روش پاک کردن کنگر تصویری و نحوه فریز کردن+ جلوگیری از سیاه شدن کنگر

روش پاک کردن کنگر

 

کنگر گیاهی خودرو است که برگ های آن شبیه به کرفس است و در فصل بهار رشد می کند و برای بارداری و بیماری دیابت و کبد بسیار مفید است. شما می توانید کنگر را تمیز کنید و فریز کنید و برای تهیه انواع خورش و پلو و کوکو استفاده کنید و از خواص خوب کنگر نیز بهرمند شوید. این گیاه دارای مقادیر زیادی از ویتامین سی ، ویتامین کا ، اسید فولیک ، منیزیم ، کلسیم ، پتاسیم ، روی ، مس ، فیبر و پروتئین است. این گیاه را می توان به صورت های مختلف مانند استفاده در انواع سالاد ، به صورت پخته و خورش و به عنوان استفاده در ماست استفاده نمود. امروز در پارسی دی بهترین روش پاک کردن کنگر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

روش پاک کردن کنگر

روش پاک کردن کنگر

 

ابتدا برای شروع باید کنگر باید شاخه های کنگر را تا جایی که امکان دارد از یکدیگر جدا کنید.حالا به کمک قیچی تیغ های لبه کناری ساقه ها را جدا کنید یا می توانید برای پاک کردن کنگر، اول سر کنگر ها را که پر از خار (تیغ) هست با چاقو جدا کنید. پوست های سیاه و اضافه اطراف کنگر رو با دست جدا کنید. با کمک چاقو به آرامی بالای کنگر بکشید تا خارهای ریز جدا شوند، ساقه های کنگر به راحتی جدا میشوند و می توانید آنها را به سایز دلخواه خرد کنید. در صورت تمایل میتوانید خارهای نازک و نرم را نگه دارید و در خورشت استفاده کنید. ساقه های تمیز شده را به محض تمیز شدن در اندازه های حدود ۵ سانتیمتری جدا کنید و آنها را داخل یک ظرف آب بیندازید در غیر این صورت ساقه ها خیلی سریع تیره می شوند.می توانید کمی نمک هم به آن اضافه کنید تا کمی ضدعفونی شود.

ساقه های تمیز شده کنگر را آبکشی کنید و آنها را داخل یک قابلمه یا ماهیتابه آب بریزید و به جوش بیاورید.کنگر های آبکشی شده را داخل آب جوش بریزید و اجازه بدهید تا به مدت ۱۰ دقیقه بپزد. کنگرهای نرم شده را داخل آبکش بریزید تا آب آنها برود و خنک شود. کنگرها را داخل زیپ کیپ یا کیسه فریزر بریزید و فریز کنید.

کنگر را سه نوع میشه فریز کرد یکی بعد پاک کردن وشستن ابش که رفت به اندازه لازم بسته بندی و فریز کنید که من این روش را می پسندم و روش دوم بعد این که توی آب و کمی نمک جوش دادید البته له نشود بذارید خنک بشود و فریز کنید یا می توانید به دلخواه کنگر ها را بعد از شستن کمی در روغن تفت دهید و بعد از خنک شدن بسته بندی کنید و برای تهیه خورش استفاده کنید و یا می توانید به صورت بخار پز شده به روش بالا بسته بندی کنید و در فریزر نگهداری کنید.

ترفند های تمیز کردن کنگر

  1. تیغ های نرم وسط اشکالی ندارد چون در موقع پخت کاملا نرم می شود و می توانید به اندازه دلخواه برش بزنید.
    کنگر چون از دل خاک چیده می شود حسابی گل دارد پس تا جایی که ممکن است خوب بشورید.
  2. اگر می خواهید برای ماست کنگر فریز کنید بهتر است ۱ ساعت کنگر را بپزید.
  3. اگر برای تهیه خورشت تفت می دهید بهتر است کمی آبلیمو نیز بزنید تا سیاه نشود.
  4. حتما مجهز به دستکش باشید چون تیغهای تیزی دارد.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه