بهترین رستوران های غذاهای محلی در رامسر

رامسر، عروس مازندران است که مسافران زیادی برای گشت و گذار و لذت بردن از طبیعت زیبا به آن سفر می‌کنند. رامسر شهری است که همه زیبایی‌هایی را در خود دارد، از مناطق کوهستانی گرفته تا سواحل زیبا، از اماکن تفریحی گرفته تا مکان‌های تاریخی و آبگرم‌هایی که برای درمان برخی از دردها مفید هستند.

اما در این میان نباید غذا و غذا خوردن را از قلم انداخت. غذاهای شمالی همیشه زبانزد هستند و سفر به رامسر می‌تواند موقعیتی عالی برای نوش جان کردن این غذاها باشد. از غذاهای سنتی شمالی که بگذریم، خوراک‌های دریایی با ماهی تازه را نمی‎توان فراموش کرد که با ادویه و دستور پخت محلی طعمی فوق‌العاده دارند. پس با شناخت بهترین رستوران های غذاهای محلی در رامسر، سفر خود را در این شهر مزه‌دار و خوش طعم کنیم.

بهترین رستوران های غذاهای محلی در رامسر

رستوران خاور خانم

یکی از معروف‌ترین رستوران های غذاهای محلی در رامسر، رستوران خاور خانم است. این رستوران خاور خانم که در منطقه ییلاقی سرولات رامسر واقع شده است که یکی از جاهای دیدنی و خوش آب و هوای اطراف رامسر است. این رستوران دارای بالکن بزرگی رو به کوهستان است و  علاوه بر زیبایی، غذاهای بسیار لذیذی دارد.

در رستوران خاور خانم انواع کباب از جمله کباب ترش محلی، انواع ماهی‌های تازه صید شده، غذاهای سنتی مانند کشک بادمجان و میرزا قاسمی و مرغ شکم‌پر محلی در کنار کره و دوغ محلی سرو می‌شود. اجاره ویلا در رامسر به شما این امکان را می‌دهد که چندین و چند بار به رستوران خاور خانم رفته و تک تک غذاهای لذیذ آن را امتحان کنید.

رستوران اکبر جوجه

سفر شمال بدون جوجه کامل نمی‌شود و چه بهتر که این غذای خوشمزه را در رستوران اکبر جوجه نوش جان کرد. اکبر جوجه رامسر از معروف‌ترین شعب اکبر جوجه و یکی از بهترین رستوران‌های رامسر است. اکبر جوجه یک نوع مرغی است که داخل کره محلی سرخ شده و همراه با رب انار محلی همراه با نان یا برنج سرو می‌شود.

بسیاری از افرادی که برای یک سفر لاکچری به شمال می‌روند و با جاباما اجاره انواع ویلا استخردار و لاکچری انجام می‌دهند، بارها به این رستوران می‌روند تا در کنار جوجه کباب‌هایی که در ویلایشان درست می‌کنند، خوراک جوجه با طعم اکبر جوجه را نیز نوش جان کنند.

رستوران آرارات رامسر

رستوران آرارات یکی از رستوران‌های بسیار عالی در رامسر است که غذا را به صورت بیرون‌بر و رستورانی سرو می‎کند. در واقع اینجا یک کترینگ بزرگ با غذاهایی خوشمزه و مواد اولیه باکیفیت است. رستوران آرارات مشتریان محلی زیادی دارد و به همین دلیل صفی طولانی برای گرفتن غذا در آن وجود دارد.

رستوران آرارات جایی برای همه سلیقه‌هاست که انواع غذاهای غذاهای سنتی و غذاهای دریایی را به همراه خوراک‌های اصیل ایرانی و انواع کباب را با قیمتی بسیار منصفانه سرو می‌کند. با اجاره ویلا جکوزی دار در شمال می‌توانید از رستوران آرارات غذا گرفته و برای نوش جان کردن با همسفرانتان به ویلای لوکس خود ببرید.

رستوران دوستی

رستوران دوستی همانند نام خود جو صمیمی و دوستانه‌ای دارد. اینجا یک رستوران با دکوراسیون ساده، میز و صندلی‌های سنتی و نورپردازی خاص است و فضای رستوران و کارکنانش، حس صمیمیت و دوستی را ایجاد می‎کنند. در رستوران دوستی رامسر انواع غذاهای محلی و ماهی‌های تازه صید شده سرو می‌شود. علاوه بر این میرزاقاسمی، کته کباب و کباب ترش نیز در منوی این رستوران وجود دارد و همگی با کیفیت بالا و طعم عالی به مشتریان عرضه می‌شود.

رستوران برادران

این رستوران برادران یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین رستوران‌های رامسر است که با ظاهر سنتی خود، شکل و شمایل روزهای اولش را حفظ کرده و بسیاری از کسانی که سال‌ها پیش در این رستوران غذا خورده‌اند را دچار حس نوستالژی می‎کند. طعم غذاهای رستوران برادران نیز همانند ظاهرش، با روزهای نخست تفاوت ندارد. آشپز این رستوران در تهیه غذا از دستوری سری بهره می‌گیرد و قابلیت این را دارد که غذاهای محلی و سنتی ایرانی را به‌صورت همزمان برای ۳۰۰ مهمان سرو کند.

رستوران مظاهری

یکی دیگر از رستوران‌های قدیمی رامسر، رستوران مظاهری و پسران است که در مسیر رامسر به تنکابن در جاده ساحلی قرار دارد. فضای ساده و بی‌تکلف رستوران مظاهری ظاهری که بوی صمیمیت قدیم را می‌دهد، یکی از دلایلی است که مسافران اینجا را به عنوان یک رستوران بین‌راهی عالی می‌دانند. در رستوران مظاهری انواع غذاهای خوشمزه شمالی، ماهی سفید و ماهی قزل‌آلا در کنار سایر غذاهای ایرانی و سنتی سرو می‌شود.

رستوران بلوط

رستوران بلوط در یکی از مناطق ییلاقی اطراف رامسر به نام روستای اربه کله واقع شده است. رستوران بلوط نیز همانند رستوران خاور خانم، در یک محیط بسیار زیبای طبیعی با انواع غذاهای محلی شمالی مانند فسنجون اردک، میرزا قاسمی، باقالی قاتق، مرغ ترش، ماهی سفید و اپشل ماهی، به همراه صبحانه محلی از مهمانان پذیرایی می‌کند. شما می‌توانید غذای محلی لذیذ خود را در بالکن زیبا و دلنشین آن صرف کنید و همزمان از مناظر اطراف لذت ببرید.

بهترین رستوران های غذاهای محلی در رامسر

رستوران کدبانو

رستوران کدبانو با غذاهای محلی و آلاچیق‌هایی در فضای باز، یکی از گزینه‌هایی است که مردم بومی رامسر هم آن را انتخاب می‌کنند. این رستوران با خوراک‌های خوشمزه شمالی در بین مسافران و مردم محلی شهرت دارد و غذاهای لذیذ و باکیفیت آن به گونه‌ای است که گویی یک کدبانوی خانه سرآشپز آن است. در این رستوران انواع کباب، غذاهای سنتی و اصیل مازندرانی سرو می‌شود.

رستوران دیجاب

یکی دیگر از رستوران‌های ساده و بی‌تکلف در رامسر، رستوران دیجاب است که مردم شهر هنگامی که قصد دارند بیرون از خانه غذا بخورند، به این رستوران می‎روند. رستوران دیجاب با در و پنجره چوبی، حس و حال خانه‌های روستایی شمالی قدیم را ایجاد می‎کند و این حس نوستالژی در طعم و کیفیت غذاها نیز مشهود است. غذاهای محلی در این رستوران با کیفیت عالی ارائه می‌شود و طعم گذشته‌ها را دارد.

رستوران سنتی آبشار

رستوران سنتی آبشار، رستورانی در فضای باز و در میانه یک باغ بزرگ است. طراحی فضای سبز رستوران و محیط اطرافش به دلنشینی و جذابیت یک سفر شمالی است. رستوران سنتی آبشار واقع در شهرک شهرآسر است و با آلاچیق‌های بزرگش، ظرفیت مهمانان در گروه‌های پرجمعیت را دارد. سرویس قلیان و چای در کنار انواع غذاهای محلی و سنتی، این رستوران را به یکی از مکان‌های محبوب رامسر برای غذا خوردن تبدیل کرده است.

رستوران ماهور

غذاهای رستوران ماهور شبیه به غذاهای رستوران نیست بلکه کاملا طعم خانگی دارد و این یکی از مزیت‌های غذا خوردن در این رستوران محلی رامسر است. غذاها در رستوران ماهور به همان سادگی و بی‌آلایشی مردم رامسر سرو می‌شوند، از تزئینات ویژه و تشریفات لاکچری خبری نیست و دوربشقابی‌ها بسیار ساده و صمیمی سرو می‌شوند. شما می‌توانید غذاهای خوشمزه مازندرانی را در این رستوران که در دو راهی سادات شهر است، نوش جان کنید.

بهترین رستوران های غذاهای محلی در رامسر


  • آگاه ۱ سال پیش

    سرولات متعلق به منطقع چابکسر جز استان گیلان است.

    پاسخ
  • یونس ۱ سال پیش

    رستوران خاور خانم تو لیمه سرا چابکسره کی گفته تو رامسره اطلاعات غلط چرا میدی

    پاسخ
  • معلم تاریخ دانشگاه ۱ سال پیش

    درود وبا آرزوی دلی خوش برای هم میهنان محرومم از زندگی ،عشق،مهربانی وتفریح تا رخت سفر بربندند واز مهمان نوازی سایر هم میهنان مهربانمان در سراسر کشور لذت ببرند ،رستوران خاورخانم بی نظیر بود وبویژه جناب لطفی همسر محترمشان بسیار شریف ونجیب هستند اما با تاسف وقتی در اوقات پرازدحام مشتریشان افزایش دارد بدون رعایت کیفیت خوراک وکباب نپخته نمیخواهند کسیرا رد کنند !!! آخرین بار به همین سبب کل اعضای خانواده بجز خودم که کباب نخوردم سخت بیمار شدند وای کاش سرکار خانم خاور باندازه ظرفیت کیفی رستورانشان مشتری بپذیرند .

    پاسخ
  • سامان ۱ سال پیش

    سرولات نام روستایی در استان گیلان در فاصله ۳ کیلومتری جنوب چابکسر است. این روستا در کنار رودخانه پرآب آچی رود و رودخانه کورئه در ابتدای دامنه شمالی البرز و کوه سماموس در درون دره احاطه شده از جانب چند کوه (مهران کوه، شاسروس و لیکلام)قرار گرفته‌است. روستای سرولات راه ورودی روستاهای کوهستانی از قبیل جنگسرا ،لیکلام، لیمه سرا، منه سئه، پشتاسران و چند روستای دیگر می‌باشد. منطقه زرسر از محلهای قدیمی جاده سرولات در چابکسر ورودی منطقه سرولات می‌باشد. که از قدیم باغات پرتقال آن معروف است، ورودی کوهستانی دره سرولات است. زرسر آب و هوای متفاوت، نسیم خنک شبانه از دره رودخانه آچی رود دارا می‌باشد. رودخانه آچی رود از ییلاقهای گرده پشته سر تا جیردشتان و سرچشمه می‌گیرد. (تماشه کوه، خانم گردان لردی و بخش بزرگی از منطقه حفاظت شده سرولات جواهردشت).[۱]

    پاسخ
  • تیام ۱ سال پیش

    خاورخانوم توی چابکسره گیلان هست نه رامسر مازندران

    پاسخ
  • بهداد ۱ سال پیش

    یکی از رستورانهای درجه یک رامسر ( خود شهر رامسر ) رستوران پیلوت واقع در میدان سیمرغ ، پاساژ سیمرغ هست . این فقط یه پیشنهاد بود و کمی دقیق شدن اطلاعات شما به مخاطبین…

    پاسخ