طرز تهیه شیرینی سابله پسته فرانسوی ساده و خوشمزه برای عید

طرز تهیه روغن صاف قنادی

 

یکی از شیرینی های بین المللی می باشد که اصالت این شیرینی برای فرانسه است ولی در انگلیس و اتریش نیز تهیه می شود. شیرینی سابله در طعم و مزه های مختلف مانند پسته یا وانیلی یا کاکائویی یا بادامی تهیه می شود و یک گزینه بسیار مناسب برای عید و ایام نوروز می باشد شما به دلخواه می توانید شیرینی سابله را با بریلو و یا شکلات ذوب شده تزئین کنید. اما علت نام این شیرینی به دلیل شبیه بودن خمیر در هنگام لمس کردن به مانند سابله یا شن می باشد. شیرینی سابله کوچک و بسیار مناسب پذیرایی می باشد و حتی برای دورهمی هم گزینه بسیار مناسبی است. امروز در پارسی دی شیرینی سابله پسته ای را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد۲۵۰ گرم
روغن صاف۱۵ گرم
پودر قند۱۲۵ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
پودر پسته۷۵ گرم
پودر هل۱ الی ۲ ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی سابله فرانسوی

مرحله اول: هم زدن زرده

ابتدا زرده تخم مرغ را به مدت ۱ الی ۲ دقیقه هم بزنید تا از لختگی خارج شود سپس پودر قند را نیز افزوده و به مدت ۱ دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادامه روغن صاف را که از قبل تهیه کردید به مواد فوق اضافه کنید و با همزن با سرعت تند به مدت ۵ دقیقه خوب هم بزنید در حین هم زدن پودر هل را نیز اضافه کنیدبه هم زدن ادامه دهید تا مواد خوب حجیم و کرم رنگ شوند سپس آرد را که از قبل ۳ بار الک کردیم به مواد اضافه کنید و با لیسک خوب هم بزنید تا مانند خمیر وسط کاسه جمع شود.

مرحله سوم: افزودن پودر پسته

پسته را که از قبل پودر کردید به مواد اضافه کنید و با نوک انگشت خوب خمیر را ورز دهید دقت کنید نباید با کف دست این کار را انجام دهید زیرا به روغن افتاده و یا می توانید برای انسجام بیشتر خمیر ۱ بار مواد شیرینی را چرخ کنید.

مرحله چهارم: کاتر زدن شیرینی

خمیر را بین دو نایلون با وردنه به قطر نیم سانت باز کنید سپس به کاتر مورد نظر برش بزنید و داخل سینی فر قرار دهید و به دلخواه روی شیرینی کمی پودر پسته بریزید.

مرحله پنجم: پخت شیرینی سابله

فر را از قبل روشن کنید تا ۱۵ دقیقه گرم شود سپس سینی فر را قرار دهید و به مدت ۱۵ الی ۲۵ دقیقه در دمای ۱۶۵ اجازه دهید تا پخته شود سپس بعد از خنک شدن از روی سینی جدا کنید دقت کنید نباید شیرینی تغییر رنگ دهند همین قدر که زیر شیرینی تغییر کرد کافی می باشد. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت شیرینی سابله پسته

  1. اگر تمایل دارید می توانید بجای پودر پسته از نارگیل یا کنجد یا انواع مغزها استفاده کنید.
  2. در فر برقی و یا توستر ۲۰ درجه دما را کمتر تنظیم کنید.
  3. خمیر نیازی به استراحت ندارد و بعد از آماده شدن می توانید کاتر بزنید.
  4. تعداد شیرینی بستگی به اندازه کاتر شما دارد.
  5. می توانید این شیرینی را بر روی گاز نیز تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه