طرز تهیه پنکیک بدون شکر و روغن با شیره انگور برای 4 نفر

طرز تهیه پنکیک بدون شکر و روغن

 

پنکیک بدون شکر و روغن یکی از روش های تهیه پنکیک می باشد که دیگر نیازی به شکر و روغن ندارد و خیلی راحت تهیه می شود و برای شیرین شدن آن می توانید از شیره خرما یا انگور استفاده کنید. پنکیک ها از جمله میان وعده های بسیار خوشمزه می باشند که به راحتی تهیه می شوند و برای تهیه آن نیازی به همزن برقی یا فر ندارید و خیلی راحت می تواند مواد را داخل کاسه بریزید و با همزن دستی هم بزنید و داخل یک تابه نچسب بپزید. شما می توانید این پنکیک را برای صبحانه یا عصرانه تهیه کنید و به دلیل مقوی بودن برای ادامه یا شروع یک روز پر انرژی گزینه خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه پنکیک بدون شکر و روغن را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پنکیک بدون شکر و روغن

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد قنادی ۱ پیمانه
  • شیره انگور یا خرما ۱/۳ پیمانه
  • ارده کنجد ۱/۳ پیمانه
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • شیر ۳/۴ پیمانه

طرز تهیه پنکیک بدون شکر و روغن خوشمزه و پف دار و رژیمی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و بعد به کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. یک تابه نچسب را بردارید و با کمی کره چرب کنید و روی حرارت کم قرار دهید تا داغ شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه وانیل با همزن دستی هم بزنید و برای ۲ الی ۳ دقیقه این کار را انجام دهید تا کرمی رنگ شودو بعد در ادامه باید شیره انگور یا خرما را اضافه کنید و مجدد مواد را هم بزنید و بعد ارده را اضافه کنید و مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه پنکیک بدون شکر و روغن

در ادامه باید آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود و بعد در انتها شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. مایه پنکیک حاضر شده است و شما می توانید پنکیک بدون شکر و روغن را داخل تابه بپزید.

مرحله چهارم: پخت پنکیک بدون شکر و روغن

برای پخت باید یک ملاقه را بردارید و از مواد برداشته و داخل تابه به صورت گرد بریزید و صبر کنید تا یک طرف آن حباب بزند و بعد برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود، به همین ترتیب همه پنکیک ها را تهیه کنید و روی هم قرار دهید و با عسل سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پنکیک بدون شکر و روغن خوشمزه و راحت

  1. می توانید بجای ارده از روغن مایع استفاده کنید برای این مقدار باید ۳ ق غذا خوری روغن مایع اضافه کنید.
  2. کافی است یک بار تابه را چرب کنید و برای بارهای دیگر نیاز نیست روغن یا کره بزنید.
  3. تابه باید خوب داغ شده باشد و حرارت را متوسط بگذارید تا خوب پخته شود.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه