بهترین برند شامپو ایرانی و خارجی برای موهای خشک و آسیب دیده

خشکی و وزشدن مو یکی از رایج‌ترین مشکلات بسیاری از افراد است. این مشکل به عوامل مختلفی مانند مراقبت نامناسب یا تغذیه ناسالم بستگی دارد. بنابراین اگر از خشکی و وز شدن موهایتان خسته شدید و قصد رهایی از آن را دارید، باید در روال مراقبی‌تان تغییراتی ایجاد کنید. در قدم اول باید شامپو را متناسب با شرایط و ویژگی‌های موهایتان انتخاب کنید. درواقع شامپویی که باید برای موهای خشک و وز استفاده کنید، نباید فقط موهایتان را شست‌وشو دهد؛ بلکه باید تارهای مو رو از داخل با تغذیه و نرم‌کنندگی مناسب تقویت کند. همچنین هنگام انتخاب شامپو باید به فرمولاسیون آن توجه کنید تا بیش از این به موهایتان آسیب نزنید. به همین دلیل در ادامه نوشته نکات و توصیه‌های لازم و ضروی در این رابطه را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا برای انتخاب شامپو مخصوص موهای خشک سریع و آسان عمل کنید. علاوه بر این می‌توانید قیمت شامپو برای موهای خشک در مو تن رو را ببینید و بهترین انتخاب را انجام دهید.

بهترین برند شامپو ایرانی و خارجی برای موهای خشک و آسیب دیده

معرفی بهترین شامو خارجی برای موهای خشک و وز

۱.   شامپو بایو  (Bio)

شامپو بایو مخصوص موهای خشک یکی از بهترین محصولات حال حاضر در بازار ایران است. ترکیبات طبیعی و گیاهی این شامپو، هیدارته‌کننده و آبرسانی قوی برای موهای پرحجم و سنگین است. همچنین خاصیت مرطوب‌کنندگی دارد و با عصاره نارگیل و آلوئه‌ورای به‌کاررفته در آن، بیشترین سطح نرم‌کنندگی رو به خودش اختصاص داده است.

۲.   شامپو پتال فرش  (Petal Fresh)

شامپو فتال فرش یکی دیگر از شامپوهای مطرح بازار است که مبدأ برند آن آمریکاست و تقویت‌کنندگی، مرطوب‌کنندگی و آبرسانی بالایی برای موهای خشک دارد. استفاده از ویتامین  E، عصاره هسته انگور و روغن زیتون در ترکیبات آن باعث می‌شود درخشش، نرمی و لطافت خوبی برای موها به ارمغان بیاورد. همچنین غنی از انتی اکسیدان، روغن‌های ضروری و کاملا گیاهی است و جزو شامپوهای بدون پارابن، فتالات و گلوتن محسوب می‌شود.

۳.   شامپو استایکس  (STYX)

شامپو استایکس بهترین انتخاب برای آن دسته از افرادی است که موهایشان در اثر رنگ یا دکلره‌شدن بسیار خشک و خشن شده و بسیار آسیب دیده است. عصاره انار موجود در ترکیبات این شامپو باعث ملایم‌شدن موها شده و علاوه بر تثبیت رنگ مو، آسیب موها رو به حداقل میرساند. یکی دیگر از دلایلی که شماپو استایکس را میان افراد محبوب کرده است، وجود پرو ویتامین B5، جنسینگ و کراتین در آن است که باعث شادابی، نرمی و درخشان‌شدن موهای خشک شده و برای رفع موخوره هم بسیار تأثیر دارد.

۴.   شامپو فولیکا برای موهای خشک

اگر از میان برندهای ایرانی به‌دنبال شامپویی مناسب برای موهای خشک و آسیب‌دیده هستید، می‌توانید سراغ شامپو فولیکا بروید. عصاره جو دوسر و شی‌باتر موجود در این شامپو باعث نرمی و لطافت موهای شما می‌شود. همچنین به دلیل وجود مواد نرم‌کننده و کراتین موجود در شامپو فولیکا ساقه مو ترمیم یافته و از پیچ‌خوردگی موها هم جلوگیری می‌کند.

چگونه یک شامپوی مناسب برای موهای خشک و وز انتخاب کنیم؟

همان طور که مواد به‌کاررفته و انواع سایز شامپو برای موهای چرب اهمیت زیادی دارد، عوامل مختلفی هم در عملکرد شامپو برای موهای خشک تأثیر می‌گذارد. معمولاً عواملی مانند کمبود رطوبت، درمان‌های شیمیایی برای مو، حالت‌دهی بیش از حد موها با وسایل آرایشی حرارتی و … باعث می‌شود کوتیکول موها مختل شده و خشکی و وزی بدی به همراه داشته باشد. زمانی این موضوع شدت می‌یابد که موها را با شامپوی حاوی سولفات و پارابن بشویید. همین موضوع سبب می‌شود بعد از شستن مو، مشکلات مربوبط به خشکی افزایش یابد.

چگونه یک شامپوی مناسب برای موهای خشک و وز انتخاب کنیم؟

اگر قصد ترمیم موهای خشک و وز خود را دارید، سراغ شامپوهایی با ترکیبات گیاهی بروید که فاقد مواد شیمیایی مانند سولفات و پارابن هستند. همچنین شامپویی را انتخاب کنید که یک لایه از مواد آبرسان و محافظ را به کوتیکول‌های آسیب‌دیده مو برساند تا از این طریق، شرایط کوتیکول مو به حالت ایده آل بازگردد. همچنین سعی کنید شامپویی را انتخاب کنید که مقدار PH کمی داشته باشد تا اختلالی در  PH پوست سر شما ایجاد نکند. البته شرکت‌های مختلفی برای موهای خشک و وز شامپوهایی با این ویژگی‌ها تولید می‌کنند. مانند شامپو کلیر برای انواع مو ها، داو، شون و… که جزو محبوب‌ترین‌ها هستند  و در فروشگاه موتن‌رو به فروش می‌رسند.

معرفی بهترین شامو خارجی برای موهای خشک و وز

سخن آخر

برای خرید انواع شامپو بدن می‌توانید با فروشگاه اینترنتی مو تن رو مراجعه نموده و طیف وسیعی از محصولات برندهای معتبری مانند نیوآ، آدیداس، فارماسی، شون، اوریفلیم و ایوروشه را با بهترین قیمت خریداری نمایید. شما می‌توانید به راحتی محصولات خود را به صورت آنلاین انتخاب نموده و سفارش خود را درب منزل و یا محل کارتان دریافت کنید.