؟

خیلی از افراد به ذرت علاقه مند هستند، آیا از خواص بی نظیر ذرت برای سلامتی مطلع هستید؟ ذرت در رنگ های مختلف مانند آبی، بنفش، سیاه، صورتی، قرمز و زرد وجود دارد. شما می توانید ذرت را در فصل تابستان و دیگر فصول تهیه کنید.

می خواهیم در این نوشته در مورد خواص ذرت برای شما مطالبی را قرار دهیم.

ارزش تغذیه ای ذرت

ذرت دارای ۹۶ کالری می باشد، در ذرت ۷۲ درصد آب، ۲۱ گرم کربوهیدرات، ۲.۴ گرم فیبر، ۳.۴ گرم پروتئین، ۴.۵ گرم فروکتوز و ۰.۲ گرم لاکتوز وجود دارد. ذرت دارای ۱٫۵ گرم چربی بوده و همچنین امگا سه در ذرت یافت می شود.

ذرت دارای انواع ویتامین ها می باشد و مواد معدنی در ذرت باعث می شود تا سلامت بدن حفظ شود. در ذرت منگنز، فسفر، منیزیم، روی و مس وجود دارد.

آنتی اکسیدان های مختلف در ذرت باعث می شود تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود. آنتی اکسیدان های موجود در ذرت شامل زئازانتین، لوتئین، آنتوسیانین، اسید فرولیک و اسید فیتیک می باشد.

ذرت شیرین دارای ترکیبات اسید پانتوتنیک، فولات، ویتامین ب ۶، نیاسین و پتاسیم می باشد.

خواص ذرت برای سلامتی، پوست و مو

سرشار از کربوهیدرات

ذرت به دلیل داشتن کربوهیدرات فراوان برای سلامتی پوست و مو بسیار مفید می باشد، کربوهیدرات موجود در ذرت باعث می شود تا انتخاب مناسبی برای سلامتی پوست و مو باشد. کسانی که قصد دارند وزن خود را اضافه کنند ذرت گزینه مناسبی می باشد.

مواد شیمیایی گیاهی

ذرت دارای آنتی اکسیدان های فراوان می باشد که برای بدن مفید است. آنتی اکسیدان پروتوکاتکوئیک یک سپر دفاعی قوی در بدن می باشد که برای سلامتی بسیار مفید است.

ذرت دارای کارتنوئید می باشد که باعث می شود تا در مهار رادیکال های آزاد عالی عمل کند. شما می توانید ذرت را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. کسانی که بیماری های قلبی عروقی دارند نباید زیاد ذرت میل کنند چرا که باعث می شود تا وزن آنها افزایش پیدا کرده و سلامتی آنها به خطر بیفتد.

مو و پوست سر را بهبود می بخشد

یکی از خواص عالی ذرت برای پوست و مو می باشد که برای داشتن موهای صاف و نرم می توانید از ذرت کمک بگیرید. ذرت باعث می شود تا تعادل میان اسیدهای چرب امگا سه و امگا شش در بدن حفظ شود. این دو ماده باعث می شود که مو و پوست سر دچار خشکی نشوند.

اگر بدن شما دچار کمبود این دو عنصر شود موهای شما شکننده شده و ریزش موهای شما تشدید می شود. ذرت حاوی عنصر های گفته شده برای سلامت پوست و مو می باشد.

از قلب شما محافظت می کند

ذرت دارای خواص ضد آتروژنیک می باشد که بر سطح کلسترول تاثیر می گذارد. ذرت باعث می شود تا خطر بیماری های قلبی عروقی کاهش پیدا کند. یکی از مواردی که برای سلامت قلب موثر است ذرت می باشد. همانطور که گفته شد ذرت دارای اسید چرب امگا سه و امگا شش می باشد که باعث می شود تا کلسترول بد در بدن کنترل شود. همچنین ذرت از انسداد عروق جلوگیری می کند و باعث کاهش فشار خون می شود.

کلسترول LDL پایین تر

یکی از خواص عالی ذرت پایین آوردن کلسترول بد خون می باشد؛ ذرت باعث می شود تا کلسترول ال دی ال پلاسما کاهش پیدا کند. کلسترول بد خون در افرادی که دچار چاقی هستند بیشتر وجود دارد. ذرت برای جلوگیری از تصلب شرایین موثر است.

پرفشاری خون و دیابت را کنترل می کند

ذرت برای درمان فشار خون و دیابت نیز موثر است. کسانی که می خواهند از دیابت جلوگیری کنند می توانند از ذرت استفاده کنند. برای جلوگیری از فشارخون بالا و بیماری دیابت بهتر است ابتدا سبک زندگی خود را اصلاح کنید و میوه و سبزیجات را در درژیم خود قرار دهید.

خیلی از افراد امروزه در معرض بیماری دیابت قرار دارند، ذرت می توان برای کنترل و پیشگیری دیابت بسیار موثر باشد. مواد شیمیایی گیاهی موجود در ذرت برای مقابله با فشار خون نیز بسیار موثر می باشد.

از بی خوابی جلوگیری می کند

خیلی از افراد به دلیل تنش های مختلف به بی خوابی دچار می شوند، زنان باردار به دلیل کمبود آهن در بدن به این امر گرفتار می شوند. ذرت دارای مقادیر زیادی از آهن می باشد که برای تولید گلبول های قرمز خون بسیار موثر است. برای جلوگیری از بی خوابی می توانید ذرت را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مفید برای گوارش

همانطور که گفته شد ذرت های مختلفی در بازار وجود دارد که هر کدام دارای آنتی اکسیدان خاصی برای سلامت بدن می باشد. ذرت زرد دارای آنتی‌اکسیدان‌های زئانتین و لوتئین می باشد. ذرت قرمز آنتوسیانین دارد و ذرت بنفش دارای اسید هیدروکسی بنزوئیک و اسید پروتوکاتکوئیک است.

ذرت برای گوارش بسیار موثر می باشد. چرا که باعث جلوگیری از جذب کلسترول و ایجاد یبوست در بدن می شود. ذرت توانایی این موضوع را دارد که خطر سرطان روده بزرگ را کاهش دهد، همچنین ذرت از بروز هموروئید و اسهال جلوگیری می کند.

ذرت پخته شده دارای فیبر زیادی می باشد که باعث بهبود گوارش می شود. ذرت باعث می شود تا رشد باکتری های سالم در روده زیاد شود.

برای چشم ها مفید است

در ذرت ماده ای به نام زئازانتین و لوتئین وجود دارد که از اکسید شدن چشم پیشگیری می کند. اگر چشم های شما توسط پروتئین اکسید شود باعث ایجاد تاری در چشم می شود. ویتامین آ موجود در ذرت باعث می شود تا بینایی به شکل ویژه ای افزایش پیدا کند.

ذرت را اگر به صورت منظم میل کنید برای سلامت چشم بسیار مفید است. یکی از غذاهایی که در فصل تابستان برای چشم بسیار مفید می باشد ذرت است. ذرت می تواند از بیماری های چشمی مانند تباهی لکه زرد جلوگیری کند.

مبارزه با بیماری های مو

علاوه بر ذرت، روغن ذرت نیز دارای فواید سلامتی بالایی می باشد؛ ویتامین ای و اسیدهای چرب موجود در این روغن برای مبارزه با بیماری های مو موثر است. شما می توانید از روغن ذرت برای درمان شوره سر استفاده کنید. استفاده موضعی از روغن ذرت باعث می شود تا موها هیدراته شده و از آسیب دیدن محافظت گردد. آنتی اکسیدان های موجود در روغن ذرت با رادیکال های آزاد موجود در پوست سر مقابله می کند و از آسیب دیدن پیشگیری می شود. همچنین ذرت دارای ویتامین کا می باشد که باعث جذب بهتر کلسیم در بدن می شود.

افزایش وزن را تسهیل می کند

ذرت به افزایش وزن در افرادی که لاغر هستند بسیار کمک می کند. ذرت به کسانی که می خواهند وزن اضافه کنند کمک می کند تا به راحتی وزن خود را افزایش دهند. چرا که در ذرت کربوهیدرات، فیبر و کالری به میزان زیادی وجود دارد.

اگر به دنبال راه طبیعی برای افزایش وزن هستید می توانید بر روی ذرت حساب باز کنید. یک فنجان ذرت دارای ۱۳۰ کالری می باشد که فوق العادست.

برای استخوان های شما مفید است

ذرت برای سلامت استخوان ها فوق العاده عالی می باشد. ذرت به شکل گیری استخوان ها کمک می کند. بتاکریپتوزانتین عنصری است که در ذرت به وفور یافت می شود و عملکرد آن برای کاهش خطر بیماری های التهابی مانند روماتیسم و سرطان می باشد.

مصرف منظم ذرت باعث می شود تا از پیری استخوان ها پیشگیری شود. برای داشتن استخوان های سالم تر ذرت میل کنید. ذرت دارای منیزیم، آهن، روی و فسفر است.

افزایش انرژی

کربوهیدرات موجود در ذرت باعث می شود تا انرژی بدن افزایش پیدا کند. ذرت باعث افزایش فوری انرژی می شود. ذرت دارای اسید پاتئتنیک و ویتامین های گروه ب می باشد. همچنین ذرت دارای بتاکاروتن است که برای سلامت بدن مفید است.

سلامتی بافت ها را افزایش می دهد

ذرت به دلیل خاصیتی که دارد باعث افزایش سلامتی بافت های بدن می شود. ذرت باعث می شود تا کارایی بافت های بدن زیاد شده و عملکرد آنها افزایش پیدا کند. ذرت باعث می شود تا تاندون ها، رباط ها، استخوان ها و ماهیچه ها تقویت شده و به تثبیت قند خون در بدن کمک می کند. ذرت دارای مقادیر زیادی از فیبر می باشد که برای سلامت بدن مفید است.

از سرطان جلوگیری می کند

تا به اینجا در مورد خواص ذرت آشنایی کافی پیدا کرده اید؛ ولی کار به همین جا ختم نمی شود. ذرت به دلیل داشتن ترکیب فنولیک و اسید فرولیک باعث جلوگیری از سرطان می شود. ذرت می تواند از بروز تومورهای بدخیم سینه و کبد جلوگیری کند. فیبر موجود در ذرت باعث می شود تا از بروز سرطان گوارش پیشگیری شود.

اگر به دنبال راه طبیعی برای پیشگیری از سرطان هستید حتما از ذرت کمک بگیرید. اگر ذرت را در رژیم غذایی خود قرار دهیم ساده ترین راه را برای پیشگیری از بیماری سرطان انتخاب کرده اید.

برای زنان باردار خوب است

مادران باردار بهتر است حتما از ذرت در رژیم غذایی خود استفاده کنند چرا که برای سلامت رشد و جنین مفید است. کمبود اسیدفولیک در مادران باردار باعث سقط جنین می شود. فیبر موجود در در ذرت باعث جلوگیری از یبوست بارداری می شود. فولات موجود در ذرت باعث می شود تا خطر ابتلا به ناهنجاری های دوران جنینی کاهش پیدا کند.

هر روز ذرت میل کنید چرا که دارای ویتامین های لازم برای جنین می باشد. ذرت دارای اسید پانتوتنیک می باشد که برای سلامت و رشد صحیح جنین بسیار کاربردی است.

برای پوست و مو مفید است

خیلی از افراد برای داشتن پوست و موی زیبا حاضرند هزینه های زیادی را متحمل شوند. خوردن ذرت باعث می شود تا یک راه طبیعی برای داشتن پوست و موی زیبا داشته باشید. ذرت دارای ویتامین آ، سی و بتاکاروتن می باشد که از پوست بدن در مقابل اشعه ماوراء بنفش مراقبت می کند.

با افزایش سن آسیب هایی که به پوست وارد می شود افزایش پیدا می کند. همچنین وجود چین و چروک های موجود در پوست باعث می شود زیبایی کم شود. ذرت می تواند به فرآیند جلوگیری از پیری کمک کند. ذرت به دلیل داشتن مواد مغذی برای خشکی و ریزش مو نیز موثر است. چرا که دارای ویتامین های ای و کا برای سلامت بدن می باشد.

برای کاهش وزن مفید است

ذرت دارای مواد مغذی می باشد که باعث تحریک غده تیروئید می شود تا هورمون تریدوتیرونین تولید شود و همین امر باعث سوزاندن چربی ها در بدن می شود.

خوردن ذرت به دلیل داشتن فیبر باعث سیری طولانی مدت می شود. شما اگر مقداری ذرت میل کنید به مدت طولانی احساس سیری خواهید داشت.

ذرت را می توان به صورت تازه یا کنسروی میل کنید. از ذرت می توان در سالادهای مختلف استفاده کنید. اگر قصد کاهش وزن دارید بهتر است ذرت میل کنید.

ویتامین ها را برای سلامتی شما تامین می کند

ذرت یک غذای ارزشمند می باشد که برای جلوگیری از بیماری های خطرناک و کاهش وزن موثر است. ذرت دارای نیاسین، تیامین، ویتامین ب، پروتئین، ویتامین ای و دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها می باشد که برای جلوگیری از اسهال مفید است، همچنین متابولیسم بدن را افزایش می دهد و باعث رشد جنین می شود. برای پوست و مو بسیار مفید می باشد. برای داشتن یک زندگی سالم می توانید غذاهای سالم میل کنید.

منبع خوبی از مواد معدنی برای بدن

مواد معدنی برای سلامت بدن مفید و ضروری می باشد. یکی از راه های دریافت مواد معدنی خوردن ذرت می باشد.

ذرت دارای مس، آهن، روی، منگنز، منیزیم، سلنیوم و فسفر می باشد که باعث می شود سلامت بدن شما تامین شود. ذرت باعث می شود تا رشد استخوان تسریع شود. فشار خون را تنظیم می کند. باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و همچنین اسیدهای معده را کنترل می کند.

با یبوست مبارزه‌ می کند

همانطور که گفته شد ذرت برای درمان بیماری های گوارشی مفید است چرا که دارای فیبر می باشد. فیبر موجود در ذرت از یبوست جلوگیری می کند. شما می توانید ذرت را برای درمان بیماری های گوارشی در رژیم غذایی خود قرار دهید.

آنتی اکسیدان های ضروری را تامین می کند

ذرت به عنوان یک میان وعده عالی در فصل تابستان می باشد که دارای آنتی اکسیدان های فراوانی برای حفظ سلامت بدن می باشد. ذرت دارای زئازانتین، اسید پروتوکاتکوئیک، اسید وانیلیک، اسید سینرژیک، لوتئین، اسید فرولیک، اسید کوماریک، اسید کافئیک، بتاکاروتن و آنتوسیانین می باشد که از انواع آنتی اکسیدان محسوب می شود. آنتی اکسیدان های موجود در ذرت یک سپر دفاعی قوی در مقابل بیماری های مختلف می باشد.

برای قند خون خوب است

ذرت برای تنظیم کردن قند خون مناسب است چرا که سرشار از ویتامین های گروه ب می باشد، پروتئین و فیبر موجود در ذرت باعث می شود تا غذا به راحتی در روده و معده هضم شود. همچنین ذرت باعث جلوگیری از جذب قند بیش از حد در دستگاه گوارش می شود و باعث تثبیت قند خون می شود.

مواد مغذی را متعادل ‌می کند

یکی از فواید جالب ذرت برای سلامت بدن تنظیم مواد مغذی در بدن می باشد که باعث تعادل می شود. ذرت باعث مبارزه با بیماری ایدز می شود چرا که دارای لستین می باشد که یک نوع پروتئین بوده که با ویروس ایدز مقابله می کند. شما می توانید ذرت را به صورت خام، پخته، بخارپز و یا خشک مصرف کنید. سالم ترین نوع مصرف بخارپز کردن ذرت است.

مواد مغذی بیشتری را تامین ‌می کند

شاید مهم ترین خواص ذرت همین باشد، ذرت برای تقویت سیستم ایمنی بدن، ساخت ماهیچه ها و ترمیم سلول ها موثر است. ذرت دارای چربی کم بوده و می توانید بدون ترس آن را میل کنید. پروتئین موجود در ذرت برای سلامتی بسیار مفید است.