آموزش گرفتن اسکرین شات با گوشی موبایل s22 ultra

آیا با روش های گرفتن اسکرین شات با گوشی موبایل s22 ultra آشنایی دارید؟ در این مقاله به آموزش روش اسکرین شات گرفتن می پردازیم تا بتوانیم لذت کارکردن با این پرچمدار سامسونگ را افزایش دهیم.

آموزش گرفتن اسکرین شات با گوشی موبایل s22 ultra

گوشی های سامسونگ توانایی اسکرین شات گرفتن را دارند، اما کمی خاص هستند. روش های مختلفی برای گرفتن اسکرین شات با گوشی موبایل s22 ultra وجود دارد که می توانید به دلخواه از آن ها استفاده کنید. برای تهیه لوازم جانبی s22 ultra می توانید به سایت جانبی، معتبر ترین مرکز پخش لوازم جانبی سامسونگ مراجعه کنید.

۱-فشردن همزمان کلید پاور و کاهش صدا

تمام گوشی های اندرویدی می توانند با فشار دادن همزمان کلید پاور و کاهش صدا،اسکرین شات بگیرند. این قابلیت در سامسونگ گلکسی  s22 ultra نیز وجود دارد.

در صورتی که همزمان این دو کلید را فشار دهید، خواهید دید که صفحه نمایش چشمک می زند. در نهایت یک نوار ابزار شناور ظاهر می شود که قابلیت ویرایش تصویر گرفته شده و ذخیره آن در گالری سامسونگ را به شما می دهد.

۲- استفاده از دستیار گوگل

گوگل گرفتن اسکرین شات با گوشی موبایل s22 ultra را ساده کرده است. در صورتی که دستیار گوگل روی موبایل شما فعال باشد، با گفتن عبارت  «Ok Google, take a screenshot» می توانید از صفحه اسکرین شات بگیرید.

۳- استفاده از قلم اس پن

گوشی موبایل s22 ultra یک قلم اس پن دارد که با استفاده از آن می توانید اسکرین شات بگیرید. زمانی که قلم را از گوشی خارج می کنید، در منوی ظاهر شده، روی قسمت Smart select کلیک کنید. حال با خط کشیدن دور ناحیه‌ مورد نظر میتوانید اسکرین شات را ذخیره کنید.

۴- حرکت انگشت از راست به چپ

از دیگر روش های گرفتن اسکرین شات با گوشی موبایل s22 ultra، حرکت دادن انگشت دست از سمت راست صفحه نمایش به سمت چپ است. در صورتی که این قابلیت برای شما فعال نیست می توانید مطابق زیر عمل کنید و وارد تنظیمات شوید.

  1. در ادامه وارد بخش ویژگی های پیشرفته (Advanced Features) شوید.
  2. حال وارد بخش حرکت و ژست ها (Motions and Gestures) شوید.
  3. در این قسمت با ورود به بخش مورد نظر، گزینه حرکت دست برای اسکرین (Palm Swipe to Capture) را انتخاب کنید.
  4. در نهایت برای گرفتن اسکرین شات کافی است یک انگشت خود را از سمت راست صفحه نمایشگر به صورت کامل بدون برداشتن دست به سمت چپ نمایشگر بکشید.
  5. در این حالت صفحه چشمک می زند و اسکرین شات ثبت می شود.

۵- استفاده از دستیار صوتی  Bixby

از روش های دیگر گرفتن اسکرین شات با گوشی موبایل s22 ultra، می توان به دستیار صوتی Bixby اشاره کرد. برای استفاده از این دستیار صوتی، باید وارد اکانت سامسونگ خود شوید. همچنین لازم است بروزرسانی های احتمالی را انجام دهید.

زمانی که دستیار صوتی آماده راه اندازی است، باید دستور Wake Up را فعال‌سازی کنید. با فعال سازی این دستور دیگر نیازی به روشن کردن دستگاه نیست و تنها با صدور دستور، اسکرین شات تهیه کنید. حال مراحل را اجرا نمایید

  1. برنامه Bixby را باز کرده و نماد همبرگر که در گوشه سمت چپ بالای صفحه قرار دارد را انتخاب کنید.
  2. روی نماد چرخ دنده برای ورود به بخش تنظیمات کلیک کنید.
  3. در این قسمت گزینه بیدار شدن با صدا Voice Wake-Up را انتخاب کنید.
  4. سپس Bixby راهنمایی های لازم را برای استفاده از صدا و صدور فرمان ارائه خواهد کرد.
  5. سپس کافی است عبارت Hi Bixby, Take a ScreenShot با صدای بلند بگویید تا سامسونگ اسکرین شات بگیرد.
  6. صفحه نمایش چشمک می زند و نوار ابزار شناور را روی صفحه مشاهده خواهید کرد.

گرفتن اسکرین شات از Samsung DeX

آموزش گرفتن اسکرین شات با گوشی موبایل s22 ultra

گوشی های سری s22 ultra قابلیتی با نام Samsung DeX دارد که می توانید گوشی خود را مانند دسکتاپ عادی کامپیوتر روی نمایشگر جانبی استفاده کنید. روش های گفته شده در بالا، ممکن است در این حالت کار نکند. دکمه ای در سمت راست تسکبار وجود دارد که برای این کار درنظر گرفته شده است.

با فشردن این دکمه می توانید از کل صفحه Dex اسکرین شات با گوشی موبایل s22 ultra بگیرید. همچنین می توانید با نگه داشتن و راست کلیک کردن گزینه ای برای گرفتن اسکرین شات جزئی را مشاهده کنید.

گرفتن اسکرین شات کامل از صفحه نمایش

گاهی ممکن است بخواهید از یک وب سایت خاص یک تصویر کامل تهیه کنید. گرفتن اسکرین شات با گوشی موبایل s22 ultra به صورت کامل تنها با استفاده از روش فشردن همزمان کلید پاور و کاهش صدا و همچنین حرکت انگشت از راست به چپ امکان پذیر است. با استفاده از هر کدام از این روش ها اسکرین شاتی تهیه کنید و در ادامه گزینه موجود در تصویر مدنظر خود را انتخاب کنید.

در این حالت تصویر به صورت خودکار به سمت پایین اسکرول شده و تا زمانی که تمام بخش های مدنظر شما را پیمایش کند، ادامه خواهد یافت. در نهایت می توانید روی گزینه برش کلیک کرده و محدوده موردنظرتان را در تصویر برش دهید. سپس روی گزینه ذخیره سازی کلیک کنید.

اسکرین شات قسمتی از صفحه نمایش

نحوه گرفتن اسکرین شات با گوشی موبایل s22 ultra تنها از بخشی از صفحه نمایش نیز بسیار ساده است.

  1. برای فعال سازی این قابلیت ابتدا چرخش صفحه را از طریق نوار ابزار فعال کرده و به منوی تنظیمات بروید.
  2. گزینه Display را در این منو انتخاب کنید.
  3. در این قسمت در صفحه باز شده، گزینه Edge Panels را فعال کرده و روی قسمت نام آن ضربه بزنید.
  4. در این بخش یک انیمیشن کوتاه نمایش داده خواهد شد که نحوه دسترسی به پنل لبه را می توانید در آن مشاهده کنید.
  5. بر روی گزینه Panels کلیک کرده و در صفحه باز شده تمامی پنل ها را مشاهده خواهید کرد. شما باید پنل Smart Select را انتخاب کنید.
  6. حال که همه موارد بالا را طی کردید، موضوعی برای اسکرین شات گرفتن پیدا کنید.
  7. سپس پنل لبه را از کنار بیرون بکشید. برای این کار تنها لازم است تا صفحه را از راست به چپ یا از چپ به راست بکشید.
  8. در این ابزار گزینه های Oval  و Rectangle وجود دارد که با توجه به نیاز خود باید یکی از آن ها را انتخاب کنید. بسته به انتخاب شما شکل بیضی یا مستطیل مانند یک پوشش روی صفحه نمایش ظاهر می شود.
  9. با تنظیم لبه های این شکل بر روی قسمت مدنظر، می توانید اسکرین شات خود را ثبت کنید. برای تنظیم دقیق تر همچنین می توانید از قلم گوشی خود نیز استفاده کنید. زمانی که قلم S pen  از گوشی خارج می شود، معمولا روش های بالا برای گرفتن اسکرین شات دیگر پاسخگو نخواهند بود و باید از همین روش استفاده کنید.