فروش تخصصی انواع پودر دکلره اصلی خارجی و ایرانی

پودر دکلره یکی از پرکاربردترین مواد آرایشی در میان بانوان است. با توجه به تحقیقات به عمل آمده سه نوع نژاد مختلف در جهان وجود دارد: نژاد سفید، زرد و سیاه که هریک از این نژادها دارای رنگ موی مختلفی هستند. ایرانیان معمولا در نژاد زرد و سفید با رنگ موی تیره قرار دارند. همین دلیل باعث شده است که اکثر خانم‌ها علاقه بسیاری به تغییر رنگ موی سر خود پیدا کنند.

این علاقه به تغییر و زیبایی ریشه در زمان‌های گذشته دارد، در زمان‌های قدیم خانم‌ها با رنگ‌های طبیعی مانند حنا، رنگ موی خود را تغییر می‌دادند. امروزه تغییر رنگ به رنگ‌های بسیار روشن رواج یافته است که نیازمند استفاده از انواع پودر دکلره برای روشن سازی رنگدانه‌های مو است. در ادامه درباره این پودر پرکاربرد اطلاعات مفید و جامعی در اختیار شما قرار می‌دهیم، پس با ما همراه باشید.

فروش تخصصی انواع پودر دکلره اصلی خارجی و ایرانی

پودر دکلره چیست؟

 

در اصل موها دارای سه نوع رنگدانه هستند: رنگدانه قرمز، آبی و زرد. اگر رنگدانه زرد زیاد باشد و بر سایر رنگدانه‌ها غلبه کند رنگ مو بلوند می‌شود. اگر رنگدانه آبی زیاد باشد رنگ مو به رنگ مشکی و تیره تمایل پیدا می‌کند و اگر رنگ قرمز زیاد باشد، رنگ مو به رنگ‌های قهوه‌ای و شرابی میل می‌کند؛ تمامی این رنگدانه‌های طبیعی مو توسط دکلره از تارهای مو خارج می‌شوند. این پودر در اصل ماده شیمیایی است که آن را با میزان مشخصی اکسیدان ترکیب می‌کنند. سپس موهای سر را به این ترکیب آغشته می‌کنند، این ترکیب با توجه به خصوصیات شیمیایی که دارد می‌تواند رنگدانه‌های اصلی مو را از تارهای مو خارج کرده و موها را کاملا بی‌رنگ و آماده رنگ‌پذیری کند.

انواع پودر دکلره خارجی و ایرانی

پودرهای دکلره با توجه به پیگمنت رنگی و تاثیری که بر روی موهای سر دارند به ۴ نوع مختلف تقسیم بندی می‌شوند در ادامه درباره هریک توضیحاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  • پودر دکلره آبی: این پودر به عنوان قوی‌ترین و بهترین پودر دکلره شناخته شده است که می‌تواند تاثیر بالایی بر رنگ موهای شما بگذارد و در مدت زمان کوتاه موهای شما را بی‌رنگ کند.
  • پودر دکلره سفید: این پودر به عنوان پودر دکلره بدون آسیب نیز شناخته شده است، افرادی که امکان استفاده از پودر دکلره ابی را ندارند می‌توانند از این نوع پودر برای تغییر رنگ موهای خود استفاده کنند.
  • پودرهای دکلره بنفش: این پودر به عنوان پودر گیاهی نیز شناخته شده‌ است و کمترین آسیب را به موی سر شما وارد می‌کند. اگر نگران وارد شدن آسیب به مو و پوست سر خود هستید می‌توانید از این نوع پودرهای دکلره برای تغییر رنگ موهای خود استفاده کنید.
  • پودرهای دکلره خاکستری: ماده سازنده و اصلی این پودر برخلاف انواع دیگر که از آمونیاک تهیه شده بودند، از کربن است. این ماده می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن رنگدانه‌های طبیعی موی شما را خارج کرده و موی بی‌رنگ تولید کند.

تجهیزات مهم برای انجام دکلره

انواع پودر دکلره خارجی و ایرانی

دکلره کردن مانند سایر کارها به تجهیزات خاصی نیاز دارد که با استفاده از این تجهیزات عمل دکلره راحت‌تر و بدون مشکل پیش می‌رود. در ادامه تجهیزات اصلی دکلره کردن را بررسی می‌کنیم.

  • پودر دکلره بدون غبار ایرانی و خارجی به عنوان ماده اصلی: در انتخاب پودرهای دکلره بهتر است به رنگ و جنس موی خود توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
  • اکسیدان: از این ماده به عنوان کاتالیزگر و مکمل اصلی پودرهای دکلره یاد می‌شود. پودرهای دکلره به تنهایی امکان بی‌رنگ کردن مو را ندارند و با ترکیب با این ماده، می‌توانند عمل دکلره را به طور عالی به انجام برسانند.
  • کاسه: برای ترکیب مواد اولیه به کاسه و فرچه نیاز است. بهتر است به دلیل شیمیایی بودن این مواد، کاسه و فرچه جداگانه‌ای را تنها برای دکلره کردن اختصاص داد.
  • کرم: برای جلوگیری از وارد آمدن آسیب به پوست سر و برای جلوگیری از تغییر رنگ پوست اطراف موها از کرم‌های مخصوصی استفاده می‌شود.
  • پیشبند، کلاه و دستکش: به منظور جلوگیری از تغییر رنگ لباس‌ها در حین کار بهتر است از پیش‌بند مخصوص کار استفاده شود. همچنین برای پیشگیری از وارد آمدن آسیب به پوست دست‌ها از دستکش پلاستیکی استفاده می‌شود. بعد از اتمام کار، از کلاه مو برای محافظت از موهای آغشته به محلول دکلره استفاده می‌شود.
  • شانه دم باریک: برای دسته کردن موها و آغشته کردن به ترکیب دکلره از شانه‌ها و برس‌های دم باریک استفاده می‌شود.
  • شامپو: بعد از اتمام کار، موها را با شامپو معمولی شسته و بعد از گذاشتن رنگ اصلی با شامپوی تثبیت کننده شستشو می‌دهند.

مراحل انجام دکلره

بهترین پودر دکلره خارجی و ایرانی را از کجا تهیه کنیم؟

بهتر است برای انجام صحیح عملیات دکلره مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • اگر قصد دکلره کردن موهای سر خود را دارید بهتر است به مدت چند روز موهایتان را نشویید. چربی موجود در موهای سر می‌تواند تا حدودی از پوست و موی شما در مقابل مواد شیمیایی موجود در پودرهای دکلره محافظت کند.
  • پیش از شروع عملیات دکلره کردن قسمت‌هایی از پوست سر و صورت که فکر می‌کنید می‌تواند با ترکیب دکلره تماس پیدا کند را با کرم مخصوص چرب نمایید.
  • در این مرحله می‌توانید از پودرهای دکلره موجود خریداری نمایید. بهترین پودر در میان پودرهای دکلره، پودر دکلره بلوندمی شناخته شده است. بعد از تهیه می‌توانید با توجه به حجم و بلندی موهای سر خود پودر را با اکسیدان مخلوط کنید.
  • موهای خود را از فرق سرتان به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید و هریک از قسمت‌ها را با یک کلیپس بزرگ جمع کرده و نگهدارید.
  • می‌توانید برای شروع کار از دسته‌های عقبی مو شروع کنید. ابتدا از ساقه موهایتان شروع کنید و آن‌ها را کاملا با مخلوط دکلره بپوشانید سپس نوبت ریشه موها است. قسمت ریشه مو به دلیل نزدیکی به موی سر به سرعت رنگ باز می‌کند.
  • مدتی صبر کنید. زمانی که موهای سرتان به پایه موردنظرتان رسید، ابتدا موها را با آب و سپس با شامپوی معمولی بشویید.
  • در این مرحله دکلره کردن تمام شده است و شما می‌توانید رنگ موردنظر خود را با اکسیدان ترکیب کرده و به موهایتان بزنید.

بهترین پودر دکلره خارجی و ایرانی را از کجا تهیه کنیم؟

در این مقاله با پودرهای دکلره و انواع آن آشنا شدید، همچنین درباره تجهیزات لازم و نحوه دکلره کردن مو اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار گرفته شد. اکنون وقت این رسیده است بهترین محل برای خرید لوازم و مواد آرایشی را به شما معرفی کنیم. شما می‌توانید برای تهیه مواد آرایشی مورد نیاز خود از محصولات لیلاک گالری دیدن نمایید. لیلاک گالری یکی از معتبرترین فروشگاه‌ها در زمینه محصولات آرایشی است، شما می‌توانید بدون مراجعه حضوری بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را از این سایت خریداری نمایید.