آخرین قوانین و مقررات کرونایی در پرواز استانبول

آخرین قوانین و مقررات کرونایی در پرواز استانبول

سفر به ترکیه بدون تست کرونا یکی از مسائلی است که این روزها مهاجران و یا مسافران این کشور درگیر آن هستند. ترکیه به یکی از کشورهایی تبدیل شده است که در شرایط سخت قوانین و محدودیت‌های سختگیرانه ای برای اتباع خارجی وضع نکرده است.

اما با گسترش این ویروس و افزایش مرگ و میر، دولت ترکیه قوانین جدیدی را برای مسافران و مهاجران وضع کرده است که در این مقاله به آن می پردازیم. به نظر شما سفر به استانبول بدون تست کرونا امکان پذیر است؟ تا پایان این مقاله منتظر آخرین اطلاعات در این زمینه باشید.

تست کرونا در استانبول

بعضی از شرکت های هواپیمایی آماده گرفتن تست پروازهای کرونای شما در ترکیه و استانبول هستند، بنابراین دیگر نیازی به پرداخت هزینه های بالا و سردرگمی در این شهر برای انجام تست کرونا ندارید. شما می‌توانید تست کرونا استانبول خود را برای زمان بازگشت ثبت کنید.

همچنین می‌توانید با مراجعه به وب سایت و ثبت نام در سرویس تست کرونا در استانبول و یا تماس با شرکت های ایرلاین درخواست خود را ثبت نمایید. تست کرونا در استانبول در منزل، هتل، فرودگاه یا در محل شما انجام می‌شود و در اسرع وقت پاسخ را برای شما ارسال می‌کنیم.

آیا سفر به استانبول بدون دادن تست کرونا امکان پذیر است؟

از آنجایی که شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان گسترش یافته است، لازم به ذکر است که سفر به ترکیه بدون آزمایش کرونا برای مسافران کاربردی نخواهد بود.

طبق آخرین اخبار، افراد بالای ۱۲ سال که می‌خواهند به ترکیه سفر کنند باید ۷۲ ساعت قبل از پرواز در یکی از مراکز مورد تأیید وزارت بهداشت، آزمایش PCR انجام دهند و آزمایش کرونا به زبان انگلیسی منفی را ارائه دهند.

 

 

چه کسی لازم نیست تست PCR برای ورود به استانبول بدهد؟

مسافرانی که توسط سازمان بهداشت جهانی واکسینه شده اند و ۱۴ روز از نوبت دوم واکسن می‌گذرد می‌توانند با ارائه کارت واکسیناسیون بدون نیاز به آزمایش PCR به ترکیه سفر کنند. در واقع، شما باید کارت واکسیناسیون خود را به زبان انگلیسی و کد QR خود ارائه دهید و این باید ۱۴ روز پس از آخرین واکسیناسیون شما به فایزر، مدرن، جانسون، آسترازنکا، سینوفارم یا سینواک باشد.

خدمات تست کرونا پرواز ترکیه

از زمان شیوع ویروس کرونا، ترکیه قوانین جدیدی را برای مسافران خارجی برای کنترل میزان این بیماری در این کشور وضع کرده است. این قوانین فقط برای مسافران ترکیه اعمال نمی‌شود. مسافران سایر کشورها که از پروازهای ترانزیتی ترکیه استفاده می‌کنند نیز باید این قوانین را رعایت کنند.

علاوه بر شناسنامه، کارت ملی و سایر مدارک مورد نیاز و همچنین مدرکی مبنی بر سلامت و عدم ابتلا مسافر هم احتیاج می‌شود؛ بنابراین افراد باید بدانند که اگر قصد خرید بلیط استانبول به تهران علی بابا را دارید، از قبل برای معاینه حتماً باید تست کرونا بدهید.

تست کرونا ترکیه

شرایط فعلی ترکیه برای گردشگران خارجی به شرح زیر است:

  • بزرگسالان بالای ۱۲ سال ملزم به ارائه گواهی معتبر مبنی بر منفی بودن تست کرونا هستند.
  • نوزادان نیازی به آزمایش کرونا ندارند.
  • تست پرواز ترکیه نباید بیش از ۹۶ ساعت طول بکشد. زیرا در این صورت دیگر اعتبار ندارد و مسافر مجبور می‌شود دوباره در این روند را طی کند.
  • گواهی تست کرونا فقط باید از آزمایشگاه های مورد تأیید هواپیمای مورد نظر گرفته شود.
  • تست کرونا برای پرواز توسط مقامات مربوطه اجباری شد. در همین راستا وب سایت های معتبر اسامی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها را به طور دقیق در اختیار شما قرار می‌دهند.

آزمایشگاه‌های طرف قرارداد تست کرونا پرواز ترکیه

آزمایشگاه‌های طرف قرارداد تست کرونا پرواز ترکیه

 

هر شرکت هواپیمایی آزمایشگاه مخصوص به خود را برای انجام همه تست های کرونا دارد؛ بنابراین اگر می‌خواهید با هواپیما و بلیط استانبول به تهران علی بابا پرواز کنید، باید به لیست آزمایشگاه های هواپیما که این خدمات را دارند توجه کنید. در غیر این صورت تست بد شما پذیرفته نمی‌شود و اجازه سوار شدن به هواپیما و پرواز به استانبول را نخواهید داشت.

برخی از آزمایشگاه های پذیرفته شده و مورد تأیید شرکت های هواپیمایی عبارت‌اند از: وارش، ماهان، ایران ایر، قشمایر، آسمان، ترکی، پگاسوس و غیره. همچنین آزامایشگاههای قابل قبول برای شرکت هواپیمایی ایران شامل موارد زیر است:

  • آزمایشگاه نبض در تهران
  • آزمایشگاه ونک در تهران
  • آزمایشگاه ساواژنوم در تهران
  • آزمایشگاه بیمارستان دی در تهران
  • آزمایشگاه ایراژن در تهران
  • آزمایشگاه بیمارستان عرفان نیایش در تهران
  • آزمایشگاه راز در شیراز
  • آزمایشگاه نیکان در مشهد
  • آزمایشگاه پاتوبیولوژی آراد در کرج

البته این آزمایشگاهها زیاد هستند و اینها تنها نمونه ای از آن ها است. شما همچنین می‌توانید تست کرونایی پرواز خود را در خانه یا محل کار انجام دهید.

محدودیت های کرونایی در پرواز استانبول

در کل باید بگوییم که در شرایط فعلی محدودیت خاصی برای شهرهای ترکیه وجود ندارد. تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که برای ورود به مراکز خرید و سایر مکان های عمومی نیاز کد QR دارید. این کد تا ۷۲ ساعت قبل از پرواز از طریق وب سایت دولت ترکیه به صورت رایگان در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. این کارت شناسایی در ترکیه حدود ۱۸ ماه اعتبار دارد.

قوانین جدید و تغییرات مورد انتظار دولت ترکیه به شرح زیر است:

  • هیچ محدودیتی برای سفرهای طولانی مدت و استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی وجود نخواهد داشت.
  • هیچ محدودیت سنی برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی وجود ندارد.
  • مناطق عمومی و باشگاه ها تا نیمه شب باز هستند.
  • قرنطینه در آخر هفته برداشته خواهد شد.

تست کرونا در منزل برای سفر به استانبول

ساده ترین راه برای آزمایش کرونا در پرواز به ترکیه، انجام آزمایش کرونا در خانه است. متأسفانه تست پرواز کرونا در استانبول برای رفتن به آزمایشگاه ها و بیمارستان های شهرهای بزرگ زمان و هزینه زیادی می‌برد. توصیه می‌شود آزمایش کرونا را در خانه انجام دهید زیرا مهم است که قبل از سفر در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

تست کرونا در منزل برای سفر به استانبول

آزمایشگاه هایی که خدماتی مانند تست کرونا را ارائه می دهند، محیط های بسیار آلوده ای دارند و حتی اگر مراجعه کننده به بیماری کرونا مبتلا نباشد، با مراجعه به این مراکز و  آزمایشگاه ها، ویروس وارد بدن می‌شود. اما وقتی نوبت به مراقبت در منزل می‌رسد، لازم نیست نگران بیمار شدن و ابتلا به ویروس کرونا باشید.

سخن آخر

با توجه به شیوع ویروس کرونا، استانبول قوانینی را برای مسافران و اتباع خارجی وضع کرده است. به طور کلی باید گفت که اگر ۱۴ روز از دوز دوم واکسن شما گذشته باشد، می‌توانید با ارائه کارت واکسیناسیون و کد QR وارد این کشور شوید. در غیر این صورت انجام تست PCR 72 ساعت قبل از تاریخ پرواز و ارائه نتیجه منفی الزامی است.