بهترین غذاهایی که می توان در سفر نوروزی به ترکیه میل کرد

آیا شما هم جزو کسانی هستید که علاقمند به امتحان کردن غذاهای کشورهای مختلف دارید ؟ آیا می دانید غذاهای معروف ترکیه کدامند؟ اگر قصد سفر به ترکیه در ایام نوروز را دارید حتما غذاهای محلی و معروف ترکیه را امتحان کنید. غذاهای ترکی در اولین نگاه می توانند قلب شما را بدزدند و هرگز از خوردن آن ها خسته نخواهید شد.  رستوران ‌ها و غذاخوری‌ های کنار جاده ‌ای غذاهای مختلفی را سرو می‌ کنند که مقاومت در برابر آن ‌ها برای هر مسی که عاشق غذا خوردن است بسیار سخت می باشد.  غذای اصلی، دسر، پیش غذا، غذاهای ترکی ذائقه شما را غافلگیر می کند به گونه ای که شگفت زده می شوید. غذاهای ترکی فراتر از کوفتا، کباب و دونر است. ممکن است نتوانید نام غذاها را تلفظ کنید اما طعم آن ها را بسیار دوست خواهید داشت.

لذیذترین غذاهای ترکیه

بهترین غذاهای ترکیه

مردم اینجا در آمیختگی فرهنگی شرق و غرب غرق می شوند، زیرا هر دو فرهنگ اروپایی و خاورمیانه است. از اینرو مردمان ترکیه برخی از منحصر به فرد ترین غذاها را در منوی غذایی خود دارند که هر دو فرهنگ را به خوبی ترکیب می کند. کسانی که عاشق گوشت و مرغ هستند از پیدا کردن تعداد زیادی غذاهای خوشمزه در منوی غذاهای ترکیه بسیار خوشحال خواهند شد.

اگر برای سفرهای نوروزی به ترکیه سفر می کنید، چیزهای زیادی برای چشیدن وجود دارد که شما برای انتخاب ناامید نخواهید شد. سرزمین دریا و کوه، ترکیه، مورد علاقه همه دوستداران سفر است.

کوفته

اگر ایتالیایی ها کوفته دارند، ترک ها هم نیز کوفته دارند. نسخه ترکی کوفته به این صورت است که گلوله‌ هایی هستند که از گوشت چرخ کرده یا بره کمی پخته شده ساخته می ‌شوند.  کوفته یک غذای رایج در ترکیه است که افراد در هر سنی آن را دوست دارند. این کوفته‌ ها از نان‌ هایی تشکیل شده ‌اند که گوشت چرخ کرده یا گوسفندی هستند که به آرامی پخته می ‌شوند.

این ماده غذایی یک نسخه گیاهی نیز دارد و بنابراین، اگر از رژیم غذایی سخت گیاهی پیروی می کنید، نگران نباشید. نسخه گیاهی کوفته از سبزیجات و نخود درست می شود و طعم آن نیز خوشمزه است. این کوفته ها بخش مهمی از یک غذای ترکی اصیل را تشکیل می دهند که در رستوران های بزرگ و مغازه های کنار جاده سرو می شود.

چیگ کوفته

چیگ کوفته توپ ‌هایی تندی هستند که با بلغور، پیاز، فلفل و رب گوجه ‌فرنگی، ادویه جات و گیاهان درست می ‌شوند و همه با هم ورز داده شده و پخته می ‌شوند. برای اطلاع از تور مارماریس به سایت تریپ مراجعه فرمائید.

لاهماجون

یک عاشق پیتزا هرگز نباید در تور آلانیا پیتزای ایتالیایی سفارش دهد. لاهماجون یک پیتزا به سبک ترکی است که طعم عالی دارد صاف و ترد، همانند پیتزا است که با رویه ای از گوشت چرخ کرده، سالاد و آب لیمو روی نان سرو می شود و می توان آن را پیچید، از وسط تا کرد یا برای خوردن آن را جدا کرد.

این یک غذای خیابانی معروف در ترکیه است که در سراسر این کشور پیدا خواهید کرد. بنابراین، شما باید این را در سفر بعدی خود به ترکیه امتحان کنید.  برای داشتن بهترین طعم آن باید لاهماجون را با گوجه فرنگی، کاهو و برگ جعفری امتحان کنید. آب لیموی که روی این پیتزای ترکی پاشیده می شود مانند مایه کیک است. لاهماجون با افزودن ادویه های مدیترانه ای خوشمزه تر می شود.

غذاهای بدون گوشت ترکیه

شیش کباب

آیا می دانستید که کباب از ترکیه منشا گرفته است؟ گوشت بره را به سیخ های چوبی یا فلزی می زنند. به محض اینکه گوشت ها سیخ شده را روی ذغال قرار می دهند، آب دهانتان شروع می شود. بنابراین، اگر می خواهید غذاهای سنتی ترکیه را میل کنید، این غذای خوشمزه را امتحان کنید.

دونر کباب

اگر ساندویچ دوست دارید، قطعا عاشق دونر کباب استانبول خواهید شد. دونر کباب را امتحان کنید که با گوشت مرغ، بره یا گوشت گاو آهسته پخته شده همراه با سبزیجات، ادویه جات ترشی جات و ماست سیر سرو می شود. طعم خوب و تازه ای است که در داخل نان پیتا بسته بندی شده است. آن را با هوموس یا دیپ های سنتی بوقلمون امتحان کنید تا طعم آن بهتر شود.

گوشت ها روی جوجه گردان به صورت عمودی پخته می شود و پر از طعم و مزه است. تکه های برش داده شده در داخل دونر که در کنار سبزیجات تازه و سس انباشته شده اند پر می شوند.

اسکندر کباب

سفر شما به ترکیه بدون چشیدن طعم اسکندر کباب ناقص خواهد ماند. نوارهای بلند گوشت بره که در سس گوجه فرنگی ریخته شده و روی نان پیتا یا برنج بخارپز شده پخش می شود، غذای مورد علاقه مردم محلی ترکیه است. روی کباب ماست اضافه می کنند تا طعم بیشتری به کباب ببخشد و خوش طعم تر شود. اسکندر کباب به نام اسکندر افندی نامگذاری شده است.

این نام به نام استاد (اسکندر افندی) از امپراتوری عثمانی است که در بصره زندگی می کرد. این غذا از گوشت دونر جدا شده با سس گوجه فرنگی تند و طعم دار و کره ذوب شده روی آن درست می شود.  مردم ترکیه میزهای جشن خود را بدون این غذای معروف محلی کامل نمی کنند. محبوبیت اسکندر کباب نه تنها محدود به این کشور نمی شود، بلکه به فراتر از مرزهای آن نیز رسیده است. به محض اینکه غذا تمام شد، هوس کباب بیشتری خواهید کرد زیرا بسیار هوس انگیز است.

کوربا

کوربا همتای ترکی سوپ هایی است که در سراسر جهان سرو می شود اما با ادویه های مدیترانه ای خاص می باشد. مردم ترکیه روی سوپ ها تاکید زیادی دارند و برای تهیه بهترین سوپ ها سنگ تمام می گذارند.  این غذای راحتی است که آنها برای تمام فصول سال دارند و با عدس یا گوجه فرنگی درست می کنند و در هر زمانی از روز می توانند آن را بخورند. طیف گسترده ای از کوربا در غذاخوری های سراسر کشور موجود است، اما طعم گوجه فرنگی آن معروف ترین آنها هستند.

بنابراین، زمانی که در تعطیلات خود در ترکیه هستید، باید کوربا را یک بار امتحان کنید. این غذا در کمترین زمان ممکن آماده خوردن است. طعم تند گوجه فرنگی کوربا همراه با ادویه و لیمو می تواند شما را سیر کند. علاوه بر این، اگر در طول زمستان به ترکیه سفر می کنید، برای گرم نگه داشتن خود در شب و هنگام بارش برف به این غذا نیاز دارید.

غذای بره

رایحه این غذا و گوشت گوسفندی است که به خوبی پخته شده باشد، این غذا از زمان های بسیار قدیم معروف بوده و هنوز هم دل مردم را می رباید. این غذا به غیر از ترکیه، در هند، پاکستان، قفقاز، یونان و افغانستان نیز یافت می شود.

پیده ترکی

یکی از معروف ترین غذاهای ترکی است، این غذای خاص را می توان به راحتی در هر جای ترکیه پیدا کرد. این غذا به قدری خوب آماده شده است که ظاهر آن کافی است شما را به خوردن یک لقمه ترغیب کند. این غذا از خمیر خوب ورز داده شده درست شده است و طعم آن بسیار خوشمزه است و حتما باید امتحان کنید. طعم این غذا به سادگی در دهان شما منفجر می شود و باعث می شود که بخواهید بیشتر از آن بخورید. این غذا در تمامی رستوران های ترکیه با قیمت مناسب موجود است. پیده به شما کمک می کند طعم اصیل غذاهای ترکی را که توسط مردم بومی با اشتیاق فراوان تهیه می شود کشف کنید.

غذاهای کارس ترکیه

پیلاو یا پلو

برنج پخته شده در کره، ادویه و سایر مواد را در ترکیه پیلاو یا پلو می نامند. می توانید آن را با نخود، بادمجان، جگر یا تکه های گوشت همراه با بادام، آویشن، فلفل، زیره و دارچین میل کنید. طعم این غذا به دلیل ترکیب کامل ادویه و کره بسیار عالی است. گردشگران می توانند نسخه های گیاهی و غیر گیاهی پلو را که در تمام رستوران های سراسر ترکیه فروخته می شود، امتحان کنند.

در این غذا برنج به دلیل تفت دادن در کره طلایی رنگ می شود و در نتیجه عطر و طعم عالی دارد. مردم ترکیه هم در تابستان و هم در زمستان از پلو لذت می برند و آن را با سس مورد علاقه خود ترکیب می کنند. این ماده غذایی مقرون به صرفه است و بهترین انتخاب برای پر نگه داشتن شکم شما برای مدت طولانی است.

دلمه

دلمه یک غذای معروف ترکی است که شامل سبزیجات پر شده در آب و کره است. مردم اینجا معمولا از فلفل، گوجه فرنگی، کدو سبز یا بادمجان برای تهیه دلمه استفاده می کنند. این غذا وقتی نه خیلی گرم و نه خیلی سرد است سرو شود و بهترین طعم را دارد. می توانید آن را بدون سس میل کنید زیرا ادویه داخل آن بسیار خوشمزه است.

سبزیجات تازه یا بادمجان های خشک، فلفل، گوجه فرنگی یا کدو سبز را قبل از پختن در آب و کره با مخلوطی از برنج و پیاز پر می کنند.

این یک غذای مدیترانه ای محبوب است و در مناطقی فراتر از ترکیه نیز یافت می شود. اعتقاد بر این است که این غذا در قرن هفدهم در کاخ توپکاپی عثمانی ساخته شده است. دلمه غذایی مقرون به صرفه است و تقریباً در تمام مراکز غذایی در تمام شهرها و شهرستان های کشور فروخته می شود. هنگام بازدید از این کشور باید انواع دلمه را امتحان کنید مگر اینکه به سبزیجاتی که قبلا ذکر شد حساسیت داشته باشید.

ایمان بایلدی

این یک نوع غذای بادمجانی است که با مخلوط گوجه فرنگی، پیاز و سیر و برنج، بلغور و سایر سبزیجات پر شده است، این غذای خوشمزه ترکی در فر پخته شده و با پلو سرو می شود.

بورک

این غدای ترکی که پوسته پوسته و خوشمزه است، با گوشت چرخ کرده یا اسفناج و پنیر پر می شود. می توان آن را رول کرد، به عنوان پفک سرو کرد یا مانند لازانیا لایه لایه کرد. این غذای معروفی است که در مناطق بالکان، شام و مدیترانه یافت می شود. این شیرینی پوسته پوسته را می توان به صورت کامل در یک تابه یا شیرینی های کوچک جداگانه درست کرد. دانه‌ های کنجدی که روی آن پاشیده می‌ شود، طعم آجیلی را به غذا می‌ افزاید. قدمت این غذا به دوران کلاسیک باز می گردد و مهمترین عناصر غذاهای ترکی را دارد.

دوروم

نسخه ترکی بوریتو است که با بره یا گوشت گاو آهسته پخته شده است. این یکی از خوشمزه ترین غذاهای ترکی است که با استفاده نان نازکی درست می شود. نان مورد استفاده در این بسته بندی بسیار نازک تر از نان مورد استفاده برای دونرز و سایر غذاها است. تقریباً ترکیبات مشابهی دارد که در تهیه دونر مانند گوشت دونر و سبزیجات استفاده می شود.

این غذای محبوب ترکی برای اکثر شهروندان در سراسر کشور یک وعده غذایی است. آنها در هنگام بازگشت از سر کار یکی از آنها را از دست فروشان کنار جاده می گیرند و گرسنگی خود را رفع می کنند. دوروم یک ماده غذایی کم‌ هزینه است که بسیار خوشمزه است. بنابراین، برای کاهش هزینه های خود در این کشور مدیترانه ای می توانید آن را برای ناهار یا شام میل کنید.

آدانا کباب ترکیه

کباب آدانا

این غذای خاص به نام شهر بسیار معروف ترکیه به نام آدانا نامگذاری شده است. نوع دیگری از کباب است که در سیخ سرو می شود و از گوشت بره یا گاو درست می شود. ممکن است فکر کنید به اندازه کافی کباب خورده اید، اما هر کدام از این کباب ها از مواد مختلفی تشکیل شده است و حتی به روشی مشابه تهیه نمی شود.

شیشلیک

این غذای کاملا کلاسیک را می توان به راحتی در اکثر رستوران های ترکیه پیدا کرد. تهیه آن بسیار ساده و آسان است اما آنقدر طعم قوی دارد که دوست دارید بارها و بارها آن را امتحان کنید. کباب را با گوشت مرغ، بره یا گاو تهیه می کنند و کباب می کنند و به سیخ می زنند. در کنار آن، برنج، سالاد و سیب زمینی سرخ شده در بشقاب وجود دارد.

منمن

این غذا پاداش نهایی برای هر کسی است که شیفته تخم مرغ است. تخم‌مرغ‌ ها به آرامی در کره خامه ‌ای با پیاز، فلفل سبز و گوجه ‌فرنگی هم زده می ‌شوند که رنگ بسیار لطیفی به غذا می‌ دهد. در استانبول مردم دوست دارند آن را با سوچاک که یک سوسیس گوشتی تند و آبدار است مصرف کنند.

کامانز

یک نان پهن نازک به عنوان پایه استفاده می شود و روی آن گوشت چرخ کرده یا بره می ریزد. از ادویه ها و گیاهان برای طعم دادن استفاده می شود و حتی می توان سبزیجات مورد علاقه خود را به عنوان تاپینگ انتخاب کرد. می توان آن را به عنوان پیش غذا یا یک وعده غذایی کامل مصرف کرد زیرا قطعا در هر زمانی از روز احساس سیری در شما ایجاد می کند.

کورو فاسولیه یا کاسه لوبیا

یکی از محبوب ترین غذاهای ترکی کورو فاسولیه است که از لوبیا سفید خشک تهیه می شود. اگر لوبیا را بیشتر از سس دوست دارید یا برعکس، می توانید مطابق آن سفارش دهید.

چکیده

چه به خاطر تعطیلات نوروزی با خانواده به ترکیه سفر کنید و چه با تور کوش آداسی به ترکیه بروید، باید بدانید که این مکان بهشتی برای همه دوستداران غذا است. بهترین چیز در مورد غذاهای ترکی تنوع آن است، بنابراین توصیه می شود که هر تعداد غذا را که می خواهید امتحان کنید. غذا در ترکیه معمولا گران نیست. بنابراین شما برای امتحان این غذاهای فوق العاده و لذیذ هزینه زیادی خرج نمی کنید. آشپزی ترکی ریشه در غذاهای سنتی عثمانی دارد و عناصر مختلفی از غذاهای خاورمیانه، آسیایی و بالکان را ترکیب می کند. بنابراین، تنوع زیادی از غذاها در این کشور وجود دارد و طعم های غنی آن شما را خسته نمی کند. ترکیه به دلیل مناظر زیبا و فعالیت های جالب به یکی از نقاط مورد علاقه گردشگران به خصوص ایرانیان تبدیل شده است. غذا یکی دیگر از دلایل مهمی است که افراد زیادی برای چشیدن غذاهای ترکی مورد علاقه این کشور به ترکیه سفر می کنند. سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین نرخ بلیط هواپیما مطلع شوید و از امکانات پرواز و نرخ آن بهره مند شوید. شما در کمترین زمان به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید داشت و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی،رزرو بلیط هواپیما چارتر و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ (www.trip.ir) سریع و آسان تجربه کنید.

منبع:تریپ|www.trip.ir