خواص توت برای مو

خاصیت های توت برای تقویت دستگاه ایمنی، دیابت و سلامت مو

خواص توت

توت چه خواصی دارد؟

توت دارای فواید زیادی برای سلامتی می باشد، اگر بخواهیم به طور کلی خواص توت را برای شما بیان کنیم می توان به خواص ضد التهابی، ضد سرطانی و ضد پیری اشاره کرد.

توت به عنوان یک گیاه دارویی استفاده می شود که دارای عوارض ناچیز می باشد. توت دارای اثرات مثبت سلامتی بر روی بدن می باشد. توت دارای درخت کوچکی است که جزء گیاهان بومی مناطق شمال کشور چین محسوب می شود.

کاربردهای نخستین این گیاه در دوران باستان می باشد. توت حاوی ترکیبات فعال می باشد که باعث به وجود آمدن طیف زیادی از فواید برای سلامتی است.

توت شامل پلی فنل، فلاونوئید زیاد می باشد که خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد سرطانی، ضد پیری و ضد باکتری است.

برگ های توت در مقایسه با ریشه های آن حاوی ترکیبات فنلی است.

این میوه کوچک و خوشمزه می باشد که علاوه بر کشور چین در کشورهای دیگر نظیر هند، ایران، افغانستان و اروپای جنونی نیز وجود دارد.

طب چینی با بهره گیری از توت به درمان بسیاری از بیماری های می پردازد.

ارزش غذایی توت

توت منبع مناسبی از پروتئین است، شما با مصرف یک وعده توت به اندازه یک سوم فنجان می توانید حدود ۴ گرم پروتئین برای بدن خود تامین کنید. یک وعده کوچک از توت سفید حدود بیست درصد از نیاز روزانه شما به فیبر را تامین می کند. فیبر زیاد موجود در توت باعث کاهش سطح کلسترول بد خون و همچنین کاهش قند خون می شود. توت باعث می شود تا دستگاه شما منظم کار کند.

توت به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان های فلاونوئید پلی فنلی مانند آنتوسیانین،‌ رسوراترول، زآگزانتین، لوتئین، بتاکاروتن و آلفا کاروتن می تواند سلامت بدن را تضمین کند.

توت یک منبع عالی از ویتامین سی، ویتامین آ، ویتامین ای و ویتامین ب می باشد. همچنین توت سرشار از آهن، پتاسیم، منگنز و منیزیوم است.

خاصیت های توت برای بدن

توت غنی از آنتی‌اکسیدان است.

توت سفید به دلیل داشتن ترکیبات فنلی مانند آنتوسیانین ها و رسوراترول خواص آنتی اکسیدانی قدرتمندی دارد. این آنتی اکسیدان به خنثی کردن اثرات مخرب رادیکال های آزاد برای سلامت بدن کمک می کند. آنتی اکسیدان های موجود در توت سفید از بدن در برابر بسیاری از بیماری ها مانند سرطان و بیماری های قلبی مراقبت می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در توت به مهار فرآیند پیری کمک می کند. شما می توانید با مصرف توت چهره ای جوان تر داشته باشید.

مصرف توت ممکن است به پیشگیری از دیابت کمک کند.

دانشمندان اعتقاد دارند که توت برای پیشگیری از بیماری دیابت مفید است. برگ های توت حاوی ترکیبی است که به کاهش سرعت گوارش قند کمک می کند. همچنین نوشیدن مرتب دمنوش برگ توت یک راه عالی برای کنترل سطح قند خون می باشد.

دستگاه ایمنی بدن را تقویت می کند.

توت از قدیم الایام به عنوان یک دارو برای بهبود واکنش ایمنی بدن کاربرد داشته است. توت سفید غنی از ویتامین سی می باشد که به تقویت دستگاه ایمنی کمک می کند. شما می توانید در مقابل امراض شایع مانند سرماخوردگی و عفونت ها از توت استفاده کنید.

توت برای درمان کم خونی مفید است.

کم خونی بسیار شایع است، مخصوصا کم خونی هایی که ناشی از کمبود آهن می باشد، یکی از دلایل این موضوع عدم دریافت آهن توسط شخص می باشد.

توت سفید غنی از آهن است. به همین دلیل است که توت یک منبع مناسب برای بیماران مبتلا به کم خونی می باشد.

در طب سنتی چینی برای بهبود گردش خون و همچنین تسکین علائم مرتبط با کم خونی مانند سرگیجه و بی حالی، آب توت را توصیه می کنند.

قوه ی بینایی را بهبود می بخشد.

توت به دلیل دارای بودن ویتامین آ باعث تقویت قوه بینایی می شود. شما می توانید از آب توت برای تقویت بیایی و سلامت چشم خود استفاده کنید.

توت به دلیل مقادیر بالایی از آنتی اکسیدانی که دارد از چشم های شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت کرده و از بروز اختلالات بینایی نظیر آب مروارید جلوگیری می کند.

توت دارای فعالیت های ضد میکروبی است.

تحقیقات محققان نشان می دهد عصاره توت منبع زیادی از مواد شیمیایی گیاهی است که در برابر عوامل بیماری زا اثرات ضد میکروبی از خود نشان می دهد. عصاره توت در مقابل باکتری هایی نظیر استرپتوکوک سانگوئینیس، پورفیروموناس ژنژیوالیس، استرپتوکوک سوبرینوس،‌ انتروکوک فکالیس، استافیلوکوکوس اورئوس، مایکوباکتریوم اسمگماتیس می تواند مقاومت کرده و به بدن در مبارزه با این نوع باکتری ها کمک کند.

توت برای مو نیز مفید است.

توت سفید برای تقویت و بهبود سلامت موها بسیار مفید می باشد. توت باعث رشد موها شده و همچنین از ریزش مو جلوگیری می کند. شما می توانید توت سفید را بکوبید و آب آن را روی پوست سرتان بمالید تا رشد و تقویت موهای شما بهتر شود. توت از سفید شدن زودهنگام مو سر جلوگیری می کند.

توت به طور موثر از دستگاه عصبی محافظت می کند.

بیماری هایی نظیر پارکینسون و آلزایمر به دلیل اختلالات عصبی رخ می دهند. عصاره توت می تواند به تعدیل اثرات مخرب این بیماری ها کمک کند. شما می توانید با مصرف توت از زوال عقل جلوگیری کنید. خواص آنتی اکسیدانی موجود در توت و عصاره ی آن به محافظت از عصب ها در برابر نوروتوکسین ها کمک می کند. طبق تحقیقات مصرف توت می تواند خطر ایجاد بیماری های ذکر شده را کاهش دهد.

توت دارای اثرات ضد استرس است.

استرس بخش جدایی ناپذیر زندگی ما انسان ها می باشد. طبق مطالعات انجام شده توت اثر ضد استرسی دارد و برای درمان استرس می توانید از توت کمک بگیرید. توت سفید می تواند در درمان اختلالات ناشی از استرس اکسیداتیو بسیار موثر باشد.

از سلامت کبد محافظت می کند.

مطالعات نشان می دهد که توت حاوی مواد حاوی فلاونوئید‌ها، استیلبن و کومارینی می باشد که از کبد در برابر بیماری های محافظت می کند. توت برای درمان مسمومیت کبدی بسیار مفید است.

توت به بهبود سلامت قلب کمک می کند.

جمع شدن کلسترول بد در خون می تواند باعث بروز بیماری های مختلف نظیر بیماری های قلبی شود. توت در طب چینی جهت کاهش کلسترول ال دی ال استفاده می شود. این میوه سرشار از پتاسیم است. پتاسیم باعث گشاد شدن عروق می شود.

دارای فعالیت آنتی هایپرلیپیدمی است.

برگ های توت دارای اثر آنتی هایپرلیپدمی می باشد که در برابر تولید اسیدهای چرب اثرات مهار کنندگی دارد.

توت سفید باعث سفید شدن پوست می‌شود.

عصاره توت حاوی اسید بتولینیک می باشد که به کاهش تولید ملانین کمک می کند. از توت سفید به عنوان یکی از اجزای محصولات آرایشی برای سفید کردن پوست صورت کمک می گیرند.