با انواع لوله و کاربرد آنها آشنا شوید!

لوله‌های یکی از پرکاربردترین اجزای هر سیستم خانگی، صنعتی و بسیاری از موقعیت های دیگر هستند؛ آن‌ها را تقریباً در هر مکانی می‌توانید مشاهده کنید؛ اما لوله را باید از کجا تهیه کنید و هنگام خرید آن باید به چه نکاتی توجه داشته باشید؟

با انواع لوله و کاربرد آنها آشنا شوید!

لوله چیست؟

لوله‌ها ابزاری هستند که تقریباً در همه مکان‌ها کاربرد دارند. از این قطعات به‌طور عمده برای انتقال جریان مایعات و گاز استفاده می‌شود. این ابزار ها از گذشته‌های دور مورد استفاده قرار می‌گرفتند، در ابتدا نمونه‌های ابتدایی مانند لوله‌های سفالی برای انتقال آب به ساختمان‌ها استفاده می‌شد و پس ‌از آن به‌تدریج و با پیدایش فناوری‌های جدید، لوله‌هایی از جنس چدن، مس، فولاد، گالوانیزه و…، ساخته شدند. این نمونه ها با استفاده از اتصال‌دهنده‌هایی مانند فلنج، به یکدیگر متصل شده و انتقال جریان شاره‌ها را انجام می‌دهند.

انواع لوله

انواع مختلفی از لوله‌ها وجود دارد. هرکدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که آن را برای کاربردهای خاص مناسب می‌کند. در ادامه می‌توانید با انواع لوله و کاربرد آن‌ها آشنا شوید:

لوله پلیکا

از لوله‌های پلیکا که از مواد پلیمری ساخته‌شده‌اند، به‌طور عمده در لوله‌کشی ساختمان‌ها، سرویس‌های بهداشتی و… استفاده می‌شود. این لوله‌ها دارای مقاومت مطلوبی هستند و دچار واکنش‌هایی ازجمله زنگ‌زدگی نخواهند شد، اما باید از آسیب‌هایی مانند قرار گرفتن در معرض مواد اسیدی و…، حفظ شوند.

لوله پلی اتیلن

لوله‌های پلی‌اتیلن نیز از دیگر لوله‌های کاربردی هستند که برای فشارهای بالا مورداستفاده قرار می‌گیرند. این نمونه ها به دلیل ساختار منحصربه‌فرد و مواد به‌کاررفته در آن‌ها، از مقاومت بالایی برخوردار هستند و درعین‌حال انعطاف‌پذیری مطلوبی نیز دارند. این محصولات نیز مانند لوله‌های پلیکا، از آسیب‌هایی ازجمله زنگ‌زدگی و خوردگی محفوظ‌ هستند و واکنش‌های محیطی باعث تغییر در ساختار آن‌ها نخواهد شد.

لوله گالوانیزه

امروزه از لوله‌های گالوانیزه مانند گذشته استفاده نمی‌شود. این موارد دارای مقاومت بسیار بالایی هستند و پیش‌ازاین به‌طور عمده در لوله‌کشی به کار می‌رفتند. نکته قابل‌توجه درباره آن ها، واکنش‌پذیری بالایشان است که مشکلاتی ازجمله زنگ زندگی، خوردگی و… را به وجود می‌آورد. لوله داربست یکی از پرکاربردترین لوله‌های گالوانیزه است که به دلیل ساختار و مقاومت بالا، در ساختمان‌سازی به کار می‌رود.

لوله استیل

از لوله‌های استیل به‌طور عمده برای انتقال آب و گاز و یا هر مایعی که به انتقال تحت فشار نیاز دارد استفاده می‌شود. این لوله‌ها دارای طول عمر بالایی هستند و سلیان زیادی دوام خود را حفظ می‌کنند. همچنین دارای ساختاری غیر سمی و ایمن هستند و در برابر واکنش‌های محیطی دچار تغییر نمی‌شوند. از این لوله‌ها در پروژه‌های وسیع‌تری مانند پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها نیز به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد، استفاده می‌شود. از انواع لوله‌های استیل می‌توان به لوله مانیسمان اشاره کرد که یکی از پرکاربردترین نمونه از انواع آن ها است و ساختاری بدون درز و یکنواخت دارد.

لوله مسی

این گزینه ها دارای ماندگاری طولانی و مقاومت بالایی هستند و می‌توانند تا حدود زیادی، کیفیت آب آشامیدنی را بدون تغییر حفظ کنند؛ ازاین‌رو می‌توان آن‌ها را به‌عنوان گزینه مناسبی در لوله‌کشی آب آشامیدنی در نظر گرفت. همچنین این لوله‌ها دارای مقاومت مطلوبی در برابر فشار هستند و از آن‌ها می‌توان برای جریان‌های قوی استفاده کرد.

علاوه بر این خاصیت سازگاری با محیط زیست در لوله‌های مسی، آن‌ها را به انتخابی ایمن تبدیل کرده است. نکته قابل ‌توجه درباره لوله‌های مسی، قیمت آن ها است که نسبت به سایر نمونه‌ها، کمی بالاتر می‌باشد. ازاین‌رو نمی‌توان آن را انتخابی مناسب در پروژه‌های گسترده دانست.

لوله مسی کولر گازی نمونه‌ای از انواع لوله‌های مسی است که کاربرد گسترده‌ای در اتصالات داخلی و خارجی کولرهای گازی و اسپلیت دارد.

با انواع لوله و کاربرد آنها آشنا شوید!

استعلام قیمت و خرید انواع لوله

پیش از خرید لوله، باید خصوصیات و ویژگی‌های موردنیاز پروژه خود را مشخص کرده و سپس با بررسی ویژگی‌های هر نمونه، مورد مناسب را انتخاب و خریداری نمایید؛ بنابراین لازم است که در این مرحله، حتماً با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید و با آگاهی کامل نمونه مناسب را انتخاب نمایید. اینجا است که آهن اسپات به‌عنوان یکی از تخصصی‌ترین مراجع، آماده ارائه راهنمایی‌های لازم به شما می‌باشد.

همان‌طور که پیش‌ازاین بیان کردیم، لوله‌ها انواع مختلفی دارند و هر نمونه دارای قیمت‌های مختص به خود می‌باشد. علاوه بر این، قیمت لوله به عواملی مانند جنس، برند، اندازه و…، بستگی دارد؛ ازاین‌رو نمی‌توان قیمت واحدی را برای لوله‌ها در نظر گرفت.

شما می‌توانید با تعیین ویژگی‌ها و مشخصات لوله موردنظر خود متناسب با پروژه‌ای که در نظر دارید، از مشاوران آهن اسپات ( ahanspot ) راهنمایی‌های لازم و قیمت دقیق انواع لوله را دریافت کنید. همچنین آهن اسپات به صورت روزانه، دقیق‌ترین و به‌روزترین قیمت‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

لوله ارزان از کجا بخریم؟

در میان بازار گسترده فروش انواع لوله، آن‌هم با قیمت‌های رنگارنگی که وجود دارد، در صورت نداشتن آگاهی لازم، ممکن است مورد هدف افراد سودجو قرار بگیرید ولوله‌هایی را باکیفیت معمولی و ضعیف، باقیمت‌های بالا خریداری کنید؛ اما راه جلوگیری از این اتفاق چیست؟

بهتر است همیشه به دنبال بهترین و مناسب‌ترین قیمت‌ها، ضمن دریافت بالاترین کیفیت‌ها باشید. برای این کار بهتر است قیمت نمونه‌های مختلف را مشاهده کرده و باهم مقایسه نمایید. این فرآیند در آهن اسپات به سادگی امکان‌پذیر می‌باشد. کافی است به‌صورت روزانه به وب‌سایت آهن اسپات مراجعه کنید و  قیمت لوله  از تولیدکنندگان مختلف را در آن مشاهده کرده و باهم مقایسه نمایید. در این صورت می‌توانید نمونه‌های ارزان‌قیمت را ببینید و درصورتی‌که از برند و کیفیت آن اطمینان دارید، نسبت به خرید اقدام نمایید. همچنین جهت دریافت مشاوره درباره کیفیت و قیمت هر برند، متخصصان آهن اسپات آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان هستند.