طرز تهیه گردو پلو با گوشت تکه ای لذیذ و مجلسی و سنتی به روش بختیاری

دستور پخت گردو پلو با گوشت تکه ای

طرز تهیه گردو پلو با گوشت تکه ای

 

گردو پلو با گوشت تکه ای یکی از غذا های بسیار لذیذ و مجلسی می باشد که طعم و مزه بی نظیری دارد و شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. شما می توانید مواد گوشتی را لا به لای پلو دم کنید و یا می توانید در انتها روی برنج ریحته و با زعفران و گردو و کشمش سرو کنید. گردو پلو با گوشت تکه ای یکی از غذا های مخصوص بختیاری های عزیز می باشد که و طعم بی نظیری دارد و کسانی که گوشت دوست دارند می توانند این پلو متفاوت و ساده را تهیه کنند. گردو پلو با گوشت تکه ای برای شام یا نهار مناسب است و می توانید در این کنار این غذای خوشمزه از سالاد یا ترشی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه گردو پلو با گوشت تکه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه گردو پلو با گوشت تکه ای

  • گوشت ۴۰۰ گرم
  • گردو ۱ پیمانه
  • کشمش ۱/۴ پیمانه
  • زرشک ۱/۴ پیمانه
  • زعفران دم کرده غلیظ به مقدار لازم
  • پیاز ۳ عدد
  • برنج ۴ پیمانه
  • کره به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه گردو پلو با گوشت تکه ای لذیذ و خوشمزه به روش بختیاری

مرحله اول: تفت دادن گوشت

ابتدا برنج را تمیز کنید و بشورید و به همراه کمی نمک خیس کنید. ۲ عدد از پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل قابلمه با کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود و بعد گوشت خرد شده را به همراه ادویه ها اضافه کنید و برای چند دقیقه خوب سرخ کنید تا گوشت تغییر رنگ پیدا کند.

مرحله دوم: پخت گوشت

در ادامه باید روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید تا گوشت خوب پخته شود و در انتهای پخت کمی نمک به گوشت بزنید. می توانید برای سهولت در کار از زودپز استفاده کنید تا در زمان کمتری گوشت پخته شود. گردو را داخل هاون ریخته و کمی بکوبید تا خرد شود ولی له نشود و زیر دندان باید احساس شود.

مرحله سوم: تفت دادن مواد

در ادامه باید یکی از پیاز ها باقی مانده را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و داخل تابه کمی تفت دهید و گوشت پخته شده را به همراه کمی زعفران و دو ملاقه از آب گوشت پخته شده اضافه کنید و هم بزنید تا پیاز کاراملی شود و مواد یکدست شود.

مرحله چهارم: پخت گردو پلو با گوشت تکه ای

در ادامه برنج را روی حرارت قرار دهید و بعد از بجوش آمدن بگذارید تا نرم شود و بعد آبکش کنید و دم بگذارید. گردو خرد شده را به همراه کمی کره تفت دهید تا بوی خامی گردو گرفته شود، کشمش و زرشک را نیز بشورید و داخل کره کمی تفت دهید تا یکدست شود. در انتها برنج را داخل دیس کشیده و از مخلوط گوشت روی آن بریزید و بعد گردو و زرشک و کشمش را اضافه کنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه گردو پلو با گوشت تکه ای مجلسی و خوشمزه

  1. بهتر است از گوشت تازه استفاده کنید و گوشت را قیمه ای خرد کنید.
  2. به دلخواه می توانید ۱ عدد چوب دارچین داخل گوشت انداخته و در انتها خارج کنید.
  3. آب گوشت باقی مانده را می توانید بسته بندی کنید و برای تهیه سوپ و خورش استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه

  • ‌ حسن ۱ سال پیش

    سلام

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام دوست عزیز

      پاسخ