طرز تهیه دسر کدو حلوایی با شیره انگور با عطر و طعم عالی مناسب زمستان

دسر کدو حلوایی با شیره انگور

طرز تهیه دسر کدو حلوایی با شیره انگور

 

دسر کدو حلوایی با شیره انگور یکی از دسر خوشمزه و ساده است که با یک اسکوپ بستنی وانیلی تهیه می شود و شما می توانید بدون شکر تهیه می شود و خیلی سالم و خوشمزه است و شما می توانید در روز های سرد زمستان این دسر خوشمزه را برای مهمانی یا دورهمی های خود تهیه کنید. کدو حلوایی یا کدو تنبل یکی از میوه ها فصل پاییز و زمستان می باشد که شما می توانید انواع سوپ، آش، کیک و دسر را با آن تهیه کنید و از خواص خوب آن نیز بهرمند شوید. کدو حلوایی برای تقویت بدن و اعصاب و همچنین هضم غذا گزینه خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر کدو حلوایی با شیره انگور را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر کدو حلوایی با شیره انگور

  • کدو ۱ عدد
  • شیره انگور ۳ ق غذا خوری
  • پودر هل ۱/۲ ق چای خوری
  • چوب دارچین ۱ عدد
  • بستنی وانیلی ۴ اسکوپ
  • کره ۲۵ گرم

طرز تهیه دسر کدو حلوایی با شیره انگور

مرحله اول: آماده سازی کدو حلوایی

برای تهیه دسر کدو حلوایی ساده ابتدا کدو حلوایی را از وسط برش دهید و تخمه های آن را خارج کنید. در ادامه پوست کدو حلوایی را جدا کرده و آن را با کاتر گرد قالب بزنید. در صورتی که کاتر نداشتید با چاقو برش بزنید. برای این که تمام دسر ها به یک شکل و اندازه باشند اگر حتی کاتر هم در دسترس نداشتید، از درب یک دبه یا یک پیاله برای قالب زدن کدو حلوایی استفاده شود تا در پایان دسر مجلسی تری داشته باشید.

مرحله دوم: سرخ کردن

پس از این که کدو حلوایی را قالب زدید، یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و کره را به تابه اضافه کنید. پس از این که کره به طور کامل ذوب شد، کدو حلوایی ها را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهید تا سرخ شوند. پس از این که یک سمت کدو حلوایی ها سرخ شد، آن ها را به آرامی برگردانید و سمت دیگر شان را نیز سرخ  کنید پس از این که دو سمت کدو حلوایی ها سرخ شد، چوب دارچین و پودر هل را به تابه اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه دسر

در این مرحله ۱ استکان آب به تابه اضافه کرده و صبر کنید تا آب شروع به جوشیدن کند. پس از این که آب جوش آمد، شکر یا شیره انگور را به تابه اضافه کرده و درب تابه را بگذارید و اجازه دهید کدوها به طور کامل بپزند. حالا باید صبر کنیم تا علاوه بر پخت کدوها، آب درون تابه نیز به طور کامل کشیده شود. پس از این که کدو ها پختند و آب درون تابه کشیده شد، تابه را از روی حرارت کنار بگذارید تا کدو ها خنک شوند سپس در ظرف دلخواه قرار دهید. در این مرحله شهد باقیمانده در تابه را به صورت مساوی روی کدو ها بریزید، سپس روی هر قطعه کدو یک اسکوپ بستنی وانیلی قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر کدو حلوایی با شیره انگور ساده و سریع

  1. برای زیبا تر شدن دسر می توانید از انواع مغزیجات نیز به سلیقه خود استفاده کنید.
  2. میزان شیره انگور به شیرینی کدو حلوایی بستگی دارد و می توانید کم و زیاد کنید.
  3. شهد باید کاملا غلیظ شده باشد.

همچنین ببینید 

از
5
دیدگاه