طرز تهیه خورش لوبیا سبز با مرغ تکه ای مجلسی و خوشمزه و آسان گام به گام

دستور پخت خورش لوبیا سبز با مرغ

طرز تهیه خورش لوبیا سبز با مرغ

 

خورش لوبیا سبز با مرغ یکی از خورشت های بسیار خوشمزه و سنتی ایرانی می باشد که شما می توانید آن را به همراه پلو زعفرانی سرو و میل کنید. شما می توانید به دلخواه این خورشت را با چاشنی های مختلف مزه دار کنید و در مهمانی های خود از آن استفاده کنید. می توانید از مرغ تکه شده یا مرغ خرد شده مکعبی استفاده کنید که این کاملا به سلیقه خود شما بستگی دارد. برای سرو این خورشت هم می توانید خورشت را به روی برنج بریزید و با مغزیجات تزیین کنید و هم می توانید در کنار پلو سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه خورش لوبیا سبز با مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه خورش لوبیا سبز با مرغ

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • لوبیا سبز ۱ پیمانه
  • پیاز ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • رب ۱ ق غذاخوری
  • زعفران ۱ ق چای خوری
  • هویج ۱ عدد
  • غوره یا رب لیمو عمانی به مقدار لازم
  • چوب دارچین ۱ عدد
  • نمک، زردچوبه، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه خورش لوبیا سبز با مرغ و هویج مجلسی و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی لوبیا سیز

ایتدا سر و ته لوبیا سبز را بزنید. سپس لوبیا سبز ها را خرد کنید و بشویید و داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. لوبیا سبز ها را به همراه کمی روغن داخل تابه تفت دهید تا کمی تغییر رنگ دهد و از تابه خارج کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز و مرغ

سینه مرغ را بدون استخوان کرده وبه شکل مکعبی خرد کنید. پیاز را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا شیشه ای و سبک شود. سپس مرغ های خرد شده را به همراه ادویه ها اضافه کنید و تفت دهید تا مرغ تغییر رنگ دهد و سرخ شود.

مرحله سوم: افزودن لوبیا سبز

در ادامه باید لوبیا سبز را اضافه کنید و کمی مواد را تفت دهید. هویج را نگینی ریز خرد کنید و به همراه رب اضافه کنید تا بوی خامی رب از بین برود. گوجه فرنگی ها را پوره یا رنده ریز بزنید و به مواد اضافه کنید و کمی هم بزنید و در انتها زعفران و چوب دارچین را اضافه کنید و روی مواد آب جوش بریزید و بگذارید تا خورش پخته شود.

مرحله چهارم: پخت خورش لوبیا سبز با مرغ خرد شده

بعد از این که خورشت جا افتاده و روغن انداخت باید چوب دارچین را خارج کنید و به مواد کمی زعفران اضافه کنید. حالا نوبت اضافه کردن چاشنی این غذا می باشد که می توانید از رب لیمو عمانی یا غوره و یا لیمو عمانی خشک شده استفاده کنید و به خورش اضافه کنید و برای نیم ساعت دیگر زمان دهید تا خورش لوبیا سبز با مرغ پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خورش لوبیا سبز با مرغ خرد شده و هویج

  1. می توانید از پودر لیموعمانی نیز استفاده کنید.
  2. آب این خورشت باید کم باشد.
  3. پودر دارچین را جایگزین نکنید زیرا باعث تیره شدن رنگ خورشت می شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه خورش لوبیا سبز با مرغ تکه ای مجلسی و خوشمزه و آسان گام به گام
3.2 (63.33%) 6 votes