طرز تهیه نان روغنی با بکینگ پودر و ماست و دستور آسان در خانه

طرز تهیه نان روغنی با بکینگ پودر

 

نان ها انواع و اقسام بسیار مخلتفی دارند ولی نان روغنی با بیکینگ پودر فوق العاده ساده و راحت است و برای کسانی که طرفدار پخت نون هستند گزینه بسیار خوبی می باشد و شما می توانید یک نان ساده بدون نیاز به همزن یا خمیرمایه تهیه کنید. برای تهیه این نان از ماست شیرین نیز استفاده می شود که ماست های ترش برای تهیه این نان مناسب نیستند، اگر روغن کرمانشاهی دارید می توانید برای طعم بهتر این نان استفاده کنید. نان روغنی با بکینگ پودر برای صبحانه و عصرانه گزینه بسیار خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طزر تهیه نان روغنی با بکینگ پودر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۲ لیوان سرخالی
ماست شیرین۱/۲ لیوان
روغن مایع۱/۳ لیوان
روغن کرمانشاهی یا کره۱  ق غذا خوری
سکر دانه ریز۱/۲ لیوان
هل آسیاب شده۱/۲ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری سر خالی
نمک۱ پنس
زعفران دم کرده۱ ق غذا خوری
زرده و کنجدبرای رومال

طرز تهیه نان روغنی با بکینگ پودر

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا ماست و شکر را باهم مخلوط کنید و هم بزنید در حدی که شکر داخل ماست حل شود و بعد روغن مایع و روغن کرمانشاهی را هم دمای محیط را اضافه کنید و بعد هل و بیکینگ پودر را اضافه کنید و هم بزنید، حالا نوبت اضافه کردن آرد می باشد که بهتر است ابتدا ۱ لیوان آرد را اضافه کنید و کمی زعفران بزنید و مواد را ترکیب کنید.

مرحله دوم: تهیه خمیر

در ادامه لیوان دو آرد را اضافه کنید و هم بزنید، غلظت مواد باید مثل حلوا باشد و مانند خمیر های دیگر نباید خیلی سفت باشد. داخل سینی فر باید کاغذ روغنی نسوز یا کاغذ روغنی چرب شده قرار دهید و از مواد به اندازه دو عدد نان به صورت بیضی شکل قرار دهید و با پشت لیسک یا یک قاشق چوبی کمی باز کنید و با یک وردنه کوچک روی خمیر بکشید.

مرحله سوم: پخت نان روغنی با بکینگ پودر

در ادامه باید رومال روی نان را تهیه کنید که برای این کار یک زرده را به همراه زعفران دم کشیده خوب مخلوط کنید و هم بزنید و به وسلیه قلمو روی نان ها بکشید و روی نان ها را با کنجد و سیاه دانه تزیین کنید و سینی فر را داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۷۵ قرار دهید تا طلایی شود و در انتها گریل را روشن کنید تا روی نان نیز طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت نان روغنی با بکینگ پودر

  1. برای اندازه گیری از لیوان دسته دار فرانسوی استفاده کنید.
  2. اگه روغن کرمانشاهی و کره دوست ندارید می تونید حذفش کنید و بجاش همون روغن مایع یا کره گیاهی را اضافه کنید.
  3. زمان پخت نان بستگی به ضخامت نان شما دارد و می توانید تا ۳۰ دقیقه متغییر باشد.
  4. بهتر است بعد از پخت یک دستمال روی نان ها بکشید و بعد برش بزنید و زمانی که داغ داغ است برش نزنید.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه