طرز تهیه پای سیب آمریکایی (خوشمزه ترین پای سیب دنیا) + خمیر مخصوص

طرز تهیه پای سیب آمریکایی

 

پای ها جزء خوشمزه ترین شیرینی ها دنیا هستند که بسیار محبوب و ساده هستند و شما می توانید با سیب زرد یا قرمز یا سبز این پای خوشمزه را تهیه کنید. پای سیب آمریکایی برای اولین بار در دهه ۱۸۰۰ مورد استفاده قرار گرفت اما تا زمان جنگ جهانی دوم به طور گسترده ای شناخته نشده بود. اما پای سیب آمریکایی با نوع انگلیسی متفاوت است و مقدار زیادی نشاسته ذرت و شکر بیشتری دارد و با پای سیب انگلیسی متفاوت است. امروز در پارسی دی طرز تهیه پای سیب آمریکایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۴۰۰ گرم
پودر شکر۱۲۰ گرم
کره سرد۱۵۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
آب یخ۴ ق غذا خوری
وانیلنوک ق چای خوری
سیب۴ عدد
گلاب۲ ق غذا خوری
کره۱  ق غذا خوری برای مواد میانی
شکر۱/۴ پیمانه برای مواد میانی
دارچینبه مقدار لازم

طرز تهیه پای سیب آمریکایی

مرحله اول: تهیه مواد میانی

ابتدا سیب‌ها را خرد کنید (به هر مدلی که می‌خواهید، اما مراقب باشید که نه نازک باشد نه ضخیم). سپس گلاب، شکر و دارچین را با هم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا کمپوت شود و بعد از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

مرحله دوم: تهیه خمیر

برای تهیه خمیر این شیرینی خوشمزه باید آرد و کره سرد و پودر شکر را با نوک انگشت مخلوط کنید (دقت کنید نباید از کف دست برای ورز دادن یا مخلوط کردن مواد استفاده کنید زیرا به روغن افتاده و خمیر بعد از پخت سفت می شود) تا شبیه نان خرد شود. سپس وانیل و آب یخ را به همراه تخم مرغ با هم مخلوط کنید و مجددا با نوک انگشتان ورز بدهید تا خمیر نرمی شود. اکنون خمیر را روی یک سلفون پهن کنید و به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله سوم: پخت پای سیب آمریکایی

روی سطح صافی را آرد پاشی کنید و پس از گذشت ۱ ساعت خمیر را از یخچال خارج کنید و روی سطح به ضخامت ۱ سانتیمتر پهن کنید. هم اکنون همه‌ ی مواد داخل پای را به جز آب بریزید یک لایه سیب کمپوت شده و کناره هم کافی است. برای روی خمیر نوار‌های باریک از خمیر برش بزنید و مثل حصیر ببافید و در پایان سطح کیک را با ترکیب زرده تخم مرغ و نوک قاشق غذاخوری شکر و زعفران یا زردچوبه رو مال بزنید. سپس پای سیب را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر با درجه حرارت ۱۸۰ قرار بدهید تا طلایی و خمیر پخته شود و بعد از فر خارج کنید و زمان دهید تا خنک شود و بعد برش بزنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پای سیب آمریکایی

  1. می توانید بجای کره از مارگارین نیز استفاده کنید ولی طعم کره در تهیه پای ها بسیار محسوس است.
  2. خمیر باید طوری باشد که ضخامت یکسان داشته باشد و خیلی نازک نباشد تا هنگام استفاده پاره نشود.
  3. می توانید این پای را در فر برقی یا توستر با دمای ۱۸۰ درجه نیز تهیه کنید.
  4. بهتر است از سیب زرد استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پای سیب آمریکایی (خوشمزه ترین پای سیب دنیا) + خمیر مخصوص
3.8 (75%) 4 votes