طرز تهیه حلوا زعفرانی با آرد سفید و پیمانه، خوشرنگ برای 10 نفر

طرز تهیه حلوا زعفرانی با آرد سفید

 

حلوا یکی از دسر های و شیرینی های سنتی ایرانی می باشد که از گذشته تا به امروز بین ما ایرانی ها بسیار محبوب هست و در طعم ها و مزه های مختلفی تهیه می شود. استفاده از آرد سفید قنادی باعث می شود که حلوا رنگ روشن تری داشته باشد و برای مجالس مدهبی و نذری ها و ایام محرم و صفر و ماه رمضان گزینه خوبی می باشد. شما می توانید حلوا را داخل دیس بریزید و تزیین کنید و یا می توانید داخل لیوان های یک بار مصرف ریخته و با ماسوره تزیین کنید. در تهیه این حلوا از سه نوع روغن استفاده می شود که شامل کره، روغن مایع و جامد است که در نهایت باعث نرم شدن حلوا می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه حلوا زعفرانی با آرد سفید را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

مخلوط آب و گلاب۲ لیوان
شکر۱.۵ لیوان
زعفرانبه مقدار لازم
آرد سفید۲ لیوان
روغن مایع۱/۲ لیوان
کره۵۰ گرم
روغن جامد۲ ق غذا خوری

طرز تهیه حلوا زعفرانی با آرد سفید

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا باید شربت را تهیه کنید، برای تهیه شربت باید مخلوط آب و گلاب را داخل یک شیرجوش یا قابلمه بریزید و شکر را اضافه کنید و میزان دلخواه زعفران دم کرده را اضافه کنید و هم بزنید تا زمانی که شکر حل شود و زمانی که شکر ذوب شد از روی حرارت برداریدف دقت کنید نیازی به جوشیدن شربت نیست.

مرحله دوم: تفت دادن آرد

حالا آرد را در تابه روی حرارت ملایم قرار دهید و حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه با حرارت ملایم مدام هم بزنید تا عطر خوش آرد بلند شود و بعد آرد را الک کنید و مجدد به تابه برگردانید و بعد روغن جامد و کره نرم شده در دمای محیط را اضافه و هم بزنید و روغن مایع را به تدریج اضافه کنید تا جایی که میزان روغن حلوا اندازه شود و بعد در انتها روغن جامد را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه حلوا زعفرانی با آرد سفید

بعد از این که ۳ الی ۴ دقیقه مواد را تفت دادید باید شربت را اضافه کنید، شربت را باید آرام به تدریج به مواد اضافه کنید و سریع هم بزنید تا شربت جذب حلوا شود و حرارت باید متوسط باشد و زمانی که حلوا وسط قابلمه جمع می شود و بعد تابه را به سمت چپ و راست کنید و به اصطلاح گهواره کنید حالا حلوا آماده شده است نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت حلوا زعفرانی با آرد سفید

  1. می توانید در حالت عادی فقط از ۱ لیوان روغن مایع استفاده کنید ولی برای درست کردن کیک حلوا بهتره کره و روغن جامد رو حذف نکنید تا تمیز تر برش بخورد.
  2. بسته به نوع آردی که استفاده می کنید ممکن است کمی میزان روغن کم و زیاد شود پس حتما روغن مایع را ابتدا کم بریزید و اگر نیاز بود بقیه آن را اضافه کنید.
  3. روغن جامد باعث لطیف شدن حلوا می شود.
  4. برای اندازه گیری لیوان را با قاشق پر کنید نه این که لیوان را داخل آرد بزنید و پر کنید.
  5. هرچقدر زعفران بیشتری استفاده کنید رنگ حلوای شما خوشرنگ تر می شود.

همچنین ببینید 

از
6
دیدگاه