طرز تهیه آش انار بدون گوشت خوشمزه و ملس با لپه و برنج نیم دانه به روش تهرانی

دستور پخت آش انار بدون گوشت

طرز تهیه آش انار بدون گوشت

 

آش انار بدون گوشت یکی از آش های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که بدون گوشت قلقلی تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید در شب یلدا این آش را تهیه کنید و یک دورهمی ویژه در این شب سنتی ایرانی داشته باشید. در تهیه این آش از رب انار و آب انار استفاده می شود که بهتر است از رب انار ملس استفاده کنید و آب انار باید طبیعی باشد و حتما خودتان در خانه بگیرید و یا می توانید از آبمیوه فروشی های این آش را تهیه کنید. آش انار بدون گوشت خیلی راحت و به روش تهرانی تهیه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه آش انار بدون گوشت را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه آش انار بدون گوشت

  • پیاز ۱ عدد
  • لپه ۱/۲ پیمانه
  • برنج نیم دانه ۱ پیمانه
  • آلو ترکیب ترش و ملس ۱۰ عدد
  • رب انار ملس ۳ ق غذا خوری
  • سبزی آش ۲۵۰ گرم
  • آب انار ۱/۲ پیمانه
  • انار و پیاز داغ برای تزیین آش
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، گلپر، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه آش انار بدون گوشت با برنج و لپه به روش تهرانی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا لپه و برنج را از ۲ ساعت قبل خیس کنید. برای تهیه آب انار باید آن ها را از وسط یه دو نیم کنید و با کمک آبمیوه گیر دستی آب انار بگیرید و بعد از صافی رد کنید و یا می توانید از آب انار آماده استفاده کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

در ادامه باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه ادویه ها داخل قابلمه کمی تفت دهید و بعد روغن اضافه کنید و تا پیاز سبک و کمی طلایی شود و بعد بلند شدن عطر ادویه ها باید لپه و برنج را اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید تا برنج خوب شگفته و لپه پخته شود این مرحله ممکن است ۱ ساعت زمان ببرد.

مرحله سوم: افزودن آب انار

بعد از این زمان باید آلو خیس خورده را به همراه رب انار اضافه کنید و هم بزنید. سبزی آش را تمیز کنید و بشورید و ساطوری خرد کنید و به آش اضافه کنید تا رنگ خامی سبزی از بین برود.

مرحله چهارم: تهیه آش انار بدون گوشت تهرانی

در ادامه باید چاشنی این غذا که آب انار است اضافه کنید و هم بزنید و در انتها نمک آش را اندازه کنید و داخل کاسه سرو ریخته و به همراه دانه های انار و پیاز داغ و سیر داغ تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه آش انار بدون گوشت لعاب مخصوص شب یلدا

  1. می توانید بجای آب انار از دانه های انار استفاده کنید.
  2. اگر رب انار شما غلیظ است ۲ ق غذا خوری استفاده کنید و اگر شل بود ۵ ق غذا خوری بریزید.
  3. نعنا داغ عطر بسیار خوبی به آش می دهد.
  4. سبزی آش شامل اسفناج، گشنیز و پیازچه می باشد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه