طرز تهیه سیب زمینی پنیری با قارچ و مرغ خیلی خوشمزه و لذیذ در فر

طرز تهیه سیب زمینی پنیری با قارچ

 

سیب زمینی پنیری با قارچ یکی از روش های جدید برای تهیه یک غذای جدید و خوشمزه می باشد که با سیب زمینی آبپز تهیه می شود و یک روش جدید برای تهیه یک غذای فوق العاده می باشد که شما می توانید به راحتی با چند قلم مواد با قارچ و پنیر پیتزا پر کنید و با یک سس ربی میل کنید. این غذا با در فر تهیه می شود ولی می توانید داخل قابلمه تهیه کنید و بگذارید تا پنیر ذوب شود. شما می توانید از پنیر رنده شده یا پنیر ورقه ای استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سیب زمینی پنیری با قارچ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی پنیری با قارچ و مرغ

سیب زمینی۵ عدد
سینه مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه۱ عدد
قارچ۷ عدد
رب۱ ق چای خوری
پنیر پیتزابه مقدار لازم
شیر۲ ق غذا خوری
آب جوشبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، پولپیبر، پاپریکا، آویشن، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی پنیری با قارچ با سس ربی

مرحله اول: پخت سیب زمینی

ابتدا باید سیب زمینی ها را بشورید و با کمی نمک بگذارید تا پخته و آبپز شود و بعد از پختن پوست سیب زمینی را بگیرید و بگذارید تا کمی خنک شود و بعد با گوشتکوب بکوبید و شیر و کمی نمک و فلفل سیاه و کمی پنیر اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله دوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و تفت دهید تا سبک و طلایی شود. سینه مرغ را بدون استخوان کنید و به صورت نگینی ریز خرد کنید و به همراه پیاز تفت دهید تا سبک شود و بعد فلفل دلمه خرد شده و قارچ را به همراه ادویه ها اضافه کنید و تفت دهید تا سبک شود و مرغ تغییر رنگ دهد و در انتها با رب اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود.

مرحله سوم: پخت سیب زمینی پنیری با قارچ

در ادامه باید سیب زمینی ها را شبیه به توپ در بیاورید داخل یک ظرف قرار دهید و وسط سیب زمینی ها را با دست یا ته استکان گود کتید و از مواد مرغی داخل آن قرار دهید و روی آن پنیر پیتزا بریزید، حالا باید سس ربی را تهیه کنید برای این کار رب را با کمی آب جوش و کمی فلفل سیاه و نمک اضافه کنید و داخل ظرف بریزید با دمای ۲۰۰ درجه بگذارید تا پنیر ذوب و طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سیب زمینی پنیری با قارچ و مرغ مرحله به مرحله

  1. می توانید مرغ را حذف کنید و به صورت ساده تهیه کنید.
  2. می توانید از پنیر ورفه ای استفاده کنید.
  3. می توانید سس ربی را حذف کنید و به صورت برشته با سس کچاب این سیب زمینی را میل کنید.
  4. در انتها گریل را روشن کنید تا روی پنیر نیز طلایی شود.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه