طرز تهیه پلو مخلوط با گوشت تکه ای و لوبیا چشم بلبلی لذیذ و مجلسی

طرز تهیه پلو مخلوط با گوشت تکه ای

 

پلو مخلوط با گوشت تکه ای یکی از پلو های بسیار خوشمزه و ساده است که شما می توانید با کمی خلاقیت پلو های مخلوط خوشمزه و متفاوت را در خانه تهیه کنید. در تهیه این پلو می توانید گوشت را به صورت ریش ریش شده یا تکه استفاده کنید و مواد را بین پلو قرار دهید و با یک سس مخصوص گوشت که طعم عالی دارد میل کنید. پلو های مخلوط را می توانید با حبوبات و یا انواع گوشت و مرغ تهیه کنید و یک غذای سنتی در خانه آماده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پلو مخلوط با گوشت تکه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پلو مخلوط با گوشت تکه ای

گوشت گوسفندی۳۰۰ گرم
برنج۳ پیمانه
لوبیا چشم بلبلی پخته۱ پیمانه
پیاز۳ عدد
دارچین۱ عدد
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم
زعفرانبه مقدار لازم
شوید خشک۳ ق غذا خوری

مواد لازم برای تهیه سس مخصوص گوشت

آب گوشت۲ پیمانه
لیموترش۱ عدد
زعفرانبه مقدار لازم
کره۲۵ گرم
نمکنوک ق چای خوری
دارچیننوک ق چای خوری

طرز تهیه پلو مخلوط با گوشت تکه ای و لوبیا چشم بلبلی

مرحله اول: پخت گوشت

ابتدا باید گوشت را بپزید برای این کار یکی از ۲ عدد از پیاز ها را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود و بعد گوشت را اضافه کنید و به آن چوب دارچین و زعفران را اضافه کنید و کمی تفت دهید و روی مواد آب جوش بریزید و زمان دهید تا گوشت پخته شود و بعد از پخت می توانید به صورت ریش شده یا ساده داخل پلو قرار دهید.

مرحله دوم: پخت لوبیا چشم بلبلی

در ادامه باید لوبیای که از ۱۲ ساعت قبل خیس کردید را بپزید، خیس کردن لوبیا باعث می شود بهتر پخته شود و نفخ آن نیز گرفته شود. لوبیا را به همراه کمی آب و نمک بگذارید تا پخته شود، آب گوشت پخته شده را به کمک یک آبکش صاف کنید و کنار قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

برای تهیه مواد میانی باید یکی از پیاز های مانده را به همراه روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک و طلایی شود و بعد گوشت و لوبیا و کمی فلفل سیاه و نمک و زعفران را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید. برنج را که از قبل خیس کردید روی حرارت قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت پلو مخلوط با گوشت تکه ای

برنج را بعد از نرم شدن آبکش کنید و لا به لا شوید خشک و مواد گوشتی و لوبیا را بریزید تا قابلمه پر شود و بعد پلو را دم بگذارید. برای تهیه سس باید کره را داخل یک قابلمه ریخته و بعد از این که ذوب شد آب گوشت و زعفران و نمک و دارچین و کمی آب لیموترش را اضافه کنید و زمانی که سس چند قل زد از روی حرارت بردارید و به همراه پلو سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پلو مخلوط با گوشت تکه ای لذیذ و مجلسی

  1. می توانید برنج را به صورت ساده و زعفرانی تهیه کنید و شوید را حذف کنید.
  2. می توانید از گوشت چرخ کرده یا مرغ ریش شده نیز استفاده کنید.
  3. در انتهای پخت کمی کره روی پلو بریزید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پلو مخلوط با گوشت تکه ای و لوبیا چشم بلبلی لذیذ و مجلسی
5 (100%) 1 votes