چه عواملی باعث مشکلات جنسی در خانم ها می شود؟

تمایلات جنسی یک زن تعامل پیچیده ای از واکنش های فیزیکی و عاطفی است که بر طرز فکر و احساسات او تأثیر می گذارد. مشکلات جنسی خانم ها می تواند به روابط شخصی و عزت نفس زنان آسیب برساند. با این حال، بسیاری از زنان از صحبت کردن در مورد تمایلات جنسی خود با متخصصان بهداشتی خود تردید دارند.

هر زنی از نظر علایق جنسی، واکنش و بیان متفاوت است. احساسات یک زن در مورد تمایلات جنسی می تواند با توجه به شرایط و مراحل زندگی او تغییر کند. همانطور که انواع مختلفی از مشکلات جنسی خانم ها بعد از ازدواج وجود دارد، طیف وسیعی از روش ها و راه های درمان آن ها نیز وجود دارد. در این مقاله سعی داریم تا شما را با انواع مشکلات اندام تناسلی که باعث عدم تمایلات جنسی خانم ها پس از ازدواج می شود و راهکار های درمان آن ها آشنا کنیم.

چه عواملی باعث مشکلات جنسی در خانم ها می شود؟

 

گشادی واژن (یکی از رایج ترین مشکلات جنسی خانم ها)

در طول افزایش سن و بعد از زایمان، عضلات اطراف واژن ممکن است قدرت خود را از دست بدهند. رابطه جنسی تأثیر پایداری بر تنش واژن ندارد. عضلات کف لگن اطراف واژن را احاطه کرده اند. این عضلات ممکن است با گذشت زمان ضعیف شوند، که همین امر می تواند باعث ایجاد احساس گشادی در واژن شود. شل شدن واژن می تواند به دلیل زایمان یا افزایش سن ایجاد شود. این وضعیت ممکن است باعث ایجاد مشکل در برقراری رابطه جنسی شود که در آن  صورت این مشکل به زن اجازه نمی دهد به ارگاسم برسد یا شریک زندگی خود را خوشحال کند.  علت اصلی گشادی واژن، زایمان طبیعی است. این امر زمانی اتفاق می افتد که کودک از دهانه رحم عبور می کند و از طریق واژن به بیرون می رود، در این حالت واژن باید کشیده شود تا به کودک اجازه عبور بدهد.

درمان گشادی واژن

واژینو پلاستی یکی از بهترین روش های زیبایی و تنگ کردن واژن محسوب می شود. واژینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی واژن محسوب می شود که هدف از انجام آن تنگ کردن و زیبایی است. این نوع جراحی علاوه بر مزیت های ظاهری و بهبود زندگی زناشویی از مشکلاتی مانند افتادگی رحم و بقیه اندام های لگنی جلوگیری می کند. در طی عمل سفت کردن واژن، جراح عضلات و بافت کشیده شده در پشت واژن را با برداشتن بافت اضافی کوتاه می‌کند. جراح بافت واژن و عضلات را دوباره به هم بخیه می‌زند تا اندازه واژن را کاهش دهد. جراحی سفت کردن واژن تحت بیهوشی انجام می شود و یک تا دو ساعت طول می کشد تا کامل شود.

افزایش سن (عامل اصلی مشکلات جنسی خانم ها)

بالا رفتن سن در زنان علت اصلی مشکلات جنسی خانم ها می باشد. با بالا رفتن سن ترشح هورمون های استروژن در بدن آن ها کاهش پیدا می کند و همین موضوع می تواند باعث تغییر شکل و ایجاد چین و چروک در واژن شود.

افزایش سن (عامل اصلی مشکلات جنسی خانم ها)

تیرگی واژن

پوست واژن به دلایل متفاوتی تیره می شود و هرچه پوست شما تیره تر باشد احتمال سیاه شدن واژن شما بیشتر خواهد شد. البته ناگفته نماند که افرادی که پوست روشن نیز دارند با این مشکل مواجه می شوند. قسمت بیرونی ناحیه زنان ممکن در طول زمان به دلایل مختلفی تیره شود. در برخی افراد ملانین (رنگدانه های پوست) بیشتر از دیگران است. اما در اکثر افراد واژن به دلایل متعددی مانند :سن، داشتن، پوست تیره، ژنتیک، بارداری، استفاده از قرص های ضد بارداری (OCS)،سندرم تخمدان پلی کیستیک، برخی اختلالات هورمونی، اپیلاسیون ناحیه تناسلی با موم یا لیزر، پوشیدن لباس های تنگ و چسبان که باعث عدم رسیدن هوا به محل می شود تیره می شود.

درمان تیرگی واژن

لیزر برای از بین بردن دائمی رنگدانه های تیره و تحریک کلاژن استفاده می شود و ظاهری صاف و جوان را به ناحیه درمان می بخشد. سفید کردن واژن با لیزر می‌تواند همراه با سایر درمان ‌های زیبایی و جوان‌سازی واژن انجام شود و به بیماران اعتماد به نفسی را که برای صمیمی‌ ترین لحظات زندگی می‌خواهند، ارائه دهد. درمان های سفید کننده ناحیه واژن با دستگاه های لیزر مورد تایید FDA (سازمان غذا و داروی آمریکا) باید توسط بهترین متخصص زنان انجام می شود. دستگاه لیزر را می توان بسته به نیاز افراد تنظیم کرد.

بارداری و زایمان

در دوران بارداری وزن جنین به ناحیه تناسلی زنان فشار بسیار زیادی وارد می کند. این فشار می تواند باعث ایجاد مشکلات جنسی خانم ها مانند افتادگی و شل شدن واژن آن ها شود. علاوه بر این بعد از زایمان اکثر خانم ها متوجه ایجاد چین و چروک در ناحیه تناسلی خود می شوند.

 

افتادگی و وجود چین و چروک در واژن

شلی واژن یکی دیگر از انواع مشکلات جنسی خانم ها محسوب می شود و تا حد بسیار زیادی می تواند بر روی رابطه جنسی شما تاثیر منفی بگذارد. بسیار از خانم ها با افزایش سنشان ممکن است متوجه وجود چین و چروک در ناحیه تناسلی خود شوند. واژن افتاده و چروکیده می تواند زیبایی خانم ها را تحت تاثیر قرار داده و همچنین اعتماد به نفس آن ها را کاهش دهد. چین و چروک های واژن می تواند با بالا رفتن سن، زایمان و لاغری اتفاق بیفتد.

افتادگی و وجود چین و چروک در واژن

درمان افتادگی و چین و چروک واژن با تزریق چربی

عواملی مانند افزایش سن، زایمان و لاغری عواملی هستند که باعث ایجاد مشکلات جنسی خانم ها مانند افتادگی، چین و چروک و یا حتی تیرگی در واژن می شوند. این تغییرات به طور معمول در لایه بیرونی واژن (لابیاماژور) رخ می دهند. این تغییرات معمولا بیشتر در بانوان بالای ۴۰ سال دیده می شوند و ممکن است باعث کاهش اعتماد به نفس خانم ها شوند. تزریق چربی یکی از روش های است که می تواند به طور موثر این مشکلات را درمان کند.

با اینکه تزریق چربی به واژن باعث کاهش تیرگی و رفع برخی از مشکلات جنسی خانم ها می شود توجه به این نکته که تزریق چربی یک روش برای روشن سازی واژن محسوب نمی شود لازم است. آن دسته از افرادی که می خواهند واژن خود را روشن کنند باید از روش هایی مانند سفید کردن واژن با استفاده از لیزر استفاده کنند.

از دیگر روش های جوانسازی واژن لابیاپلاستی است. عمل لابیاپلاستی که به عنوان بازسازی، کاهش یا جوان ‌سازی واژن نیز شناخته می‌شود، یک نوع عمل جراحی برای درمان مشکلات جنسی خانم ها است که برای تغییر ظاهر، شکل یا اندازه لابیا مینور (لب‌های واژن داخلی) و/یا لابیا ماژور (لب‌های خارجی واژن) انجام می‌شود. هدف این روش، ایجاد یک لابیای زیباتر و همینطور اصلاح هر گونه مشکل عملکردی است که ممکن است فرد با آن مواجه شود.

دلایل مختلفی وجود دارد که یک زن ممکن است مایل به انجام عمل لابیاپلاستی باشد. برای برخی افراد، صرفاً جنبه زیبایی دارد. زنان با لابیای ناهموار یا بیش از حد بزرگ اغلب از کاهش اعتماد به نفس، ناراحتی فیزیکی، خجالت و بسیاری از مسائل دیگر رنج می برند. خوشبختانه لابیاپلاستی یک روش ساده و نسبتا کم خطر است که می تواند همه این موارد را برطرف کند.

لاغری و رژیم

لاغری شدید در اثر رژیم های سخت و یا بیماری های مختلف ممکن است باعث از بین رفتن چربی های لب بیرونی واژن شود. در نهایت با از بین رفتن بافت های چربی لب بیرونی واژن افراد چروکیده می شود. این موضوع هر چند طبیعی است اما یکی از دلایل اصلی ایجاد مشکلات جنسی خانم ها می باشد.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در مورد انواع روش های جوانسازی واژن در وب سایت دکتر غزاله موسوی زاده متخصص زنان و زایمان به آدرس  www.drmoosavizadeh.ir مطرح کنید.