طرز تهیه آش دوغ تبریزی با گوشت قلقلی و برنج خیلی خوشمزه و مقوی

طرز تهیه آش تبریزی با گوشت قلقلی

 

آش دوغ تبریزی با گوشت قلقلی یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه یک آش سنتی به روش تبریزی است که می توانید برای یک میان وعده یا دورهمی تهیه کنید. آش دوغ در اصل برای سرعین می باشد ولی در شهر های مختلف به روش های متفاوتی تهیه می شود یکی از آن ها آش دوغ تبریز است که با گوشت قلقلی تهیه می شود و ظاهر بسیار مجلسی و شیکی دارد و شما می توانید برای شام یا میان وعده میل کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه آش دوغ تبریزی با گوشت قلقلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه آش دوغ تبریزی با گوشت قلقلی

گوشت چرخ کرده۱۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
برنج۳/۴ پیمانه
آرد برنج۱/۴ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
دوغ۲ لیتر
سبزی آش۲۰۰ گرم
سیر۳ حبه
نخود پخته۱/۲ پیمانه
نمک، فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه آش دوغ تبریزی با گوشت قلقلی لذیذ و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید نخود را از چند ساعت قبل خیس کنید و چندین بار آب نخود را تعویض کنید و به همراه کمی آب بگذارید تا کاملا پخته شود، برنج را نیز از ۲ ساعت قبل بشورید و خیس کنید و بهتر است از برنج ایرانی استفاده کنید تا عطر بیشتری داشته باشد.

مرحله دوم: تهیه گوشت قلقلی

برای تهیه گوشت قلقلی باید پیاز را رنده ریز بزنید و به همراه گوشت و ادویه ها خوب ورز دهید تا منسجم شود و بعد از مواد بردارید و در دست گرد کنید و داخل تابه سرخ کنید تا طلایی شود، گوشت قلقلی ها را کنار قرار دهید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه آب برنج را خالی کنید و به همراه تخم مرغ و آرد برنج خوب مخلوط کنید تا آرد داخل مواد حل و تخم مرغ نیز از لختگی خارج شود، دوغ و مخلوط برنج را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا زمانی که دوغ به نقطه جوش برسد.

مرحله چهارم: پخت آش دوغ تبریزی با گوشت قلقلی

سبزی آش خرد شده را به همراه سیر رنده شده و نخود به مواد اضافه کنید اضافه کنید و اجازه دهید تا آش غلیظ شود و در انتها و موقع سرو کوفته قلقلی ها را روی آش قرار دهید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت آش دوغ تبریزی با گوشت قلقلی

  1. افزودن تخم مرغ باعث می شود دوغ نبرد و اصلا طعم و مزه آن در آش استفاده نمی شود.
  2. سبزی آش دوغ در شهرهای مختلف متفاوته و کاملا سلیقه ایه ولی ترکیبگشنیز تره. اسفناج و کمی شوید و ترخون بسیار خوشمزه تر می شود.
  3. تا جوش آمدن دوغ باید مداوم هم بزنید.
  4. می توانید برای مسنجم کردن گوشت قلقلی ها از ۱ ق غذا خوری آرد نخودچی استفاده کنید.
  5. بهتر است از برنج نیم دانه استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه آش دوغ تبریزی با گوشت قلقلی و برنج خیلی خوشمزه و مقوی
5 (100%) 1 votes