طرز تهیه پنکیک شکلاتی بدون شیر برای 4 نفر

طرز تهیه پنکیک شکلاتی بدون شیر

 

پنکیک شکلاتی بدون شیر یکی از پنکیک های بسیار خوشمزه و مقوی می باشد و مخصوص کسانی طعم و مزه شیر را دوست ندارند و می خواهند این پنکیک شکلاتی خوشمزه را بدون شیر تهیه کنند. پنکیک یا همان کیک های تابه ای یک غذای سالم است که از مواد غذایی سالمی تهیه شدند و شما می توانید به دلخواه از انواع شیرین کننده مانند عسل یا میوه برای سرو آن استفاده کنید و یک صبحانه مقوی و سیر کننده تهیه کنید و یا می توانید در عصرانه های خود در کنار یک لیوان چای یا قهوه این پنکیک شکلاتی بدون شیر را تهیه کنید و به عنوان یک میان وعده یا وعده غذایی میل کنید زیرا پنکیک را می توان یک کیک ساده (طرز تهیه پنکیک ساده) و بدون ضرر دانست و چون در تهیه آن مقدار کمی شکر تهیه می شود می توانید آن را تبدیل به یک خوراکی سالم کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پنکیک شکلاتی بدون شیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پنکیک شکلاتی پف دار بدون شیر

  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شکر ۵ ق غذا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • روغن ۴ ق غذا خوری
  • آب ولرم ۱ پیمانه
  • آرد ۱ پیمانه
  • پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری سر پر
  • بیکنیگ پودر ۱.۵ ق مربا خوری

طرز تهیه پنکیک شکلاتی بدون شیر

مرحله اول: هم زدن مواد

ابتدا باید تخم مرغ و شکر و وانیل را داخل یک کاسه ریخته و با همزن دستی یا برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و حتما طی هم زدن باید با لیسک دورگیری کنید تا مواد یکدست هم بخورد و بوی زهم تخم مرغ گرفته شود.

مرحله دومم: افزودن آب

در ادامه باید یک پیمانه آب را اضافه کنید و مجدد مواد را هم بزنید، دقت کنید در این رسپی می توانید برای اندازه گیری مواد از یک لیوان فرانسوی دسته دار استفاده کنید و یا می توانید از یک پیمانه آشپزی یا شیرینی پزی استفاده کنید و مواد را اندازه گیری کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه پنکیک شکلاتی بدون شیر

در ادامه باید آرد و پودر کاکائو و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و به مواد اضافه کنید در این مرحله غلظت مواد نباید خیلی سفت و نه خیلی روان باشد. یک تابه نچسب را بردارید و با فرچه یا دستمال کمی چرب کنید، دقت کنید حتما تابه باید نچسب باشد تا بتوانید به راحتی پنکیک را برگردانید.

مرحله چهارم: پخت پنکیک شکلاتی بدون شیر

با ملاقه از مواد بردارید و داخل تابه به صورت دایره ی و گرد بریزید و صبر کنید تا یک طرف آن شروع به حباب زدن های درشت کند و با کمک کفگیر برگردانید و تا طرف دیگر نیز پخته شود و به همین ترتیب همه مواد را تهیه کنید و روی هم قرار دهید و با سس شکلاتی یا عسل سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پنکیک شکلاتی بدون شیر با آب ولرم

  1. می توانید از آرد سفید یا آرد نانوایی استفاده کنید.
  2. هرچقدر پودر کاکائو شما مرغوب تر باشد رنگ پنکیک شکلاتی بدون شیر شما تیره تر می شود.
  3. می توانید از تابه طرح دار برای پنکیک شکلاتی بدون شیر استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پنکیک شکلاتی بدون شیر برای 4 نفر
4 (80%) 5 votes