چگونه جرائم راهنمایی و رانندگی را تک به تک پرداخت کنیم؟

یکی از دغدغه‌های رانندگان جریمه‌هایی است که به تدریج روی هم جمع می‌شوند. حتما می‌دانید که برخی از این جرائم با عدم پرداخت در موعد مقرر دوبل می‌شوند و این جریمه‌ها علت اصلی بالا رفتن خلافی اکثر افراد است. با مکانیزه شدن ثبت جریمه‌ها گاهی بهتر است از خلافی‌های خود استعلام بگیرید تا جلوی توقیف خودروی خود را بگیرید. برخی از افراد از چگونگی پرداخت جرائم خودرویی مطلع نیستند و به دنبال یک مرجع معتبر برای اخذ استعلام و پرداخت خلافی هستند. 

چگونه جرائم راهنمایی و رانندگی را تک به تک پرداخت کنیم؟

هزینه استعلام خلافی

برای اینکه بدانید چقدر خلافی دارید، باید از یک مرجع معتبر استعلام بگیرید. برخی از افراد تنها راه استعلام گرفتن خلافی را مراجعه به یکی از شعب پلیس +۱۰ می‌دانند و با کلی زحمت خود را به نزدیک‌ترین شعبه به محل سکونت خود می‌رسانند. تحمل ترافیک و احتمال جریمه شدن در خیابان‌های شلوغ در پی استعلام حضوری از دغدغه‌های آن می‌باشد.

روش دیگری که می‌توان استعلام جرائم خودرو را درآورد، استفاده از سوپراپلیکیشن‌ها است. جالب است بدانید که در زمان مراجعه حضوری شما ۱۷۵۰۰ تومان هزینه پرداخت خواهید کرد، در حالی که در سوپراپلیکیشن‌ها یک سوم این هزینه را پرداخت می‌کنید. در تلفن همراه خود می‌توانید یک سوپراپلیکیشن فدرتمند نصب کنید و در هر زمان و مکان دلخواه از میزان خلافی ماشینتان باخبر شوید.

اهمیت پرداخت خلافی

در جامعه افرادی هستند که به دلیل وجود مشغله‌های زیاد، اعتنایی به جرائم و دو برابر شدن برخی از آنها نمی‌کنند. این در حالی است که استعلام خلافی، بسیار ساده است. در ازای این بی‌اعتنایی ممکن است در یک زمان خاص و یا در طول سفر خودروی شما توقیف شود. حتما می‌پرسید که توقیف خودرو چه ربطی به خلافی دارد؟ طبق قوانین راهنمایی و رانندگی اگر خلافی یک خودرو بیش از ۳ میلیون تومان باشد، آن ماشین باید توقیف گردد. 

مشکلات زیادی با توقیف خودرو گریبان‌گیر این افراد خواهد بود. در هر جایی که باشند برای رفع توقیف باید تمام خلافی را به صورت یکجا پرداخت کنند. علاوه بر این خلافی‌ها، هزینه‌های دیگری مانند هزینه پارکینگ و … نیز اضافه خواهد شد. برای اینکه خاطرات تلخی را تجربه نکنید، بهتر است به پرداخت خلافی حساس باشید.

هنگام فروش ماشین نیز جمع شدن این خلافی‌ها یک مشکل دیگر به وجود می‌آورد و مبالغ زیاد آن شما را ناراحت خواهد کرد. با پرداخت ماهانه خلافی‌ها شما می‌توانید خود را از این دغدغه‌ها راحت کنید.

چگونه جرائم راهنمایی و رانندگی را تک به تک پرداخت کنیم؟

چرا باید جرائم راهنمایی و رانندگی را تک به تک بپردازیم

هر شخصی به سلیقه خود می‌تواند برای پرداخت جرائم و اخذ استعلام خلافی اقدام کرده و آن را از مراجع حضوری یا سوپراپلیکیشن‌ها دریافت کند. میزان این خلافی ممکن است از چند صد هزار تومان تا چند میلیون متفاوت باشد. با توجه به شرایط اقتصادی جامعه پرداخت همه خلافی به صورت یکجا برای افراد مختلف کار دشواری خواهد بود. متاسفانه شرایط اقتصادی اکثر افراد جامعه چندان تعریفی ندارد و همگی یک حس مشترک را تجربه می‌کنند.

پرداخت نکردن جریمه‌ها نیز دردسرهای خود را دارد. با این حال برای اینکه با آسودگی خاطر رانندگی کنید، بهترین راه حل پرداخت تک به تک خلافی‌ها می‌باشد. در انجام این کار سعی کنید ابتدا جرائمی را پرداخت کنید که پس از دو ماه دوبل می‌شوند. این جرائم با دو برابر شدن کار را برای شما سخت می‌کنند. بهترین روش برای کم کردن جریمه‌های راهنمایی و رانندگی پرداخت آنها به صورت ماهانه و تک به تک است.

بهترین مرجع برای پرداخت خلافی خودرو

در سال‌های اخیر مشکلات زیادی در ارائه خدمات استعلام خلافی خودرویی وجود داشت و افراد زیادی از مدیریت در این حوزه گله و شکایت داشت. حتما شما هم ساعت‌ها در صف نوبت این کارها معطل شده‌اید. با توسعه بستر اینترنت و معرفی خدمات پرداخت الکترونیک به تدریج ایده‌های نوینی برای ارائه این خدمات داده شد و اپلیکیشن‌های مختلفی به بازار عرضه گشت.

مزایایی که در استفاده از این اپلیکیشن‌ها وجود داشت، باعث شد تا خیلی سریع همه به آنها اعتماد کنند. شناخت سوپراپلیکیشن‌های برتر می‌تواند به شما در انجام بسیاری از امور آنلاین یاری کند. اگر شما هم به دنبال یک مرجع مطمئن و همیشه در دسترس هستید، بهتر است تاپ را روی گوشی خود نصب کنید. در این برنامه شما تنها ۵۲۰۰ تومان برای استعلام خلافی پرداخت خواهید کرد. در خانه، محیط کار در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید به کمک تلفن همراه خود از خدمات ارزنده تاپ در خصوص استعلام خلافی بهره مند شوید.

چگونه جرائم راهنمایی و رانندگی را تک به تک پرداخت کنیم؟

تاپ؛ جامع و کامل

اگر شما هم زیاد اهل حفظ کردن رمز نیستید و از تعدد اپلیکیشن‌های کاربردی در تلفن همراه خود خوشتان نمی‌آید، بهتر است با سوپراپلیکیشن تاپ آشنا شوید. در تاپ شما می‌توانید از ۷۳ سرویس کاربردی استفاده کنید که همگی به نوعی در زمان خاص ارزش خود را نشان خواهند داد. این برنامه که از بانک پاسیان قدرت گرفته توانسته محبوبیت ویژه‌ای در بین کاربران مختلف کسب کند. 

توجه داشته باشید که تمام فعالیت‌های این برنامه زیر نظر پلیس فتا انجام می‌شود و به همین دلیل امنیت کاملی دارد. از خدمات مختلف آن در کنار استعلام خلافی، می‌توان به کارت به کارت، استعلام ممنوع‌الخروجی، پرداخت عوارض خروج از کشور، تایید و ثبت چک صیادی و … اشاره کرد.

اگر می‌خواهید وارد بازار سرمایه شوید، می‌توانید در تاپ در سامانه سجام ثبت نام کنید و احراز هویت خود را به  صورت غیر حضوری انجام دهید. پرداخت خلافی، پرداخت عوارض آزادراهی، استعلام نمره منفی گواهینامه، پرداخت قبوض مختلف مانند گاز، برق، آب و تلفن، خرید شارژ ایرانسل، همراه اول، رایتل، تهیه بسته‌های اینترنت متنوع و … نیز از خدمات قابل ذکر هستند. 

در خدماتی مانند بیمه، رزرو تور، تهیه بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس و … نیز می‌توانید روی تاپ حساب باز کنید.

جمع بندی

با افزایش دوربین‌ها و مکانیزه شدن ثبت جرائم میزان خلافی‌های خودروها بالا رفته است. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد مختلف چگونگی پرداخت خلافی‌ها می‌باشد. با توجه به اینکه با رسیدن میزان جرائم راهنمایی و رانندگی به ۳ میلیون تومان خودرو توقیف خواهد شد، باید در جلوگیری از این کار برخی از جریمه‌ها را پرداخت کرد. بهترین راه برای این که نگذارید جریمه‌ها شما را به دردسر بیندازند، پرداخت تک به تک آنها است.

برای پرداخت تک به تک جرائم راهنمایی و رانندگی می‌توانید از سوپراپلیکیشن تاپ کمک بگیرید. با نصب تاپ از ۷۳ سرویس کاربردی آن می‌توانید بهره من شوید.