آموزش نحوه دم کردن زعفران برای برنج

آموزش نحوه دم کردن زعفران برای برنج

زعفران یکی از گران‌ترین ادویه‌های دنیاست. این ادویه گران قیمت برای طعم و رنگ دادن به غذا استفاده می‌شود. برخی نیز زعفران را به دلیل خواص بسیار زیاد آن همراه چای یا به صورت دمنوش مصرف می‌کنند. در ادامه با آموزش نحوه دم کردن زعفران برای برنج با ما همراه باشید.

توجه داشته باشید که قبل استفاده از زعفران برای تهیه دمنوش و یا آشپزی باید حتما آن را دم کنید. با دم کردن شما رنگ و عطر بیشتری از زعفران می گیرید و میتوانید رنگ آن را برای تهیه برنج استفاده کنید.

زعفران قاینات را از کشاورز بخرید

خرید زعفران قائنات یکی از دغدغه‌های هر آشپز و خانم خانه‌داری است که به تغذیه خود اهمیت میدهد. زیرا استفاده از ادویه‌جات درجه یک باعث خوش‌طعم شدن و سالم بودن غذا می‌شود.

گران بودن طلای سرخ باعث ورود متقلبان و سودجویان به بازار فروش زعفران شده است. به همین دلیل خرید زعفران اصل کار دشواری شده است. حدود ۷۵۰ روش برای تقلب در زعفران وجود دارد و هیچ راه خانگی برای تشخیص اصالت زعفران وجود ندارد.

به دلیل روش‌های متنوع تقلب در زعفران، اگر قصد خرید جزئی آن را دارید بهتر است این ادویه را از مراکز معتبر تهیه کنید. یکی از این مراکز معتبر وبسایت بذرگران است.

بذرگران، یک فروشگاه اینترنتی معتبر است که در استان خراسان جنوبی (مهد زعفران دنیا) واقع شده است. شما می‌توانید محصولات مورد نظر خود را با ضمانت کیفیت و بازگشت وجه از این فروشگاه خریداری کنید.

و در صورتی که قصد خرید عمده زعفران از سایت بذرگران را دارید میتوانید محصولات را با شناسنامه و نتیجه آزمایش خریداری کنید.

آموزش دم کردن زعفران با آبجوش

برای دم کردن زعفران با آبجوش نیاز است تا ابتدا زعفران را به خوبی بسابید تا به راحتی با آبجوش دم بکشد.

برای سابیدن زعفران میتوانید از دو روش مختلف استفاده کنید.

  • مقداری زعفران را داخل پلاستیک فریزر ریخته و سپس با قاشق یا … آن را فشار دهید تا به خوبی نرم و سابیده شود.
  • مقداری از زعفران را درون هاون سرامیکی و یا چوبی بریزید و سپس به آرامی آن را فشار دهید. در صورتی که زعفران را با هاون فلزی میسابید توجه داشته باشید که این کار را به آرامی انجام دهید تا زعفران خواص خود را از دست ندهد یا اصطلاحا نسوزد.

پس از آنکه زعفران به خوبی سابیده شد میتوانید بر روی آن آبجوش ریخته و آن را در ظرف در بسته قرار دهید تا به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه دم بکشد.

دم کرده زعفران شما آماده است.

آموزش دم کردن زعفران با یخ (بهترین روش)

این روش یکی از اصولی ترین روش های دم کردن زعفران است زیرا یخ به آرامی ذوب شده و باعث ازاد شدن کروسین میشود. (کروسین عامل رنگدهی زعفران است.)

در این روش ابتدا چند قطعه یخ را درون ظرفی ریخته و سپس زعفران را طبق دستورالعمل بالا می سابیم.

زعفران سابیده شده را بر روی یخ ها ریخته و مدتی صبر میکنیم تا یخ ذوب شود.

سپس محلول را اندکی هم میزنیم. حالا زعفران ما دم کشیده و آماده استفاده است.

خواص زعفران دم کرده (دمنوش)

دمنوش زعفران خواص بسیار زیادی دارد. در ادامه به برخی از خواص زعفران دم کرده زیر اشاره میکنیم.

  • شادی آور بوده و باعث بهبود خلق و خو می شود.
  • نفخ معده را برطرف می سازد.
  • از دیابت جلوگیری می کند.
  • خون ساز بوده و دشمن کم خونی است.
  • قلب شما را سالم نگه میدارد
  • دشمن افسردگی و اضطراب است.

وبسایت بذرگران زعفران اصل قائنات را بدون واسطه از دست کشاورز به خانه شما ارسال میکند. اصالت و کیفیت تمامی محصولات وبسایت بذرگران توسط کارشناسان بررسی و تایید شده است.

اصالت و کیفیت زعفران بذرگران در آزمایشگاه‌های معتبر مورد بررسی قرار گرفته و سپس در محیطی بهداشتی در بسته‌بندی های استاندارد قرار میگیرد.

برای تهیه زعفران از سایت بذرگران عبارت «خرید زعفران بذرگران» را در اینترنت جستجو کنید.