معرفی فرودگاه اصفهان

معرفی فرودگاه اصفهان

اصفهان یکی از شهرهای مهم کشور محسوب می‌شود و به‌همین‌دلیل حدود ۴۰ سال است که در آن فرودگاه ساخته شده. قبل از این‌که بخواهید با هواپیما به اصفهان سفر کنید، باید این فرودگاه را بشناسید. در ادامه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان را معرفی می‌کنیم تا بدانید بعداز رزرو بلیط اصفهان کیش قرار است که از چه مکانی پروازتان انجام شود.

تاریخچه

به‌دلیل اهمیت زیاد از سال‌های گذشته هم افراد زیادی به اصفهان سفر می‌کرده‌اند همین موضوع باعث شد که مسئولان این شهر فرودگاهی در آن بسازند. سال ۱۳۶۳ فرودگاه قدیمی اصفهان به‌صورت رسمی فعالی خود را آغاز کرد. در این فرودگاه انواع خدمات آموزشی و فرود یا پرواز هواپیماهای مسافربری انجام می‌شد. البته قبل از افتتاح رسمی از این فرودگاه برای پروازهای نظامی استفاده می‌شده. نیروهای نظامی برای کمک به نیروها از این فرودگاه به میدان جنگ اعزام می‌شدند.

فرودگاه اصفهان در بخش شرقی استان ساخته شده و فاصله زیادی با مرکز شهر و اراضی کشاورزی دارد. درواقع این مکان در منطقه‌ای کویری ساخته شده است؛ همین موضوع باعث شده که آلودگی صوتی آن آزاری به اهالی شهر نرساند. درواقع فرودگاه اصفهان در منطقه‌ای کویری به اسم صفه و در مساحتی حدود ۱۰۴۰ متر ساخته شده است.

چند سال پیش قراردادی بین ایران و فرانسه بسته شد که برطبق آن یکی از تیم‌های توسعه فرودگاهی به نان وینسی گسترش فرودگاه اصفهان را برعهده گرفت. این شرکت توسعه چندین فرودگاه در فرانسه، پرتغال و شیلی را در کارنامه خود دارد. طبق قرارداد امضا شده، شرکت وینسی متعهد شد که یک ترمینال خارجی با مساحت ۲۵ هزار مترمربعی و ظرفیت ۲ میلیون مسافر، ساخت ۱۰ پارکینگ هواپیمایی و یک پارکینگ طبقاتی مدرن را در مدت زمان ۲ سال و نیم بسازد.

تعداد سفرهای انجام شده از فرودگاه اصفهان

درحال‌حاضر تعداد مسافرانی که از فرودگاه شهید بهشتی به مقاصد دیگر می‌روند، حدود ۲۲ درصد افزایش یافته. نسبت به سال‌های گذشته تعداد مسافرانی که از این فرودگاه به مقاصد داخلی سفر کرده‌اند حدود ۱۶ درصد و مسافرانی که به مقاصد خارجی رفته‌اند حدود ۴۹ درصد رشد پیدا کرده است.

اطلاعات فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

در فاصله اسفند ۱۳۹۴ تا فروردین ۱۳۹۵، ۸۱۵ پرواز داخلی در این فرودگاه انجام شده که طی این پروازها ۸۳۰۹۳ نفر به دیگر فرودگاه‌ها منتقل شده‌اند. در همین بازه زمانی هم ۳۲۲ پرواز خارجی ثبت شده که ۱۶۲ پرواز آن خروجی و ۱۶۰ مورد ورودی بوده‌اند. طی این پروازها هم ۴۱۳۴۷ مسافر بین فرودگاه اصفهان و دیگر فرودگاه‌های جهان جابه‌جا شده‌اند.

چه ایرلاین‌هایی در فرودگاه اصفهان فعالیت دارند و از آن به چه فرودگاه‌هایی می‌توانیم برویم؟

به‌دلیل اهمیت زیاد این فرودگاه، شرکت‌های مختلفی در آن فعالیت دارند. برای ایرلاین‌های فعال در فرودگاه اصفهان باید هواپیمایی‌های تابان، ایران ایر، نسیم، ماهان، کیش، قشم، هواپیمایی نفت ایران و زاگرس را نام ببریم. فرودگاه اصفهان دارای دو بخش بین‌المللی و داخلی است که مسافران از آن می‌توانند به فرودگاه‌های شارجه، تفلیس، آدانا، وین، بغداد، نجف، دبی، کویت، ملک عبدالعزیز، زوارتنتوس و آتاتورک بروند.

از فرودگاه شهید بهشتی اصفهان می‌توانید به فرودگاه‌های شهید مدنی تبریز، شهید هاشمی‌نژاد مشهد، بندرعباس، اهواز، کرمان، کرمانشاه، کیش، ماهشهر و بقیه فرودگاه‌های داخلی بروید. یعنی حتی اگر بخواهید به کیش سفر کنید، فقط باید بلیط اصفهان کیش را خریداری کرده و به این فرودگاه بروید.

اطلاعات فرودگاه شهید بهشتی اصفهان

نام فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان: Isfahan International Airport

کد یاتا: IFN

کد ایکائو: OIFM

وب سایت رسمی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان: www.isfahan.airport.ir

نوع فرودگاه: عمومی و نظامی

ارتفاع از سطح دریا: ۱۵۴۲ متر

ترمینال ها: ۲ ترمینال

مسیرهای دسترسی به فرودگاه اصفهان

اگر از همه جاهای دیدنی اصفهان دیدن کرده‌اید و می‌خواهید به شهرتان بازگردید، بد نیست که با مسیرهای رسیدن به فرودگاه شهید بهشتی آشنا شوید. این فرودگاه در انتهای بزرگراه شهید اردستانی واقع شده است. توجه داشته باشید که با اتوبوس‌های شهری نمی‌توانید به این فرودگاه برسید.

این فرودگاه تاکسی‌های VIP دارد که مسافران می‌توانند با آن در به فرودگاه رفته از فرودگاه به هتل موردنظرشان بروند. با همه تاکسی سرویس‌ها و تاکسی‌های آنلاین می‌توانید از هرجای اصفهان خودتان را به فرودگاه شهید بهشتی برسانید. نرخ مصوبی برای رسیدن به این مکان مشخص نشده و هزینه آن برحسب تاکسی متر محاسبه می‌شود.

مسیرهای دسترسی به فرودگاه اصفهان

امکانات فرودگاه اصفهان

هر فرودگاه بین‌المللی باید امکانات متعددی داشته باشد که مسافران آسایش و امنیت خوبی را تجربه کنند. در ادامه امکانات این فرودگاه را به شما معرفی می‌کنیم:

  • وجود ماشین‌های برف‌ روب در همه بخش‌های روباز فرودگاه
  • دفاتر فروش و صدور بلیط ایرلاین‌های مختلف
  • ارائه خدمات بانکی در ۲ ترمینال
  • وجود نمازخانه در هر ترمینال
  • پارکینگ طبقاتی برای پارک خودروها
  • ارائه خدمات باربری
  • وجود غرفه رزرواسیون هتل برای انجام یا پیگیری رزرو هتل در استان اصفهان
  • تعبیه شدن کانترهای مختلف گردشگری
  • چندین فروشگاه برای خرید سوغات، تنقلات و صنایع دستی
  • خدمات تاکسی شهری و بین شهری
  • اورژانس، چکاپ و ارائه خدمات سلامت
  • وجود چندین رستوران و کافی‌شاپ در محوطه فرودگاه
  • فروشگاه‌های تلفن‌همراه و اپراتورهای خطوط همراه

فرودگاه اصفهان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فرودگاه‌های کشور است. ما در این مطلب اطلاعاتی کامل درباره این فرودگاه به شما دادیم که آن را بشناسید. اگر بعداز رزرو بلیط اصفهان کیش یا دیگر شهرها به این مکان رفته‌اید، نظراتتان را درباره آن با ما به اشتراک بگذارید.