چه فصلی برای سفر به یزد خوبه؟ بهترین زمان سفر به یزد

شهر یزد یکی‌از غنی‌ترین مناطق ایران از لحاظ آثار باستانی و بافت  تاریخی شناخته می‌شود. این شهر علاوه‌بر جاذبه‌های گردشگری فراوان، نام آن به‌صورت جهانی نیز به ثبت رسیده است. یکی‌از جاهای دیدنی یزد، کویرها و خانه های تاریخی یزد است که سالانه توریستان و گردشگران بسیاری را میزبانی می‌کند. اگر شما نیز قصد سفر به یزد دارید بهتر است قبل‌از آن در مورد بهترین زمان سفر به یزد و خرید بلیط قطار یزد یا بلیط هواپیما یزد آگاهی کسب کنید. برای آشنایی با این اطلاعات در ادامه‌ی مطلب با قاصدک ۲۴ همراه باشید.

بهترین زمان سفر به یزد

چه فصلی برای سفر به یزد خوبه؟

چه فصلی برای سفر به یزد خوبه

در زیر به تعدادی‌از جاهای دیدنی یزد در پاییز اشاره می‌کنیم.

  • کویر مغستان یزد (کویر ریگ زرین)
  • پارک کوهستان یزد
  • کمپ کویری شباهنگ یزد
  • کویر کارال یزد
  • کمپ کویر نوردان باران

 

سفر به یزد در زمستان چگونه است؟

سفر به شهر تاریخی یزد در ماه های خنک سال و فصول سرد مانند زمستان بی‌نظیر و بسیار دلربا است. آب و هوای یزد در زمستان معتدل و کمی خنک شناخته می‌شود و دیگر خبری از گرمای طاقت‌فرسا نیست. بنابراین بهترین زمان سفر به یزد زمستان نیز می‌‌تواند باشد ولیکن توجه داشته باشید که شب‌های آن نسبت به پاییز سردتر است. لذا در سفر به یزد در زمستان انتخاب پوشاک مناسب، گرم و سبک بسیار اهمیت دارد زیرا در روز هوا معتدل بوده و نباید شما را دچار اشتباه کند.

سفر به یزد در زمستان

در زیر به تعدادی‌از جاهای دیدنی یزد در زمستان اشاره می‌کنیم.

  • مجموعه ساباط های یزد
  • چک چک یزد
  • موزه قصر آیینه یزد (موزه آیینه و روشنایی)
  • آتشکده یزد (آتشکده ورهرام)

خوب است بدانید برای خرید بلیط قطار یزد، بلیط قطار یزد مشهد یا هر بلیطی که نیاز دارید می‌توانید سری به سایت قاصدک۲۴ بزنید و آن را خریداری کنید. لیست قیمت هرکدام به همراه تاریخ و ساعت حرکت درج شده است و به‌راحتی قابل مشاهده می‌باشد.

 

سفر به یزد در بهار (نوروز در یزد)

در فصل زیبای بهار همه‌چیز تازه شده و ایران رنگ‌وبویی جدید با رایحه‌ی گل‌های بهاری به خود می‌گیرد. در هر شهر ایران که قدم بگذارید؛ در کوچه‌پس‌کوچه‌هایش بوی گل و شکوفه‌های جذاب را استشمام خواهید کرد. شهر یزد نیز از این قاعده مستثنی نیست و آماده‌ی میزبانی از شما در این فصل است.

سفر به یزد در بهار

از آنجایی که بهترین زمان سفر به یزد، عید نوروز و فصل بهار نیز معرفی می‌شود؛ این استان شلوغی زیادی را تجربه می‌کند. توریستان، گردشگران و مسافران زیادی در بهار به یزد مراجعه می‌کنند و بیش‌از همیشه این استان پرتردد می‌شود. همچنین آب و هوای یزد در بهار، معتدل و بسیار دلپذیر می‌شود و سفر را برای شما لذت‌بخش می‌کند. البته بهتر است توجه کنید اگر برای کویرگردی به یزد می‌آیید، بهترین زمان سفر به یزد فصل پاییز و زمستان است. در غیراین صورت در بهار نیز می‌توانید از جاهای دیدنی یزد دیدن کنید و ایام خوشی را برای خود و همسفرهایتان رقم بزنید. در زیر به تعدادی‌از جاهای دیدنی یزد در بهار اشاره می‌کنیم.

  • مسجد جامع یزد
  • باغ دولت آباد یزد
  • یخچال میبد یزد
  • مجموعه امیرچقماق یزد

 

سفر به یزد در تابستان و خودکشی محض

هیچ‌گاه از یاد نبرید که فصل سفر به یزد تابستان نیست. این استان منطقه‌ای گرمسیر با رطوبت کم و خشکی زیاد است و به هیچ عنوان نمی‌تواند مقصد مناسبی برای سفر در تابستان باشد. از همه مهمتر یکی‌از جاهای دیدنی یزد بازدید از خانه های تاریخی یزد و کویر کارال معرفی می‌شود. این جاذبه های گردشگری نیازمند پیاده‌روی و گشت‌وگذارهای طولانی هستند که در فصل گرما این فرصت را از شما می‌گیرند. باید هرچه زودتر به داخل ماشین برگردید یا به مکانی خنک بروید و برای دقایقی زیر کولر بنشیند.

راه دیگری نیز وجود دارد و آن بازدید از جاهای دیدنی یزد در شب است. اگر در شب‌هنگام و زمانی که خورشید غروب کرده به سراغ گردش بروید؛ گرمای کمتری را تجربه می‌کنید. افزون‌بر این‌ها توصیه می‌کنیم اگر قصد بازدید از این شهر را دارید، بهترین زمان سفر به یزد ایام خنک و ماه‌های سرد سال است. ولیکن اگر سفری واجب یا سفرهای کاری برایتان پیش آمده و مجبور به سفر هستید؛ نکات گفته شده در بالا را فراموش نکنید. استفاده‌از مایعات زیاد و به‌همراه داشتن آب کافی نیز از وسایل لازم برای سفر به یزد در تابستان شناخته می‌شود.

 

چه زمانی یزد خلوته؟ چه زمانی یزد شلوغه؟

به‌طور کلی حجم بازدیدکنندگان و توریستان در بهترین زمان سفر به یزد و از اسفند تا اردیبهشت زیاد می‌شود. بنابراین طبیعی‌ست که قیمت بلیط قطار یزد، بلیط هواپیما یزد، بلیط اتوبوس یزد و حتی ورودی های جاهای دیدنی یزد در این ایام افزایش یابند. این شلوغی‌ها حتی در قیمت رزرو هتل در یزد نیز تاثیر گذاشته و ممکن است هتل های ارزان یزد زود پر شوند. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از عید نوروز و فرارسیدن فصل بهار، به فکر رزرو هتل در یزد یا رزرو بلیط هواپیما یزد باشید. در قاصدک ۲۴ این امکان فراهم شده است تا مسافران بتوانند به‌راحتی و بدون مراجعه حضوری خرید خود را انجام دهند. یکی‌از مزایای خرید اینترنتی بلیط، امکان مشاهده ی قیمت بلیط قطار یزد، قیمت بلیط اتوبوس و… است. حتی شما می‌توانید در صورت نیاز شرایط استرداد و لغو بلیط را مطالعه کنید و در صورت نیاز بلیط خود را کنسل کنید.

چه زمانی یزد خلوته

اکنون نوبت به سفر ارزان به یزد و خلوت ترین زمان سفر به یزد می‌رسد. همانطور که ذکر شد از اردیبهشت تا آخر شهریور آب و هوای یزد با افزایش دمای زیادی مواجه می‌شود. بنابراین این ایام علاوه‌بر اینکه نمی‌تواند بهترین زمان سفر به یزد باشد؛ توریستان و مسافران کمی را میزبانی می‌کند. به همین منظور هتل‌ها دیگر قیمت نجومی مانند بهار و آخر زمستان را ندارند و با هزینه‌های کمتری به شما اتاق می‌دهند. فصل سفر به یزد حتی در قیمت بلیط قطار یزد یا دیگر شیوه‌های حمل‌ونقل هم تاثیر گذاشته و سبب افت هزینه می‌شود.

در پایان اگر قصد دارید در بهترین زمان سفر به یزد به شهر بادگیرها و این استان سفر کنید، بلیط قطار یزد، بلیط قطار یزد تهران یا… لازم‌تان خواهد شد. شما می‌توانید بدون مراجعه به ترمینال‌ها یا آژانس‌های مسافرتی تمام بلیط‌های مورد نیاز خود را از قاصدک۲۴ خریداری کنید. قاصدک ۲۴ که به آژانس خدمات مسافرتی فرش تا عرش قاصدک کارمانیا تعلق دارد؛ این امکان را فراهم کرده است که رزرو بلیط لحظه آخری هواپیما یا بلیط اتوبوس در کمترین زمان ممکن صورت گیرد. خبر خوب دیگر آن است که خدمات رزرو هتل آن نیز بدون هیچ گونه مراجعه حضوری و با چند کلیک انجام می‌پذیرد. اگر قصد خرید بیمه مسافرتی (https://ghasedak24.com/ins ) نیز دارید، این سایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته‌ی خود برای راهنمایی شما آماده است.