بهترین زمان رنگ کردن بعد از کاشت مو

بهترین زمان رنگ کردن بعد از کاشت مو

کم‌پشتی موها یا ریزش مو از جمله مشکلاتی است که همه افراد را می‌تواند درگیر خود کند. از آنجایی که موها یکی از معیارهای زیبایی و جذابیت به شمار می‌روند، رسیدگی به آن‌ها برای بسیاری از افراد اولویت دارد. از همین رو، کاشت مو در دنیای امروز به یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی تبدیل شده است. موهای کاشته‌شده کاملا طبیعی هستند و هیچ تفاوتی با موهای اصلی فرد ندارند. حتی شما می‌توانید با موهای کاشته‌شده دقیقا مانند سایر موهای سر برخورد کنید؛ آن‌ها را حالت دهید، رنگ کرده و اصلاح کنید؛ اما همه این کارها باید در زمان درستی انجام شود که بهترین نتیجه را برایتان به ارمغان آورد. در این مقاله به بررسی بهترین زمان رنگ کردن بعد از کاشت مو می‌پردازیم.

چه مدت بعد از کاشت مو میتوانیم موها را رنگ کنیم؟

بسیاری از افراد بعد از انجام کاشت مو یا کاشت ابرو می‌پرسند: ایا موی کاشته شده سفید میشود؟ چه مدت بعد از کاشت ابرو می توان رنگ کرد؟ واقعیت این است که موها و ابروهای کاشته‌شده دقیقا شبیه سایر موها هستند. بااین‌حال، هر اقدامی که می‌خواهید روی موهای کاشته‌شده انجام دهید، باید بعد از به استحکام رسیدن فولیکول‌ها باشد؛ زیرا تا حدودا دو هفته بعد از کاشت مو، پوست سر هنوز نیاز به محافظت دارد و فولیکول‌های کاشته‌شده باید زمان کافی برای وفق شدن با شرایط را داشته باشند.

برای درک بهتر فرایند کاشت مو، بهتر است نگاه متخصری به نحوه انجام آن در یک کلینیک معتبر داشته باشیم. فرایند کاشت مو کلینیک صدف به این صورت است که «جراحی با برداشتن موهای سالم توسط متخصص پوست آغاز می‌شود. برای طبیعی شدن کاشت مو، متخصص پوست می‌تواند به دو صورت عمل کند؛ جراح در روش اول یک نوار از پوست سر را با موهای سالم برش می‌دهد و در روش دوم عمل برداشت مو را روی هر تار مو به صورت جداگانه انجام می‌دهد. زمان روش دوم طولانی‌تر است؛ در عوض از ایجاد زخم‌های نواری روی پوست سر جلوگیری می‌کند.»

اگر قصد رنگ کردن مو بعد از کاشت مو را دارید، باید زمانی این کار را انجام دهید که زخم‌های پوست سر به‌طور کامل بهبود پیدا کرده باشند و رشد موها به ثبات رسیده باشد. از آنجایی که بهبود پوست سر و مکانیسم رشد موها در همه افراد یکسان نیست، نمی‌توان بهترین زمان رنگ کردن بعد از کاشت مو را به‌طور دقیق مشخص کرد. هرچند زخم‌های ناشی از کاشت مو بعد از ۱۰ روز بهبود پیدا می‌کند، اما معمولا برای رنگ کردن باید ۴ تا ۱۲ ماه صبر کنید.

عوارض رنگ کردن مو بعد از کاشت مو چیست؟

رنگ کردن موها بعد از کاشت مو به‌خودی‌خود هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند؛‌ اما اگر این کار را در همان روزها یا هفته‌های ابتدایی بعد از کاشت انجام دهید، ممکن است مشکلاتی برای پوست سر یا موهایتان به وجود آورد. زیرا پوست سر در روزهای اولیه بعد از کاشت بسیار حساس و ملتهب است.

از همین رو اگر در زمان مناسب برا رنگ کردن موها اقدام کنید، هیچ آسیب یا خطری سلامت موهایتان را تهدید نمی‌کند و می‌توانید با خیال راحت از زیبایی‌هایتان لذت ببرید. اگر برای شما هم سوال است که چگونه موهای کاشته شده را تقویت کنیم، بهتر است با پزشک مشورت کنید. گاهی اوقات حنا بعد از کاشت مو (البته بعد از گذشت چندماه از عمل) به زیبایی و سلامت موها کمک می‌کند.

بهترین زمان رنگ کردن بعد از کاشت مو

فواصل مناسب برای رنگ کردن موهای کاشت شده چقدر است؟

فولیکول‌های موهای کاشته‌شده معمولا از بانک مو که قوی‌ترین گرفت‌ها را دارد، برداشته می‌شود. از همین رو، در بسیاری از مواقع موهای کاشته‌شده استحکام بیشتری نسبت به موهای طبیعی دارند. توجه کنید که بعد از ثابت شدن فولیکول‌ها و شروع رشد موهای کاشته‌شده، تفاوت چندانی بین این موها با سایر موهای سر وجود ندارد؛ بنابراین می‌توانید همان برنامه سابق خود را برای رنگ کردن موها بعد از کاشت مو نیز ادامه دهید. با این حال، توصیه می‌کنیم همزمان با رنگ کردن موها از تقویت آن‌ها غافل نشوید؛ زیرا بسیاری از رنگ‌ها به‌تدریج آسیب‌هایی به مو وارد می‌کنند و باعث ضعیف شدن آن‌ها می‌شوند.

آیا موهای کاشت شده را میتوان در خانه رنگ کرد؟

برای رنگ کردن مو، باید مواد موردنیاز با نسبت‌های خاصی با یکدیگر ترکیب شوند تا به پوست سر و موها آسیب وارد نشود. بنابراین اگر تخصص کافی در شناسایی و ترکیب رنگ‌ها و سایر مواد را ندارید، توصیه می‌کنیم حتما برای رنگ کردن موها به سراغ یک آرایشگر ماهر و باتجربه بروید. بعضی از مراکز زیبایی، حین رنگ کردن موها از مواد تقویتی نیز برای جلوگیری از وارد شدن آسیب به تارها و ریشه مو استفاده می‌کنند.

رنگ گیاهی یا شیمیایی؟ کدام یک برای رنگ کردن مو بعد از کاشت مناسب است؟

رنگ‌های شیمیایی به‌دلیل ترکیباتی که دارند، ممکن است باعث حساسیت و ملتهب شدن پوست سر شوند. از همین رو رنگ‌های گیاهی برای رنگ کردن موها بعد از کاشت توصیه می‌شوند. چنین ترکیباتی معمولا خارش و حساسیت به همراه ندارند و آسیبی به موها وارد نمی‌کنند. بنابراین در روزهای حساس بعد از کاشت مو، توصیه می‌شود از رنگ‌های گیاهی استفاده کنید؛ اما اگر رنگ‌های فانتزی می‌پسندید، حتما رنگ مو را از برندهای مطرح و مراکز فروش معتبر خریداری کنید تا از سلامت آن مطمئن باشید.

بهترین زمان رنگ کردن بعد از کاشت مو

رنگ مو قبل از کاشت مو تاثیری در نتایج دارد؟

در یک مقاله علمی می‌خوانیم که پس از برداشت فولیکول‌ها و آماده‌سازی آن‌ها برای کاشت، جراح ناحیه کم‌موی سر را تمیز و بی‌حس کرده، سپس سوراخ‌ها یا شکاف‌هایی روی آن ایجاد می‌کند. هر سوراخ برای قرار دادن یک گرفت در نظر گرفته می‌شود. با توجه به مراحل کاشت مو، پزشکان توصیه می‌کنند حداقل ۱۰ روز قبل از کاشت مو، موهای سرتان را رنگ نکنید. چراکه بعد از رنگ کردن موها، پوست سر هم تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد و ممکن است فرایند کاشت را برای پزشک با مشکل مواجه کند.

تجربه کاشت موی موفق با پزشکان کلینیک صدف

در این مقاله به بررسی بهترین زمان رنگ کردن بعد از کاشت مو پرداختیم. متخصصان پوست و مو توصیه می‌کنند زمان اصلاح مو بعد از کاشت یا حتی رنگ کردن را به بعد از بهبود پوست سر و محکم شدن فولیکول‌های کاشته‌شده موکول کنید. خوب است بدانید که رسیدن به نتیجه مطلوب کاشت مو به عوامل مختلفی از جمله مهارت پزشک و استفاده از تجهیزات به‌روز بستگی دارد. کلینیک صدف با سال‌ها تجربه در زمینه ارائه انواع خدمات زیبایی پوست و مو، بهترین خدمات مراقبتی و زیبایی را به شما عزیزان عرضه می‌کنند. پزشکان کلینیک صدف با تکیه بر دانش و مهارت بالای خود و همچنین با استفاده از امکانات به‌روز این مجموعه، شما را به نتیجه موردنظرتان می‌رسانند. برای دریافت مشاوره رایگان از متخصصان کلینیک تخصصی پوست و موی صدف با شماره تلفن ۰۲۱۲۷۴۳۷ تماس بگیرید یا به سایت این مجموعه به آدرس clinicsadaf.com مراجعه کنید.