چرا ظرفشویی نف صدا می دهد؟

چرا ظرفشویی نف صدا می دهد؟ علت صدای ظرفشویی نف چیست؟ ظرفشویی یکی از ماشین های خانگی پرکاربرد در آشپزخانه است که به دلیل داشتن برنامه های مختلف شست و شو، مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. ماشین ظرفشویی دستگاه نسبتاً گران قیمتی است که خراب شدن آن علاوه بر خسارت های مالی باعث سخت شدن کارها می شود‌. یکی از مشکلاتی که ممکن است در هنگام کار با دستگاه ظرفشویی با آن مواجه شوید؛ صدا دادن ظرفشویی نف است.

چرا ظرفشویی نف صدا می دهد؟

صدا دادن ظرفشویی نف قطعاً نشان دهنده خراب شدن یک قطعه است. بنابراین در صورت صدا دادن ظرفشویی نف باید هر چه سریع تر جهت تعمیرات و عیب یابی به مراکز معتبری مراجعه شود. اما علت صدا دادن ظرفشویی نف چیست؟ در این مطلب به بررسی همه عواملی باعث صدای ظرفشویی نف می شوند؛ می پردازیم. در صورتی که از مشکل صدای زیاد ظرفشویی نف رنج می برید توصیه می شود تا انتهای محتوا همراه ما باشید.

  • شکستگی ظروف در ماشین ظرفشویی نف
  • خراب شدن پمپ ماشین ظرفشویی نف
  • خراب شدن یاتاقان ماشین ظرفشویی نف
  • نصب غیر اصولی ماشین ظرفشویی
  • نتیجه گیری از چرا ظرفشویی نف صدا می دهد؟

حتما بخوانید: تعمیر ماشین ظرفشویی نف در آی پی امداد

شکستگی ظروف در ماشین ظرفشویی نف

آیا تا به حال هنگام کار کردن با ماشین ظرفشویی نف احساس کرده اید صدای زیادی از ماشین ظرفشویی خارج می شود؟ وجود یک مشکل در قطعات ماشین ظرفشویی و عوامل دیگر باعث ایجاد صدای زیاد در ظرفشویی می شوند. شکستگی ظروف در ماشین ظرفشویی نف اولین عاملی است که باعث صدای زیاد در ظرفشویی می شود. در مواقعی ممکن است به دلیل قرار دادن نادرست ظروف در ماشین ظرفشویی، ظروف شکسته شده و ترک بردارند. به همین دلیل صدای نا بهنجاری به دلیل شکستگی ظروف از ماشین ظرفشویی خارج می شود.

در صورت و بروز چنین مشکلی بهتر است ابتدا دستگاه را خاموش کنید و دو شاخه را از برق بکشید. در ادامه درب ظرفشویی را باز کرده و ظروف را از دستگاه خارج کنید. تمام ظروف شکسته را به آرامی از ظرفشویی خارج کنید تا هیچ ذره ای از ظروف شکسته در ماشین ظرفشویی باقی نماند. در ادامه می توانید برای اطمینان بیشتر به کمک جاروشارژی یا جاروبرقی درون آن تمیز کنید.

حتما بخوانید: دفترچه فارسی راهنمای استفاده از ظرفشویی نف

شکستگی ظروف در ماشین ظرفشویی نف

خراب شدن پمپ ماشین ظرفشویی نف

خراب شدن پمپ ماشین ظرفشویی نف از دیگر عواملی است که باعث صدا دادن ماشین ظرفشویی نف می شود. پمپ یکی از اجزای بسیار مهم در ماشین ظرفشویی ایست که وظایف متعددی را بر عهده دارد. پمپ ها باعث خروج آب کثیف بعد از شست و شوی ظروف می شوند. همچنین کارهای دیگری چون تامین آب برای بازوهای آب پاش برای شست و شوی ظروف بر عهده دارد.

در مواقعی به دلیل عواملی چون خراب شدن فیلتر یا شکسته شدن ظروف در ظرفشویی؛ راه پمپ بسته می شود و کارایی خود را از دست می دهد. بنابراین چنان چه صدایی از ظرفشویی نف خارج می شود به بررسی پمپ ظرفشویی بپردازید. در صورتی که پمپ خراب شده است آن را تعویض کنید و در صورت بسته شدن راه آن، فضای داخلی آن را باز کنید.

حتما بخوانید: نحوه کار با برنامه های ماشین ظرفشویی نف و معنی دکمه ها

خراب شدن یاتاقان ماشین ظرفشویی نف

سومین علت صدا دادن ماشین ظرفشویی نف، خراب شدن یاتاقان است. یاتاقان یکی از قطعات نسبتاً کوچک در ماشین ظرفشویی است که از آن جهت نگهداری و محکم تر شدن بازوهای آب پاش استفاده می شود. یاتاقان از جنس پلاستیک است و در اثر استفاده طولانی مدت خراب می شود. در واقع استفاده مداوم از ماشین ظرفشویی نف ممکن است باعث ساییده شدن یاتاقان و در نتیجه خراب شدن آن شود. برای رفع این مسئله می توانید یاتاقان با کیفیتی را خریداری کرده و با یاتاقان قدیمی تعویض کنید. تعویض یاتاقان نسبتاً ساده است و با کمی حوصله می توانید آن را انجام دهید.

نصب غیر اصولی ماشین ظرفشویی

چرا ظرفشویی نف صدا می دهد؟ یکی از عمده ترین عواملی که باعث صدا دادن ظرفشویی نف می شود، نصب غیر اصولی ماشین ظرفشویی است. جایگذاری اشتباه قطعات ماشین ظرفشویی، محکم نکردن قطعات، تراز نبودن ماشین ظرفشویی و…از علت های شایع صدا دادن ماشین ظرفشویی نف می شود. در ابتدا بهتر است به این نکته توجه کنید که ماشین ظرفشویی دستگاه نسبتاً پیچیده ای است که بهتر است توسط افراد متخصص در این حوزه نصب شود. برای رفع صدای ظرفشویی نف از یک تعمیرکار یا نصاب حرفه ای بخواهید تا نصب ظرفشویی را مجدداً  و به صورت اصولی انجام دهند.

نتیجه گیری از چرا ظرفشویی نف صدا می دهد؟

در این مطلب به بررسی کلیه عواملی که باعث صدای ظرفشویی نف می شوند؛ پرداختیم. عواملی چون شکستگی ظروف، خراب شدن یاتاقان، موتور، پمپ، بازوی آب پاش و…باعث ایجاد صدای زیاد در ظرفشویی می شوند. بنابراین باید برای حل این مسئله و تعمیر این قطعات به تعمیرگاه معتبری مراجعه شود. آی پی امداد یکی از تیم های متخصص و حرفه ای در زمینه تعمیرات لوازم برقی و خانگی است که با بیشتر از ۵۰ سال سابقه تعمیرات انواع دستگاه را از هر برندی به صورت حرفه ای انجام می دهند. چنان چه مایل به تعمیرات ظرفشویی برند نف هستید می توانید از طریق شماره ۰۲۱۵۸۹۴۱ درخواست خود را ثبت کنید.