طرز تهیه کیک کدو حلوایی با شیره انگور رژیمی و خوشمزه بدون گلوتن

دستور پخت کیک کدو حلوایی با شیره انگور

طرز تهیه کیک کدو حلوایی

 

کیک کدو حلوایی با شیره انگور یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به راحتی این کیک را تهیه کنید. این کیک فاقد شکر و گلوتن یا همان آرد می باشد که باعث می شود یک کیک بی نظیر خوشمزه داشته باشه باشید، بافت این کیک بسیار نرم و پنبه ای می باشد و شما می توانید از عسل یا شیره انگور برای تهیه این کیک استفاده کنید. این کیک روغن نیز ندارد و یک کیک کاملا رژیمی و سالم به حساب می آید و اگر ورزشکار یا در رژیم غذایی هستید حتما این کیک را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک کدو حلوایی با شیره انگور را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک کدو حلوایی با شیره انگور

  • آرد جو دوسر ۱ پیمانه
  • آرد بادام ۱/۲ پیمانه
  • دارچین ۱ الی ۲  قچا یخوری
  • نمک ۱ پنس
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • جوز هندی ۱/۲ ق چای خوری
  • شیره انگور ۱/۳ پیمانه
  • رنده پوست لیمو ۱ ق غذا خوری
  • پوره کدو حلوایی غلیظ ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۴ عدد کوچک یا ۳ عدد بزرگ

طرز تهیه کیک کدو حلوایی با شیره انگور بدون آرد با جو دوسر

مرحله اول: پخت کدو حلوایی

ابتدا جو دوسر را آسیاب کنید تا نرم شود.. کدو حلوایی را برش بزنید و خرد کنید و داخل قابلمه قرار دهید و با ۱ پیمانه آب بگذارید تا پخته و نرم شود و بعد پوست بگیرید و داخل مخلوط کن یا میکسر ریخته و کدو حلوایی را پوره کنید. آرد بادام را نیز می توانید از به صورت آسیاب شده از بیرون تهیه کنید و یا خودتان در منزل پودر کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه باید تخم مرغ را به همراه رنده پوست لیموترش (برای رنده پوست باید قسمت زرد یا همان سبز رنگ روی لیمو را رنده کنید و قسمت سفید اصلا نباید رنده شود وگرنه تلخ می شود) به مدت ۳ دقیقه هم بزنید تا تخم مرغ کرمی رنگ و کشدار شود و بعد شیره انگور را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه پوره کدو حلوایی را اضافه کنید و هم بزنید و بعد مواد خشک یعنی آرد جو، پودر بادام، دارچین، نمک، جوز هندی، بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و هم بزنید و کم کم به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن برقی و یا با لیسک خوب مواد را مخلوط کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک کدو حلوایی با شیره انگور

در ادامه باید مواد را داخل قالب لوف یا طرح دار بریزید و سه بار به سطح بکوبید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا کیک پخته شود و بعد از قالب خارج کنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک کدو حلوایی با شیره انگور بدون آرد در فر

  1. می توانید مواد را داخل قابلمه نیز بریزید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و بگذارید تا پخته شود.
  2. می توانید روی کیک مغزیجات مختلف بریزید.
  3. می توانید ۳ ق غذا خوری از مواد را بردارید و با کمی پودر کاکائو مخلوط کنید و کیک را به صورت ماربل تهیه کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه