فواید شگفت انگیز سوسیس و کالباس خانگی و دست ساز

فواید شگفت انگیز سوسیس و کالباس خانگی و دست ساز

چرا باید خودتان سوسیس و کالباس دست ساز و ارگانیک درست کنید؟

بزرگ‌ترین دلیل برای درست کردن سوسیس‌های خانگی این است که بدانید دقیقاً مواد تشکیل دهنده آن چیست، گوشت از کجا آمده است و بتوانید سوسیس‌هایی را متناسب با رژیم‌های غذایی خاص مانند بدون گلوتن، بدون لاکتوز و غیره درست کنید.

سوسیس و کالباس یکی از محبوب ترین غذاها در دنیا هستند . با این حال همیشه این نگرانی وجود دارد که چه چیزی داخل سوسیس و کالباس های ایلیکالا می رود. راه کنترل این موضوع این است که خودتان اقدام به درست کردن آن بکنید . شاید شما یک رژیم غذایی خاص مانند بدون گلوتن، کم چرب یا آلرژی به مواد خاصی دارید؟ صرف نظر از این، سوسیس ها را می توان مطابق با نیازها و ذائقه شما تهیه کرد. خرید گوشت ارگانیک آزاد از بازار یا قصابی تضمین می کند که سوسیس با کیفیتی دارید.

هنگام استفاده از مخلوط های سوسیس، همیشه بررسی کنید که هیچ رنگ مصنوعی، تقویت کننده های مصنوعی ماندگاری، فسفات یا مونو سدیم گلوتامات (افزایش دهنده طعم) در ترکیبات وجود نداشته باشد تا به یک سوسیس طبیعی دوست داشتنی برسید. این مواد فقط در تولید انبوه مورد نیاز هستند زیرا به ماندگاری طولانی نیاز دارند. آنها همچنین می توانند دارای موادی مانند فسفات باشند.

چه کسی سوسیس و کالباس را دوست ندارد؟ مخصوصاً سوسیس و کالباس دست ساز و ارگانیک . تهیه آن بسیار ساده، آسان، خوشمزه و عملا سیر کننده است. همچنین می توان آن را در هر نوع غذایی که می خواهید طبخ کردید .
با این حال، برخی از مردم و حتی متخصصان بهداشت ادعا می کنند که سوسیس و کالباسی که از فروشگاه می گیریم ممکن است برای سلامتی ما، به ویژه برای نگهدارنده آن مضر باشد.

پس در مورد درست کردن سوسیس و کالباس خانگی چطور؟ آیا می تواند یک راه حل عالی برای سوسیس سالم باشد؟ البته که بله. اگر سوسیس خود را در خانه درست کنیم، می‌توانیم مطمئن شویم که همه مواد سالم هستند، درست مانند فواید سلامتی گوشت خانگی برای بدن و مغز. در مورد بهداشت نیز می توانیم آن را کنترل کنیم. پس فواید سوسیس خانگی چیست؟ بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

اطلاعات تغذیه ای سوسیس خانگی

اطلاعات تغذیه ای سوسیس خانگی

در مورد تغذیه سوسیس خانگی، می‌توان گفت که بستگی به نوع گوشتی که برای سوسیس استفاده می‌کنیم، دارد و همچنین مواد دیگری که در آن قرار می‌دهیم، دارد. بنابراین، این تنها نمونه ای از تغذیه است که می توانیم از سوسیس خانگی تهیه شده از گوشت گوساله و گوسفندی دریافت کنیم

سرو ۱۲ عدد سوسیس :
———————–
کالری : ۲۴۳.۰
چربی کل : ۱۸.۴ گرم
کلسترول : ۷۱.۸ میلی گرم
سدیم : ۲۴۲.۵ میلی گرم
کل کربوهیدرات : ۰.۲ گرم
فیبر رژیمی : ۰.۱ گرم
پروتئین : ۱۸.۰ گرم

همچنین حاوی مقدار کمی ویتامین بی و مواد معدنی مانند آهن است.
این چیزی است که می توانیم از سوسیس دست ساز و ارگانیک بدست آوریم. هیچ ماده اضافی قابل توجهی به جز نمک، دانه های رازیانه و برگ جعفری وجود ندارد.

فواید سوسیس های خانگی

مصرف سوسیس خانگی فوایدی دارد. البته بین فواید سوسیس خانگی با فواید سلامتی گوشت، مرغ و ماهی به عنوان منبع اصلی پروتئین، چیزی وجود دارد. در اینجا برخی از فواید سوسیس خانگی آورده شده است:

۱جلوگیری از کم خونی

کم خونی ممکن است یک مورد شایع برای زنان باشد. عمدتاً به دلیل کمبود برخی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی ایجاد می شود. در این صورت مصرف سوسیس خانگی هم می تواند غذای سالمی در اختیار شما قرار دهد و هم از کم خونی پیشگیری کند. زیرا سوسیس حاوی مقدار زیادی ویتامین ب-۱۲ است که در تولید هموگلوبین و گلبول های قرمز نقش دارد.

۲تامین انرژی

سوسیس خانگی می تواند هم کربوهیدرات و هم پروتئین تامین کند. همانطور که می دانیم، کربوهیدرات ها و پروتئین ها کمک کننده اصلی انرژی ما هستند. ما برای انجام تمام فعالیت هایمان به آنها نیاز داریم. و می توان گفت که مصرف سوسیس خانگی یک راه موثر برای شارژ مجدد انرژی است زیرا می توانید کربوهیدرات و پروتئین را در یک وعده غذایی دریافت کنید.

شما فقط باید مقداری سبزی اضافه کنید تا فواید غذایتان را اضافه کنید. برای مثال، می‌توانید مقداری گوجه‌فرنگی و پیاز اضافه کنید تا از فواید سلامتی مخلوط گوجه‌فرنگی و پیاز استفاده کنید. ویتامین B-12 موجود در سوسیس همچنین به بدن شما اجازه می دهد تا به طور موثر غذاها را به انرژی تبدیل کند.

۳برای عضلات خوبه

سوسیس که عمدتا از گوشت تشکیل شده است می تواند یک منبع پروتئین عالی باشد. همانطور که می دانیم پروتئین در ساختن بافت ها بسیار مفید است. همچنین برای ماهیچه ها بسیار مفید است. باعث تقویت عضلات می شود.
ما همچنین می‌توانیم آن را مصرف کنیم تا بتوانیم عضله‌ها را سریع‌تر پس از تمرین بازیابی کنیم، زیرا وینامین ب-۱۲موجود در سوسیس باعث گردش بهتر اکسیژن در تمام قسمت‌های بدن، از جمله ماهیچه‌ها می‌شود. فواید گوشت قرمز برای بدنسازی همچنین دلیلی است که سوسیس خانگی برای بدنسازان مفید است.

۴به اندام های داخلی اجازه عملکرد بهتر بدهید

مصرف سوسیس به خصوص سوسیس خانگی سالم ممکن است از اندام ها در برابر آسیب محافظت کند. همچنین باعث گردش بهتر خون در سراسر بدن می شود.

۵تعادل هورمونی را حفظ کنید

پروتئین نیز برای حفظ تعادل هورمون مورد نیاز است. در این صورت سوسیس خانگی شما پروتئین خوب و سالمی را برای تعادل هورمونی شما فراهم می کند. زیرا سوسیس خانگی ممکن است حاوی ترکیبات افزودنی مضر کمتری مانند مواد نگهدارنده، نیتریت ،چاشنی های مصنوعی و غیره باشد

۶-بهبود عملکرد مغز

برای بهبود عملکرد مغز و بهبود عملکرد شناختی خود، می توانید به پروتئین تکیه کنید. علاوه بر تامین انرژی، پروتئین قادر است مغز شما را برای عملکرد بهینه تقویت کند. و همانطور که می دانیم سوسیس خانگی ساده و در دسترس است. می توانید هر زمان که خواستید آن را آماده کنید و می توانید آن را برای ناهار سالم و سیر کننده خود بپیچید.

۷ارائه مزایای تفریحی

درست کردن سوسیس در آشپزخانه شما ممکن است چنین مزیت تفریحی به شما بدهد. احساس خلق چیزی شما را خوشحال و راضی می کند. علاوه بر این، تهیه سوسیس بسیار ساده است

هیچ محصول شکستی برای خلقت شما وجود نخواهد داشت. می‌توانید ادویه‌های مورد علاقه‌تان را به گوشت اضافه کنید و ببینید چقدر از پر شدن پوسته‌ها راضی هستید. ناگفته نماند که اعضای خانواده تان از لطافت سوسیس خانگی شما تعریف می کنند

اقدامات احتیاطی در مصرف سوسیس خانگی

علاوه بر این که سوسیس خانگی می تواند فواید سوسیس خانگی را ارائه دهد، نکاتی وجود دارد که برای احتیاط در مصرف سوسیس و کالباس از جمله سوسیس خانگی باید رعایت کنیم :
اولین مورد این است که ماده اصلی سوسیس که از گوشت قرمز استفاده می کند. مطالعات به این نتیجه رسیدند که مصرف طولانی مدت گوشت قرمز ممکن است در ایجاد سرطان نقش داشته باشد. گوشت قرمز حاوی نیترات و نیتریت است که می تواند به ترکیبات سرطان زا در بدن تبدیل شود. به خصوص زمانی که سوسیس حاوی مواد افزودنی مانند مواد نگهدارنده باشد

به همین دلیل است که مردم امروز شروع به تکیه بر مزایای سلامتی ترک گوشت می کنند. دومین خبر بد از سوسیس خانگی این است که ممکن است نمک و چربی بالایی داشته باشد. ترکیب نمک و چربی مطمئناً برای سلامت قلب و عروق توصیه نمی شود. ممکن است فشار خون و سلامت قلب ما را تحت تاثیر قرار دهد. علاوه بر این، پخت و پز ناسالم مانند سرخ کردن عمیق ممکن است به سوسیس خانگی «سالم» شما آسیب برساند. پس مراقب سوسیس و کالباس باشید حتی اگر سوسیس خانگی باشد.

توصیه ای برای سوسیس خانگی سالم

برای بهره مندی از مزایای سوسیس خانگی و جلوگیری از عوارض جانبی، می توانید بر اساس این توصیه ها عمل کنید. مثلا در تهیه سوسیس فقط از گوشت کم چرب استفاده کنید.

در طول نگهداری، مطمئن شوید که آن را در دمای مناسب قرار دهید تا از رشد باکتری جلوگیری شود. و از همه مهمتر این است که برای پخت و پز از پختن ناسالم مانند سرخ کردن کباب با روغن یا کره زیاد خودداری کنید. بهتر است سوسیس خانگی را با حداقل روغن بپزید، زیرا قبلاً حاوی چربی است که با گرم شدن فوراً به روغن تبدیل می شود.

 


  • فرشاد ۱ سال پیش

    واقعا سوسیس کالباس خانگی از هر نظر خیلی خوشمزه ترو مطمئن تره نسبت به نمونه شرکتیش

    پاسخ
  • omidi ۱ سال پیش

    عالی بود مطلب و بسیار کاربردی

    پاسخ
  • کیان ۱ سال پیش

    به نظر من استفاده از یک محصول با میفیت خانگی خیلی با ارزشه

    پاسخ
  • سمانه ۱ سال پیش

    سوسیس های خانگی فوق العاده خوشمزه ترن من عاشق سوسیسم ولی هیچ وقت صنعتی نمیگیرم چون نمیدونم چه گوشتی توش ریختن

    پاسخ
  • رضا سلطانی ۱ سال پیش

    به شدت تاثیر کذار و جالب بود

    پاسخ