آیا ایمپلنت بیهوشی دارد؟ ( سدیشن )

سدیشن چیست؟ آیا ایمپلنت بیهوشی دارد؟ بیهوشی ایمپلنت به چه صورت است، کامل یا موضعی؟ اینها سوالاتی هستند که عموما افراد متقاضی ایمپلنت خصوصا آنهایی که از این جراحی می ترسند از پزشک معالج خود می پرسند. بدون شک، افرادی که برای ایمپلنت، پیش قدم شده اند می دانند که این روش، بهترین و دائمی ترین راهکار برای جایگزین کردن دندان های افتاده است. چرا که پایه های محکمی از جنس تیتانیوم در فک بالا و پایین، قرار می گیرد و به کمک تاج که شبیه دندان های طبیعی است و همچنین یک چسب مخصوص، جای دندان های افتاده، پر می شود.

آیا ایمپلنت بیهوشی دارد؟ ( سدیشن )

در واقع این روش علاوه بر اینکه یک روش زیباسازی دندان است سبب می شود که متقاضیان، دیگر از دندان مصنوعی استفاده نکنند. اما یک مسئله مهم برای بیماران، مطرح می شود و آن هم درد ناشی از ایمپلنت است. البته، در زمان جراحی ایمپلنت، هیچ نوع دردی وجود ندارد. این را می توانید از تمام افرادی که کاشت دندان به روش ایمپلنت را انجام داده اند بپرسید. چرا که دندانپزشک برخی از قسمت های لثه را با بی حسی موضعی، بی حس می کند. اما بعد از بین رفتن این بی حسی، بیمار کمی احساس درد می کند که آن هم با برخی داروهای تجویز شده از سوی پزشک، در مدت زمان کوتاهی عوارض بعد ایمپلنت  برطرف می شود.

ولی به هر حال، بسیاری از افراد، به طور ذاتی از دندانپزشکی می ترسند. به همین دلیل، همیشه از رفتن به آن، منصرف می شوند و یا دیر اقدام می کنند. همین موضوع سبب می شود مشکلات آنها چندین برابر شود. از این رو، شیوه جدیدی به نام سدیشن یا دندانپزشکی در خواب، پیشنهاد شد که در آن از بیهوشی کامل استفاده می شود.

حال اگر می خواهید بدانید آیا ایمپلنت بیهوشی دارد یا خیر می توانید با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ایمپلنت سوئیسی می توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

ایمپلنت سوئیسی

ایمپلنت در بیهوشی به چه صورت است؟

با توجه به ترسی که مراجعه کنندگان از دندانپزشکی و درد بعد از ایمپلنت دارند، سدیشن یا ایمپلنت در بیهوشی، بهترین گزینه برای این دسته از افراد معرفی شد. همان طور که می دانید ایمپلنت، یک روش دائمی برای برطرف کردن مشکل از دست دادن دندان های شما است که با کاشت پایه در فک بالا و پایین و چسباندن تاج بر روی آن انجام می گیرد. این نوع کاشت دندان، به روش جراحی صورت می گیرد و لذا به مانند هر نوع جراحی دیگری، نیاز به بیهوشی دارد.

ایمپلنت در بیهوشی به چه صورت است؟

بنابراین، افرادی که می خواهند بدانند آیا ایمپلنت بیهوشی دارد یا خیر باید بدانند که پاسخ این سوال، مثبت است. حال چه نوع بیهوشی برای این جراحی دهان و دندان، استفاده می شود؟ در این راستا باید متذکر شویم این جراحی تقریبا یک جراحی طولانی مدت است به همین دلیل، بیهوشی آن باید به گونه ای باشد که در طول جراحی، نه دندانپزشک و نه بیمار، احساس ناراحتی نکنند.

علاوه بر این، تعداد ایمپلنت هایی که بیمار نیاز دارد نیز، بر نوع بیهوشی ایمپلنت، تاثیر می گذارد. از دیگر عوامل تاثیرگذار بر نوع بیهوشی ایمپلنت می توان به تشخیص دندانپزشک و همچنین، راحتی بیمار در طول جراحی، اشاره نمود.

سدیشن چیست؟

بسیاری از افراد در زمان جراحی ایمپلنت، ترس و اضطراب زیادی دارند. برای این دسته از افراد، روش جدیدی ارائه شده به نام سدیشن که در طی آن از داروهای آرام بخشی مثل اکسید نیتروژن استفاده می شود. این داروها سبب آرام شدن بیمار در حین جراحی می شوند. یکی از مهم ترین مزیت های این روش این است که زمان درمان را برای بیمار، کاهش می دهد.

بنابراین، اگر از جراحی ایمپلنت که یک جراحی طولانی مدت است می ترسید می توانید از این روش، استفاده کنید. با سدیشن، یک جراحی چند ساعته را چند دقیقه ای احساس می کنید.

آیا ایمپلنت بیهوشی دارد یا خیر؟

حال اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که به شدت از جراحی می ترسید و به همین دلیل، از انجام ایمپلنت، منصرف می شوید باید بگوییم که دیگر، هیچگونه نگرانی از این بابت نداشته باشید. چرا که این جراحی از طریق سدیشن نیز امکان پذیر است. برای این پروسه، ابتدا سلامتی شما از سوی دندانپزشک، چک و هرگونه نگرانی که در این زمینه دارید برطرف می شود. سپس به این سوال شما که آیا ایمپلنت بیهوشی دارد یا خیر، پاسخ داده و پزشک معالج با بررسی سن، سلامتی و میزان وحشت و استرس شما، انواع بیهوشی ایمپلنت را بررسی و بهترین نوع بیهوشی را برای شما تعیین می کند.

آیا ایمپلنت بیهوشی دارد یا خیر؟

نکته قابل توجه در این زمینه این است که پزشک معالج با توجه به مجموع این اطلاعات و شرایط، امن ترین و راحت ترین روش درمانی را برای شما در نظر می گیرد.

در چه مواقعی کاشت دندان نیاز به هوشبری دارد؟

درست است حتی در کاشت ایمپلنت کامل، با جراحی صورت می گیرد اما در تمام مواقع، نیاز به بیهوشی کامل ندارد. همان طور که اشاره نمودیم میزان بیهوشی در جراحی ایمپلنت به تعداد ایمپلنت های مورد نیاز بیمار بستگی دارد. به عبارت دیگر، بیهوشی کامل فقط در مواقعی است که تعداد ایمپلنت ها زیاد باشد. در زمانی که فقط به یک یا ۲ ایمپلنت نیاز دارید بی حسی موضعی استفاده می شود. در این شرایط، این نوع بی حسی، برای آرام کردن بیمار، کافی است.

البته علاوه بر تعداد ایمپلنت های زیاد، در زمانی که بیمار، جراحی استخوان هم انجام داده باشد به بیهوشی عمومی یا کامل نیاز است.

یکی دیگر از روش های کاشت ایمپلنت، استفاده از آرامبخش است. بسیاری از بیماران تمایل دارند مشاهده کنند دندانپزشک چه عملی را انجام می دهد. در این مواقع، دندانپزشک از آرامبخش و بی حسی موضعی استفاده می کند تا بیمار در حین جراحی، هوشیاری خود را داشته باشد.

به طور کلی، پاسخ این سوال که آیا ایمپلنت بیهوشی دارد یا نه، کمی گسترده است. لذا بهتر است قبل از انجام این عمل، کاملا با پزشک معالج خود صحبت کنید، انواع روش های بیهوشی در ایمپلنت را بشناسید و در نهایت، مناسب ترین روش را انتخاب کنید.

انواع بی حسی ها در کاشت دندان

با توجه به مطالب بالا دریافتیم که بیهوشی های مصرفی در این روش کاشت دندان، متنوع است که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بی حسی موضعی
  • استنشاق آرامبخش
  • اکسید نیتروژن
  • آرامبخش های وریدی
  • بیهوشی عمومی
  • و …

بدون شک هر کدام از این روش ها، شیوه، ویژگی و مزایا و معایب خاص خود را دارند که بهتر است در مورد این موارد نیز با پزشک معالج خود صحبت کنید. در واقع، فقط کافی نیست که بدانید آیا ایمپلنت بیهوشی دارد یا نه بلکه باید نوع بیهوشی، مزایا و معایب هر کدام از آن ها را هم بدانید. هر چند که تشخیص نوع بیهوشی بعد از معاینات، بر عهده پزشک معالج است. ولی داشتن اطلاعات در این زمینه، برای شما هم لازم است.