طرز تهیه حلیم گیاهی ساده و خوشمزه با گندم بدون گوشت و مرغ

طرز تهیه حلیم گیاهی

 

یکی از خوشمزه ترین حلیم ها می باشد که بدون گوشت و مرغ تهیه می شود و مخصوص افراد گیاه خوار و وگان و وجترن است. این سه واژه هر سه در کلیت به یک معنی می باشد ولی در یک سری جزئیات متفاوت هستند. آنهایی که در رژیم غذایی گیاه خواری هستند از گوشت هر نوع حیوانی استفاده نمی کنند و گاها نیز از خوردن لبنیات دوری می کنند آنها دوست دارند کمترین آسیب را به محیط زیست بزنند اما این رژیم غذایی مزایا و معایب خودش را دارد و بهتر است از بیشتر غذاها استفاده شود تا پروتئین جایگزین به بدن آنها برسد. اما حلیم گیاهی یکی از غذاهای خوشمزه است که چیزی از حلیم با گوشت کم ندارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلیم گیاهی با گندم را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گندم۱ پیمانه
کره گیاهی یا وگن۲ ق غذا خوری
دارچین و کنجدبه مقدار لازم
روغن کنجدبه مقدار لازم
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه حلیم گیاهی با گندم بدون گوشت 

مرحله اول: آماده سازی گندم

ابتدا گندم را از ۲۴ ساعت قبل حتما خیس کنید و چندین بار آبش را تعویض کنید این ار باعث می شود عمل پخت بهتر انجام شود سپس آب گندم را دور بریزید و داخل قابلمه به همراه ۴ پیمانه آب و کمی نمک و ۱ ق غذا خوری کره ریخته و بگذارید تا پخته و نرم شود.

مرحله دوم: میکس کردن گندم

در حین پخته گندم حتما آن را هم بزنید تا ته نگیرد سپس بعد از پخت می توانید به چند روش آن را له یا پوره کنید یا با کمک گوشتکوب برقی یا داخل غذاساز یا مخلوط کن ریخته و میکس کنید و اگر هیچکدام را در دسترس نداشتید با گوشتکوب دستی خوب بزنید تا له شود.

مرحله سوم: پخت حلیم گیاهی

گندم را بعد از پوره کردن از صافی رد کنید تا پوست آن داخل صافی بماند و یکدست شود این کار به کشدار شدن حلیم کمک می کند سپس پوره گندم را به همراه کمی آب جوش داخل قابلمه بریزید و مجدد گندم را روی حرارت قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه حلیم بدون گوشت

در ادامه مابقی کره را به حلیم اضافه کنید و هم بزنید تا حلیم به غلظت دلخواه برسد دقت کنید حلیم نباید خیلی شل و نه خیلی سفت باشد پس از غلیظ شدن حلیم را داخل کاسه بکشید و با دارچین و کنجد و روغن کنحد تزئین کنید و به دلخواه با نمک و شکر میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه حلیم گیاهی

  1. به دلخواه برای تهیه این حلیم از گندم بی پوست و یا با پوست استفاده کنید.
  2. می توانید برای غلیظ شدن حلیم از کمی جو پرک نیز استفاده کنید.
  3. کره به دلخواه می تواند هم گیاهی یا محلی باشد.
  4. هم زدن و له کردن حلیم یکی از نکات تهیه حلیم کشدار است.

همچنین ببینید  

از
12
دیدگاه

  • محمد ۱ سال پیش

    سلام و درود
    تشکر از طرز تهیه این حلیم
    سپاسگزارم بدردم خورد.🙏❤️

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام خواهش می کنم نوش جان

      پاسخ
  • لیلی رهنمون ۱ سال پیش

    ممنون از اموزش خوبتون لازم داشتمش

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام عزیزم خواهش می کنم

      پاسخ