راهنمای بازدید از دیدنی های سریلانکا

اگر بخواهیم سریلانکا را توصیف کنیم انگار کشورهای بی شماری در یک کشور جمع شده اند. به همین دلیل، مسافران می توانند در مدت زمان کوتاهی تنوع باورنکردنی در مناظر را تجربه کنند. در میان دشت های غبارآلود، مناطق کوهستانی گرمسیری خوش طعم، خط ساحلی بهشتی، بوته زارهای دیدنی و شهرهای شلوغ سفر کنید. مسیر به هر کجا که منتهی شود، حتی خسته ترین مسافران را نیز مملو از هیجان و شادی بی آلایش خواهد کرد.

سفر با تور سریلانکا نوروز ۱۴۰۱ مجموعه ای از فرهنگ ها، مذاهب، مناظر، آب و هوا، و غذا، سریلانکا احساس می شود.

ماجراجویی در گوشواره هند
سریلانکا همه چیز در مورد ماجراجویی هیجان انگیز است. برای تماشای مناظر حماسی از دره‌ها و فیل‌های زیر، در سپیده‌دم تا قله Lion’s Rock پیاده‌گردی کنید. منظره فراموش نشدنی پلنگ خوابیده روی درختان در یالا را تجربه کنید یا در حین یادگیری موج سواری در میریسا، خشونت امواج را تجربه کنید. با این حال ماجراجویی در اینجا متوقف نمی شود. سریلانکا همه چیز در مورد سفر است، نه فقط مقصد. با قطار از مزارع چای خیره کننده عبور کنید، زیرا باد در یک واگن باز به صورت شما برخورد می کند. با یک جیپ در امتداد شن‌های مواج طولانی به آفرود بروید یا در مسیرهای پرپیچ و خم در جنگل‌های زیبای درختان نخل دوچرخه‌سواری کنید.

آرام باشید، لبخند بزنید، تازه کنید
احساس رضایت و آرامش در همه جای سریلانکا وجود دارد. در یکی از استراحت‌های یوگا، بدن و ذهن خود را آرام کنید، در یک بار ساحلی با یک نارگیل خوشمزه بچرخید، یا در کم عمق‌های گرم دریای فیروزه‌ای دست و پا بزنید. سریلانکا واقعاً به نام خود به عنوان ‘مروارید اقیانوس هند’ عمل می کند و زیبایی طبیعی در سطح جهانی، حیات گیاهی و حیات وحش را به نمایش می گذارد. نه تنها این، بلکه مکان های مشهور جهانی که در زیبایی و تاریخ بی نظیر هستند. مهربانی بی‌پایان این کشور و مردم شاد آن را نباید از دست داد!

صخره سیگیریا

تماشای غروب خورشید از قلعه صخره ای سیگیریا
سریلانکا دارای مناظر پانوراما شگفت انگیز بسیاری است، یکی از عجایب جهان، صخره سیگیریا، قلعه ای به ارتفاع ۶۶۰ فوت است که تاریخ آن به قرن ۳ قبل از میلاد برمی گردد. احاطه شده توسط مخازن باورنکردنی ساخت بشر، که برای ذخیره آبی که تا بالای صخره قیف می‌شد، استفاده می‌شود، یک شاهکار مهندسی و یک منظره واقعاً حیرت‌انگیز برای تماشا است. برای کسانی که مایل به انجام ورزش هستند، صعود به قله به شما مناظر باورنکردنی از جنگل های اطراف را پاداش می دهد.

پیچ در پیچ در خیابان های قلعه گال
در باروهای قلعه گاله قدم بزنید، قلعه گال، میراث یونسکو، مکانی زیبا برای کاوش در هر زمانی از روز است، اما در غروب آفتاب و گرگ و میش چیز خاصی در آن وجود دارد.
این یک مکان تاریخی است که در عین حال شبیه به اروپا و در عین حال بسیار متفاوت است. خیابان‌های زیبا و باریک درون قلعه بیشتر از سریلانکا قرون وسطایی به نظر می‌رسند، اما زبانی که وقتی مردم محلی با همسایه‌هایشان در آستانه خانه‌شان گپ می‌زنند، در کنار عطر تند و نسیم استوایی، فضای عجیب‌تری ایجاد می‌کند

قلعه گال

در کوهستان یک فنجان چای بنوشید
سبزی‌های عمیق زمردی منطقه تپه‌ای خیره‌کننده هستند و چیزی که لحظه را بهتر می‌کند، نوشیدن یک فنجان چای تازه و شگفت‌انگیز در حین تماشای منظره است. معمولاً بدون شیر اما با نیشکر (قند نیشکر) نوشیده می‌شود، این یک مراسم خوشمزه است.

از میان مزارع تپه های گرمسیری سوار قطار شوید
شبکه راه آهن استعماری سریلانکا برخی از خیره کننده ترین مناظر جهان را به نمایش می گذارد. تپه‌های مزارع سرسبز چای از دره‌ها سر بر می‌آورند که درختان سرکش از بالای تپه‌ها بیرون می‌آیند. رنگ آبی روشن قطار تضاد زیبایی با رنگ های زمردی غنی اطراف است و سفر رویای یک عکاس است. نکته اصلی ما این است که با پنجره‌های بازش در کلاس دوم سفر کنید – در حالی که مثل یک مردم محلی با هم وزش باد را در موهایتان احساس کنید.

حرکت قطار در میان مزارع چای

مشاهده فیل ها در سریلانکا
چیزی که در مورد سریلانکا شگفت انگیز است، فرصت های فراوان آن برای مشاهده فیل ها در طبیعت است. Uda Walawe در جنوب کشور، یک پارک ملی اغلب نادیده گرفته شده است که به بازدیدکنندگان شانس بسیار خوبی برای دیدن این حیوانات با شکوه می دهد. در داخل مرزهای پارک، اردوگاه ترانزیت فیل ها قرار دارد که توسط بنیاد Born Free اداره می شود. در اینجا می توانید ببینید که چگونه فیل های یتیم بازپروری شده و به طبیعت رها می شوند.

از ژوئیه تا اکتبر، می توانید شاهد بزرگترین گردهمایی فیل های وحشی در جهان در پارک ملی Minneriya باشید که تجربه ای واقعا دیدنی است. قابل توجه است، شما همچنین می توانید از یک سافاری فیل با قایق لذت ببرید و اگر خیلی خوش شانس هستید، آنها را در نزدیکی Gal Oya Lodge در حال شنا ببینید. یا می توانید یک سافاری جیپ سنتی تر را در Wilpattu و Yala انتخاب کنید – دومی شانس بسیار خوبی برای شناسایی پلنگ گریزان نیز دارد.

چگونه از این جاذبه ها دیدن کنیم؟

جاذبه های گردشگری زیبا، غذاهای لذیذ و خوش طعم، اماکن تاریخی حیرت آور و سایر اماکن دیدنی و فوق العاده زیبا مواردی هستنند که افراد بسیاری را مجاب به بازدید و گشت و گذار در کشور زیبای سریلانکا و گذراندن یک سفر عالی در این کشور بی نظیر می کنند. برای سفر به سریلانکا و داشتن اوقاتی فراموش نشدنی در این کشور، هر گردشگر و توریستی نیازمند خدمات و پشتیبانی هایی می باشد. از همین رو آژانس هواپیمایی و مسافرتی الفبای سفر با دارا بودن تخصص و حرفه ای که در تور سریلانکا ، خدمات ذیل را به مسافران تور سریلانکا ارائه می کند

  • بلیط رفت و برگشت
  • لیدر فارسی زبان
  • گشت شهری
  • بیمه مسافرتی

سخن پایانی:

سریلانکا به دلیل تنوع زیستی غنی، صادرات بزرگ دارچین و چای و شگفتی های طبیعی خیره کننده معروف است! همچنین به عنوان مروارید اقیانوس هند شناخته می شود و دارای عناصر فرهنگی و مذهبی متنوعی در سراسر کشور است. در اینجا چند واقعیت جالب در مورد سریلانکا گفته شد که سفرتان را لذت بخش تر می کند.

با رزرو کسب تورهای مسافرتی ترکیبی، داخلی و یا خارجی آژانس هواپیمایی الفبای سفر، سفری عالی را برنامه ریزی و دنیا را کشف کنید. ارزانترین پکیج های تور استانبول، تور آنتالیا،تور کوش آداسی، تور دبی، تور مالزی، تور تایلند، تور چین، تورهای اروپایی و تورهای لوکس و لاکچری الفبای سفر پل ارتباطی میان شما و رویا هایتان هستند. پس کافیست به آدرس (www.alefbatour.com) مراجعه کنید