طرز تهیه کباب گوشت قلقلی با بادمجان سیخی لذیذ و مجلسی با سس ربی

دستور پخت کباب گوشت قلقلی با بادمجان

طرز تهیه کباب گوشت قلقلی با بادمجان

 

کباب گوشت قلقلی با بادمجان یکی از غذا های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که از ترکیب گوشت قلقلی با بادمجان تهیه می شود و همه مواد بعد از تهیه داخل سیخ چوبی یا فلزی زده می شود و می توانید در تابه یا فر این غذای خوشمزه را تهیه کنید و به همراه برنج و سس ربی میل کنید. شما می توانید این غذای خوشمزه را برای مهمانی می توانید آماده کنید و در کنار سیب زمینی سرخ کرده این غذا را میل کنید. می توانید در کنار این غذا از لیموترش یا نارنج تازه استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کباب گوشت قلقلی با بادمجان را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب گوشت قلقلی با بادمجان

  • گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • پودر زعفران کمی
  • بادمجان ۳ عدد
  • فلفل دلمه ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۴ عدد
  • رب ۱ ق چای خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، سماق به مقدار لازم

طرز تهیه کباب گوشت قلقلی با بادمجان مجلسی و خوشمزه به صورت سیخی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا باید یکی از پیاز ها را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرد و به همراه گوشت و ادویه ها و کمی پودر زعفران اضافه کنید و مواد را خوب ورز دهید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت قلقلی ها مسنجم شود و اگر عجله دارید می توانید قلقلی کنید و داخل فریزر قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا مسنجم شود.

مرحله دوم: آماده سازی بادمجان

بادمجان ها را بشورید و به صورت حلقه ای خرد کنید و داخل آب و نمک قرار دهید برای ۱۵ دقیقه زمان دهید تا تلخی بادمجان گرفته شود و بعد آبکش کنید و روی دستمال قرار دهید تا آب اصافه کشیده شود. بادمجان را داخل روغن سرخ کنید و کنار قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه سس

در ادامه برای تهیه سس باید پیاز را رنده ریز بزنید و داخل یک تابه کمی تفت دهید تا سبک شود. فلفل دلمه خرد شده نیز اضافه کنید و بعد گوجه فرنگی ها را بشورید پوره کنید یا رنده ریز بزنید و تفت دهید تا آب اضافه گوجه کشیده شود و بعد رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود.

مرحله چهارم: تهیه کباب گوشت قلقلی با بادمجان

در ادامه سیخ های چوبی یا فلزی را بردارید و یک دانه گوشت قلقلی یک بادمجان حلقه ای را به سیخ بزنید. داخل سس ۱/۲ پیمانه آب جوش بریزید و بعد سیخ های تهیه شده را داخل تابه قرار دهید و اجازه دهید تا گوشت و بادمجان و سس به خورد هم برود و صبر کنید تا سس غلیظ شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کباب گوشت قلقلی با بادمجان خوشمزه با سیخ چوبی یا فلزی

  1. می توانید کمی آب لیموترش تازه اضافه کنید.
  2. می توانید به سس کمی رب انار اضافه کنید.
  3. می توانید کمی سیب زمینی سرخ کرده و گوجه فرنگی نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کباب گوشت قلقلی با بادمجان سیخی لذیذ و مجلسی با سس ربی
5 (100%) 1 votes