طرز تهیه ترشی گوجه سبز با ریواس و سرکه در خانه + عکس مراحل

 ترشی گوجه سبز با ریواس

 

بیشتر افراد در ابتدای پاییز ترشی تهیه می کنند ولی با میوه های بهاری نیز می توانید یک ترشی فوق العاده خوشمزه تهیه کنید پس دست به کار شوید این ترشی خوشمزه که با ترکیب آلوچه و ریواس تهیه می شود را می توانید به سادگی در خانه تهیه کنید و می توان گفت بی شک یکی از ترشی های خوشمزه بهاری است که با سرکه و آب تهیه می شود. می توانید از ترکیب سبزی معطر نیز استفاده کنید تا طعم بهتری ترشی شما داشته باشد. شما می توانید در این ترشی خواص ریواس و گوجه سبز را باهم داشته باشید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی گوجه سبز با ریواس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

رسواس۱ کیلو
گوجه سبز۱ کیلوگرم
سیر۲ بوته
نمک۲ ق غذا خوری
شکر۲ ق غذا خوری
گلپر۲ ق غذا خوری
فلفلبه مقدار دلخواه
آب جوش۳ لیوان
سرکه انگور۳ لیوان
جعفری، نعنابه مقدار لازم
سرکه سیب۱/۲ لیوان

طرز تهیه ترشی گوجه سبز با ریواس

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید گوجه سبز ها را بشورید و دم آن را بگیرید. ریواس ها را نیز باید بشورید و پوست روی آن را جدا کنید و به اندازه دلخواه خرد کنید. سبزی را نیز بشورید و داخل آبکش قرار دهید و زمان دهید تا خشک شود، ریواس و گوجه سبز را نیز روی یک دستمال پهن کنید تا خشک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن ادویه ها

در ادامه باید آب را داخل قابلمه بریزید و زمانی که جوش آمد باید سرکه را به همراه نمک و ادویه ها و شکر را اضافه کنید و بعد از یک قل زدن از روی حرارت بردارید تا خنک شود، سیر ها را پوست بگیرید و می توانید به صورت درسته یا خرد شده داخل ترشی قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه ترشی گوجه سبز با ریواس

در ادامه باید ریواس و سیر و گوجه سبز خشک شده را داخل شیشه تمیز که هیچگونه چربی ندارد بریزید و بعد با مخلوط ادویه ها و سرکه ها که در مرحله قبل تهیه کردید بریزید و پر کنید و برای چند دقیقه بماند و بعد سر شیشه ها را ببندید و برای ۲۴ ساعت در بیرون از یخچال قرار دهید و بعد در یخچال بگذارید و بعد از چند روز ترشی خوشمزه ما حاضر شده است و شما می توانید به همراه غذا های خود سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ترشی گوجه سبز با ریواس

  1. شیشه ها را بعد از این که شستید با آب جوش آب گردان کنید و بگذارید تا کاملا خشک شود تا ترشی کپک‌ نزند.
  2. آب جوش همان طور که گرمه با سرکه مخلوط کنید و روی ترشی بریزید.
  3. می توانید از سبزی خشک معطر نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه ترشی گوجه سبز با ریواس و سرکه در خانه + عکس مراحل
5 (100%) 1 votes