طرز تهیه حلیم گندم در زودپز فوری و کشدار و خوشمزه با گوشت

طرز تهیه حلیم گندم در زودپز

 

حلیم در ایران بسیار محبوب و مشهور است به خصوص در شهر قزوین به طوری که حلیم جزء فهرست میراث ناملموس کشور قرار گرفته است و شما در شهر های دیگر حلیم را به عنوان تبلیغاتی حلیم قزوین به فروش می رود. اما حلیم گندم در زودپز بسیار سریع تهیه می شود و زمان زیادی از شما برای تهیه آن لازم نیست و می توانید آن را با هر نوع زودپزی که دارید تهیه کنید. در تهیه حلیم ها گوشت و گندم جزء ارکان اصلی حلیم ها هستند اما شما می توانید بجای گوشت از مرغ یا گوشت بوقلمون نیز استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلیم گندم در زودپز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گندم پوست کنده۳۰۰ گرم
گوشت گوسفندی۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
نمک۱ ق مربا خوری
روغن حیوانی یا کره۱ ق غذا خوری
خامه صبحانه۱/۳ پاکت
آببه مقدار لازم
دارچین ،روغن یا کره ، شکربه مقدار لازم

طرز تهیه حلیم گندم در زودپز

مرحله اول: پخت گندم

ابتدا باید گندم را بپزید، برای این کار باید گندم را تمیز کنید و خیس کنید و به همراه کمی آب داخل زودپز ریخته و درجه زودپز را روی شماره ۲ یا همان گوشت و مرغ قرار دهید و درب زودپز را بسته و زمان دهید تا گندم حسابی پخته و له شود.

مرحله دوم: پخت گوشت

پیاز را از وسط نصف کرده به همراه گوشت گوسفندی اضافه به زودپز اضافه کنید و بعد یک دوم ق م نمک و ۱ ق غ روغن را ریخته و بعد تا یک دوم زودپز ۵ لیتری آب بریزید (حواستون باشد بیشتر نریزید) و درب زودپز را بسته وقتی جوش اومد سریع در زودپز رو باز کنید و کف های گوشت را با قاشق بگیرید و دوباره درب زودپز را ببندید ( با درجه ی کم زودپز) وقتی جوش اومد زودپز را روی شعله متوسط رو به کم گاز قرا ردهید ( دما به حدی باشد زودپز از بخار نیفته و شعله زیادم نباشد چون پخت غلات داخل زودپز خطرناکه و این که ممکنه وقتی گندم ها لعابدار که می شوند ته بگیرند پس شعله نباید زیاد باشد فقط در حدی که زودپز از بخار نیفتد ).

مرحله سوم: تهیه حلیم در زودپز

بعد از گذشت ۱ ساعت و نیم درب زودپز رو باز کنید اگر گندم ها لعاب داده بودند و گوشت پخته بود حاضره. (اگر زمانش کم بود و گندمتون زیاد لعاب دار و غلیظ نبود و شکفته نشده بود در زودپز رو بزارید چند دقیقه دیگه بپزد). حالا گندم ها را با گوشت کوب برقی میکس کنید و بعد داخل سبد آبکش ریخته و با پشت قاشق فشار دهید تا پوسته ها جدا شه و پوسته ها را دور بریزید. گوشت را با گوشت کوب خوب بکوبید و داخل حلیم بریزید. خامه صبحانه را هم اضافه کنید و یکم روی گاز قرار دهید و هم بزنید در حد ۵ دقیقه تا مواد دوباره گرم شود و در انتها دارچین و کره و کنجد تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های حلیم گندم در زودپز

  1. این مقدار مواد به شما ۱ کیلو تا ۷۰۰ گرم حلیم می دهد.
  2. افزودن خامه دلخواه است.
  3. می توانید ا زگوشت سر دست یا گردن استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه حلیم گندم در زودپز فوری و کشدار و خوشمزه با گوشت
5 (100%) 1 votes