طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار بدون رب به روش رستورانی

طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار بدون رب

 

مرغ ها روش های مختلفی برای پخت دارند یکی از روش های مرغ زعفرانی می باشد که دیگر نیاز به رب ندارد و شما می توانید این مرغ خوشمزه را با طعم زعفران تهیه کنید و و از طعم و عطر بی نظیر این مرغ لذت ببرید. مرغ زعفرانی طعم جدیدی از مرغ می باشد که برای مهمانی و مجالس گزینه بسیار خوبی می باشد و شما می توانید در این رسپی یکی از فوق العاده ترین روش های زهم گیری مرغ را یاد بگیرید که دیگر نیازی به ادویه های زیاد و گوناگون ندارد. مرغ زعفرانی را می توانید با تکه های دلخواه ران و سینه و پهلو تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار بدون رب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

ران و سینه مرغ۴ عدد
پیاز خلالی۳ عدد
سیر۱ بوته
زعفرانبه مقدار لازم
آّبلیمو تازه۱  ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه مرغ زعفرانی آبدار بدون رب

مرحله اول: مرینت کردن

یکی از بهترین روش های بوی زهم مرغ که می توانید بدون نیاز به ادویه خاصی در خانه تهیه کنید. داخل یک کاسه آب و ۲ ق غذا خوری نمک بریزید و مخلوط کنید و ران و سینه مرغ را داخل آب نمک برای ۱۲ ساعت یا یک شب در یخچال قرار دهید و بعد آبکشی کنید و خوب بشورید و خشک کنید، بهتر است پوست روی مرغ را نگیرد. زعفران را خوب بسابید و با یخ مخلوط کنید و دم بگذارید تا خوشرنگ شود. می توانید کمی پودر زعفران سابیده و دم نشده را نگه دارید و روی مرغ ها بریزید تا عطر بیشتری به غذا بدهد.

مرحله دوم: تفت دادن

در ادامه پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی ریز و یکدست خرد کنید و کف قابلمه مورد نظر کمی کره و روغن ریخته و زمانی که داغ شد یک لایه پیاز خرد شده بریزید و مرغ های روی پیاز ها بچینید و بعد مجدد یک لایه پیاز دیگر روی مرغ ها بریزید تا خوب روی آن را کاور کند و بعد کمی نمک و فلفل سیاه و زعفران دم شده روی پیاز ها بریزید.

مرحله سوم: پخت مرغ زعفرانی آبدار بدون رب

در ادامه باید یک بوته سیر را خوب بشورید و وسط تابه قرار دهید. حالا بدون افزودن آب درب قابلمه یا تابه را قرار دهید و برای نیم ساعت زمان دهید تا مرغ و پیاز ها آب انداخته، دقت کنید حرارت باید متوسط باشد و اصلا در این نیم ساعت درب قابلمه را باز نکنید و بعد از نیم ساعت درب قابلمه را برداشته و دمکنی روی آن قرار دهید و برای ۱ ساعت دیگر زمان دهید تا مرغ ها خوب پخته شود و در انتها باید مزه ها را بالانس کنید و برای این کار آبلیمو تازه را آبگیری کنید و روی مرغ ها بریزید و به همراه برنج زعفرانی و سس زعفرانی که کف قابلمه بافی مانده سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مرغ زعفرانی آبدار بدون رب

  1. ران مرغ مجلسی تر می باشد ولی می توانید از ترکیب سینه و ران استفاده کنید.
  2. اصلا نیاز به افزودن آب نیست زیرا خود پیاز و مرغ آب می اندازد.
  3. هرچقدر زعفران بیشتری بزنید خوشرنگ تر خواهد شد.

همچنین ببینید 

از
6
دیدگاه