تحصیل در کانادا بدون رزومه خوب

تحصیل در کانادا بدون رزومه خوب

 

فقط ۳ ماه تا شروع پاییز مانده است و شروع ددلاین های پاییز و زمستان دانشگاه های کانادا نزدیک است و همین حالا هم وقت کمی برای استارت گرفتن پذیرش و آموزش اخذ ویزای تحصیلی کانادا برایتان مانده، پس از همین امروز شروع کنید تا از ددلاین دانشگاه ها جا نمایند.

در خصوص اخذ ویزای تحصیلی کانادا  فقط ۲ چیز مطرح است:

رزومه خوبی دارم یا نه؟

با جواب به این سوال میتوانید دانشگاه ها و کالج هایی که باید برای آنها اقدام کنید را دسته بندی کنید،

رزومه های تحصیلی خوب

اگر رزومه خوبی دارید ابتدا سراغ اخذ فاند و بورسیه تحصیلی کانادا بروید، برای کمک هزینه های تحصیلی از کانادا غالبا به این شرایط نیاز دارید:

  • معدل ردیف A
  • نمره زبان بالا
  • انگیزه نامه خوب

اگر رشته مدیریت یا مشابه را خوانده اید و قصد اپلای در دانشگاه های دست اول کانادا را دارید باید سابقه کار یکسال داسته باشید، البته اصولا فقط ۳ دانشگاه برتر کانادا درخواست سابقه کار میکنند، پس اگر قصد اپلای در انها را ندارید نیاز به نگرانی ندارید.

اگر قصد فاند و بورسیه شدن را ندارید میتوانید با معدل کمتر و شرایط آسانتر هم در بهترین دانشگاه های کانادا تحصیل کنید فقط باید از پس شهریه های بالای آنها برآیید، متوسط تحصیل در دانشگاه ها و کالج های کانادا از ۷۰۰۰ ماهانه شروع و به ۲۲ تا ۵۰ هزار دلار کانادا هم میرسد، البته حتی اگر موفق به اخذ بورسیه یا هرگونه کمک هزینه تحصیلی نشوید، گزینه وام دانشجویی بدون نیاطز به ضامن و بهره روی میز است، اما همچنان تامین هزینه زندگی در کانادا میتواند سخت باشد، در نتیجه برداشتن دوره های یکساله کالج ها برای افراد با تمکن پایین ایده بهتری است چراکه هم سریعتر از پرداخت شهریه خلاص شده و هم ورودشان به بازار کار سریعتر است.

رزومه های تحصیلی ضعیف

اگر رزومه متوسط و رو به ضعیفی دارید و هدفتان نه ادامه تحصیل آکادمیک در کانادا که قصد کار در این کشور است، دوره های کارورزی شرایط اقامت در کانادا را بخوبی برای افرادی مشابه شما فراهم میکند

فراموش نکنید مراکزی که این دوره ها را ارائه میدهند بسیار معتبرند و هم چنان افراد را موظف به داشتن حداقل هایی مثل: دانش زبان کافی، حداقل تحصیلات دیپلم و سن کمتر از ۴۰ سال میکنند.

این دوره ها اصولا ۱ تا ۲ سال هستند اما بدلیل تاکییدشان بر آموزش نیروی حرفه ای بری ورود فوری به بازار کار برای برخی رشته ها دوره های ۴ ساله هم برگزار میکنند.

اصولا شامل: کارآموزی های واقعی در محیط واقعی و امکانات بالا میشوند، اما بدلیل این فنی محوری معمولا تمام رشته ها و مشاغل را پوشش نمیدهند که ممکن است انتخاب های شما را محدود کند.

 

هشدار

اگر متقاضی مهاجرت به کانادا هستید بخاطر داشته باشید همیشه از راه های اقامتی مثل اخذ پذیرش تحصیلی یا گرفتن جاب آفر کانادایی اقدام کنید چراکه کانادا از اینکه افراد ویزای مولتی کانادا اخذ میکنند و با استفاده از آن به این کشور ورود پیدا کرده و سپس اقدام به ماندن میکنند چندان خوشش نمی آید.

برای نحوه اخذ و آموزش اخذ ویزای توریستی همیشه میتوانید به وبسایت های معتبر مراجعه کنید.