خواص آب سیب | فواید آب سیب برای معده، رحم، عفونت و کودکان + مضر ات

خواص آب سیب

خواص آب سیب

 

خواص آب سیب؛ در این پست می توانید بهترین خواص آب سیب را مشاهده کنید و برای پیشگیری از بیمار ها مختلف یا سلامتی بدن استفاده کنید. سیب یکی از میوه های می باشد که هم خود میوه و آب آن سرشار از ویتامین و ها و کلسیم، پتاسیم و منیزیم می باشد که برای سلامتی بدن کافی است. آب سیب سرشار از پکتین و فیبر است که به افزایش انرژی بدن کمک می کند و منبع غنی از ترکیبات فنلی است که اگر به طور منظم استفاده شود می توانید برای رفع عفونت بدن یکی از بهترین دارو ها باشد. امروز در پارسی دی خواص آب سیب را می توانید مشاهده کنید.

جدول ارزش غذایی آب سیب در هر ۱ لیوان معادل ۲۴۸ گرم

کالری۱۱۳
چربی۰.۳ گرم
سدیم۹.۹ میلی گرم
پتاسیم۲۵۰.۵ میلی گرم
کربوهبدارت۲۸ گرم
پروتئین۰.۲ گرم
ویتامین C۳%
اهن۱%
منگنز۳%
کلسیم۱%

خواص آب سیب برای لاغری

سیب سرشار از پلی فنول ها، کاروتنوئید ها و فیبر غذایی است که باعث کاهش وزن می شود و طی مطالعات انجام شده در علو پزشکی اصفهان نشان داد شده است که پل یفنول ها سیب دارای خواص ضد چاقی هستند و آزمایشات حیوانی و انسانی نشان داده است که به اشکال مختلف می تواند باعث کاهش وزن شود.

خواص آب سیب برای سرطان

طی تحقیقات مختلف ثابت شده است که فلاونوئیدهای و اسید های فنولیک در جلوگیری از رشد تومور ها و سلول های سرطانی موثر هستند و خواص آنتی اکسیدان که در سیب وجود دارد می تواند باعث پیشگیری از سرطان شود.

خواص آب سیب برای مغز

آب سیب می تواند به محافظت از مغز کمک کند. آب سیب از مغز در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کندف انتی اکسیدان پلی فنلی موجود در آب سیب مگر سلول های مغز را کاهش می دهد و آن ها را در درمان بیمار های عصبیی و آلزامیر و پارکینسون کمک می کند و طی تحقیقات انجام شده در ماساچوست آب سیب علائم رفتاری در افراد مبتلا به آلزایمر را کاهش می دهد.

خواص آب سیب

خواص آب سیب برای پوست

آب سیب می تواند موجب سلامت پوست شود. ویتامین C و آنتی اکسیدان های موجود آب سیب برای بهبود سلامت پوست مفید می باشد و برخی شواهد نشان می دهد که آب سیب می تواند مسائل مربوط به التهاب پوست، خارش، عفونت های پوستی، ترک خوردگی و چین چروک را کاهش دهد و همچنین پلی فنول موجود در آب سیب از پیری زودرس جلوگیری می کند.

خواص آب سیب برای چشم

آب سیب و خود میوه سیب سرشار از ویتامین A می باشد که برای بهبود بینایی و به اختلالات چشمی کمک می کند و می توانید از آن ها جلوگیری کند.

خواص آب سیب برای کبد

آب سیب سرشار از اسید مالیک است. برخی از حکایت و تحقیق ها نشان می دهد که ممکن است عملکرد کبد را تقویت کند و همچنین آب سیب ادار آور است و می تواند باعث سم زادیی و سلامت کبد شود.

خواص آب سیب برای نوزادان

خواص آب سیب

 

کودکان بعد از گذراندن دوره اسهال و استفراغ دچار کم آب می شوند و یکی از بهترین درمان هات استفاده از آب میوه به خصوص آب سیب می باشد. طبق تحقیقات کانادا کودکان که به التهاب معده و ورده و تجربه کم آب داشتند بعد از تجربه درمان و مصرف آب سیب وضعیت بهترین نسبت کودمان دیگر مه فقط محلول O.R.S مصرف کردند داشتند.

خواص آب سیب برای معده

آب سیب برای تقویت معده گزینه بسیار خوبی می باشد بخصوص کسانی که زخم معده دارند بهتر است بجای مصرف خود میوه سیب از آب سیب استفاده کنید زیرا هضم آن راحت تر است و پلی فنول سیب از طریق آب آن بهتر صورت می گیرد. با خوردن آب سیب می توانید سرعت بهبود زخم معده را بیشتر کنید.

خواص آب سیب برای رحم

آب سیب دارای ماده شیمایی به نام فیتواستروزن است و می تواند پایین نیامدن سطح استروژن شما کمک کند و بدین ترتیب قاعدگی و سایر ویژگی های در زنان نیز تنظیم می شوند و طبق مطالعات انجام شده زنانی که در وعده های خودر از آب سیب استفاده می کننتد رابطه جنسی بهتری را تجربه می کنند.

خواص آب سیب برای استخوان

آب سیب دارای ویتامین های مختلفی مانند آهن، بور، ویتامین c است که این مواد می توانید باعث استخوان های قوی شود و کسانی که دچار شکستگی هستند بهتر است آب سیب مصرف کنند.

خواص آب سیب برای یبوست

یبوست یکی از مشکلات بیسیار جدی می باشد که آب زیادی از بدن را به خود جذب می کند. سیب دارای سوربیتول می باشد که حلال این مشکل می باشد و زمانی که این ماده به روده برسد آّ را به رود بزرگ می کشد و باعث می شود مدوفع راحت دقع شود.

خواص آب سیب برای سرماخوردگی و کرونا

یکی از خواص مهم آب سیب پایین آوردن تب است. برای این که تب خود را پایین بیاورید بهتر است ۳ وعده در روز آب سیب میل کنید. نوشیدن آب سیب می تواند برای گرفتگی صدا و سرفه نیز مناسب باشد. همچنین برای درمان تنگی نفس نیز مفید است.

مضرات آب سیب

مضرات آب سیب

همان طور که آب سیب می تواند برای بدن مفید باشد زیاده روی و یا اشتباه درست برای بیمار ها می تواند مضر باشد که می توانید مضرات آب سیب را مشاهده کنید:

  1. آب سیب دارای قند است و مصرف نوشیدنی های حاوی قند منجر به افزایش وزن در کودکان زیر ۱۲ سال می شود.
  2. وجود اگزالات در آب سیب ممکن است خطر ابتلا به سنگ کلیه را افزایش دهد و دوز مناسب برای استفاده در روز ۲۴۰ میلی لیتر است.
  3. ممکن است موجب پوسبدگی دندان شود، آب میوه سرشار از قند است و باکتری موجود در دهان این قند ها را جذب می کنند و ممکن است باعث فرسایش دندان شود.
  4. ممکن است سطح قند و خون شما را افزایش دهد، آب سیب حاوی فیبر کمتر و قند بیشتری می باشد و این ممکن است منجبر به افزایش سطح گلوکز بدن شود.

همچنین ببینید