طرز تهیه کیک انار بدون فر (تابه ای) ساده و خوشمزه با طعمی بی نظیر + سس انار

دستور پخت کیک انار بدون فر

طرز تهیه کیک انار ساده

 

کیک انار بدون فر یکی از کیک های پاییزی بسیار خوشمزه و راحت می باشد که شما می توانید به راحتی این کیک خوشمزه را به همراه سس مخصوص انار که با آب انار تهیه می شود. این کیک در تابه دو طرفه تهیه می شود و شما می توانید در تابه معمولی نیز تهیه کنید. رسپی این کیک با پیمانه یا همان لیوان دسته دار گفته شده است که به راحتی بتوانید مواد را اندازه گیری کنید. حتما باید از آب انار طبیعی استفاده کنید و اصلا آب انار شرکتی برای تهیه این کیک مناسب نیست و می توانید به صورت دستی خودتان بگیرید یا از آب انار را از آبمیوه فروشی ها تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک انار بدون فر با ژله و سس انار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک انار بدون فر و همزن برقی

  • آرد ۲ پیمانه + ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • وانیل نصف ق چای خوری
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • روغن مایع ۳/۴ پیمانه
  • آب انار ۱ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ ق مربا خوری
  • پودر ژله توت فرنگی ۱ بسته

مواد لازم برای تهیه سس انار

  • آب انار ۱ پیمانه
  • شکر ۴ ق غذا خوری
  • نشاسته ذرت ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک انار بدون فر در تابه دو طرفه با سس مخصوص انار

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس با کمک آبمیوه گیر آب انار را بگیرید و یا از بیرون تهیه کنید. آرد و بیکینگ مخلوط کنید و هم بزنید و بعد پودر ژله را به آرد اضافه کنید و هم بزنید. تابه را روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا داغ شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر با همزن دستی هم بزنید تا مخلوط کرم رنگ کشدار و روشن شود. حتما بین کار باید دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود. سپس روغن مرغ را اضافه کنید و برای ۱ دقیقه هم بزنید و بعد آب انار را اضافه کنید و برای ۲ دقیقه دیگر هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک انار تابه ای

در ادامه باید مخلوط آرد مرحله اول را اضافه کنید و با لیسک خوب هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. حتما باید به تدریج این کار را انجام دهید. کف تابه مورد نظر را باید کاغذ روغنی قرار دهید و روی کاغذ را با کمی روغن چرب کنید و بعد مایه کیک را داخل تابه بریزید و یک بار به سطح بزنید تا هوای آن خارج شود.

مرحله چهارم: تهیه کیک انار تابه ای و سس انار

حالا باید واشر نارنجی رنگ دور تابه را خارج کنید و درب تابه را بسته و روی شعله پخش کن قرار دهید و روی حرارت ملایم برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه زمان دهید تا کیک پخته شود و در ۲۰ دقیقه ابتدایی اصلا در تابه را باز نکنید و بعد از ۳۵ دقیقه با کمک خلال دندان چک کنید و اگر نیاز داشت زمان دهید. برای تهیه سس انار مخصوص باید آب انار را به همراه شکر و نشاسته ذرت داخل قابلمه ریخته و هم بزنید تا گلوله های نشاسته حل شود و روی حرارت کم قرار دهید و مداوم هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد، کیک را از تابه خارج کنید و سس انار ولرم را روی کیک سرد بریزید و با دانه های انار تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک انار بدون فر و همزن برقی با طعم فوق العاده خیلی راحت و سریع

  1. می توانید سس را حذف کنید و به صورت ساده این کیک را سرو کنید.
  2. می توانید از همزن برقی استفاده کنید.
  3. سس باید کمی غلیظ تر از فرنی باشد.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه