طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده خوشمزه و مجلسی و آسان مرحله به مرحله

دستور پخت کوکو لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده

 

کوکو لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده یکی از کوکو های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید این بار با گوشت چرخ کرده تهیه کنید. دقت کنید در تهیه این کوکو می توانید از سبزیجات مختلف استفاده کنید و حتما نباید لوبیا و یا دیگر مواد آب داشته باشد. گوشت چرخ کرده را حتما از فریزر خارج کنید تا یخ زادیی شود و اگر آب دارد کمی با دست فشار دهید تا آب اضافی خارج شود. کوکو لوبیا سبز به واسطه داشتن لوبیا سبز فوق العاده خوشمزه و سالم و مقوی است که می توانید به راحتی برای شام یا نهار به همراه نان تازه سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده

  • لوبیا سبز ریز خرد شده ۵۰۰ گرم
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد
  • هویج پخته  ۲ عدد
  • سیب زمینی نگینی سرخ شده ۲ عدد
  • تخم مرغ ۵ الی ۶ عدد
  • زرشک ۱ ق غذا خوری
  • زعفران ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده خوشمزه و مجلسی

مرحله اول: تفت دادن گوشت و پیاز

ابتدا باید پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود، سپس گوشت را اضافه کنید و ادویه ها و نمک را افزوده و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند و خوب سرخ شود سپس از روی حرارت بردارید. لوبیا سبز را ریز خرد کنید و آبپز یا بخاز پز کنید. برای آبپز کردن باید داخل آب ریخته و بگذارید تا بجوشد و نرم شود و یا داخل سبد ریخته و داخل قابلمه قرار دهید و کف قابلمه مقداری آب ریخته و درب قابلمه را قرار دهید.

مرحله دوم: پخت مواد

در ادامه هویج را پوست بگیرید و به همراه کمی آب بگذارید تا پخته شود و بعد از پخت نگینی ریز خرد کنید. سیب زمینی را نیز پوست بگیرید و به صورت مکعبی خرد کنید و داخل کمی روغن تفت دهید تا خوب سرخ و نرم شود و بعد از تابه خارج کنید و صبر کنید تا خنک شود.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید همه مواد خنک شده را داخحل یک کاسه بریزید و تخم مرغ و ادویه ها و زرشک و زعفران را اضافه کنید و خوب مواد را هم بزنید. اگر مواد خیلی شل بود می توانید ۱ ق غذا خوری آرد سفید یا پودر سوخاری به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت کوکو لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده

در ادامه کف تابه کمی روغن ریخته و بگذارید تا داغ شود و بعد مواد کوکو را داخل تابه پهن کنید به طوری که همه جای تابه به طور یکنواخت پخش شود، سپس روی حرارت ملایم قرار دهید و درب تابه را قرار دهید تا یک طرف کوکو پخته شود و بعد برگردانید و با درب تابه باز بگذارید تا مواد پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکو لوبیا سبز با گوشت چرخ کرده مجلسی

  1. زرشک را می توانید در انتها روی کوکو قرار دهید.
  2. افزودن زعفران دلخواه است.
  3. می توانید سیب زمینی را به صورت رنده شده نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه