طرز تهیه کوکو مرغ با فلفل دلمه ای ساده و لذیذ در ماهیتابه رژیمی بدون سیب زمینی

دستور پخت کوکو مرغ با فلفل دلمه ای

طرز تهیه کوکو مرغ با فلفل دلمه ای

 

کوکو مرغ با فلفل دلمه ای یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه کوکوی مرغ است که با مرغ چرخ کرده خام تهیه می شود و دیگر نیازی نیست شما مرغ را بپزید و زمان زیادی برای تهیه آن لازم نیست. شما می توانید مرغ را خودتان در خانه میکس و چرخ کنید و یا از بسته بندی های مرغ چرخ شده که در بازار موجود استفاده کنید و به صورت یک کوکوی خانگی بدون سیب زمینی تهیه کنید. شما می توانید با افزودن فلفل دلمه رنگی این کوکو را خوشمزه تر کنید و به همراه نان یا برنج سرو کنید. بهتر است برای تهیه کوکو از ترکیب سینه و ران استفاده کنید تا کوکو شما خشک نباشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو مرغ با فلفل دلمه ای بدون سیب زمینی را به شما آموزرش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو مرغ خام چرخ شده با فلفل دلمه ای

  • سینه و ران مرغ از هر کدام ۱ عدد
  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • فلفل دلمه رنگی ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • زعفران دم کرده ۱ ق چای خوری
  • پودر سوخاری ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زردچوبه، پولبیبر به مقدار لازم

طزر تهیه کوکو مرغ با فلفل دلمه ای مجلسی و ساده و راحت

مرحله اول: آماده سازی مرغ

ابتدا باید مرغ را بدون استخوان کنید. سینه و ران را به کمک چاقو بدون استخوان کنید. حالا باید مرغ و سینه را چرخ کنید، می توانید از غذاساز یا چرخ گوشت استفاده کنید و مرغ ها را چرخ کنید و اگر هیچکدام را در اختیار نداشتید می توانید با کمک چاقو خیلی ریز خرد کنید و یا از بسته بندی مرغ چرخ شده استفاده کنید.

مرحله دوم: آماده سازی پیاز و سیر

پیاز بزرگ را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید. سیر را نیز رنده ریز بزنید. فلفل دلمه را نیز بشورید و به مکعبی ریز خرد کنید. اگر غذاساز دارید می توانید از ابتدا همه مواد را داخل مخزن غذاساز ریخته و باهم ترکیب کنید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید مرغ چرخ شده را به همراه پیاز و سیر و فلفل دلمه داخل یک کاسه بریزید و زعفران و پودر سوخاری و ادویه ها را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید و ورز دهید تا مسنجم شود. این کوکو نیازی به تخم مرغ ندارد اگر آب پیاز را گرفته باشید انسجام کافی را دارد.

مرحله چهارم: پخت کوکو مرغ با فلفل دلمه ای

ماهیتابه رژیمی یا معمولی را روی حرارت قرار دهید و کمی کف آن را چرب کنید و دست های خود خیس کنید و از مواد کوکو مرغ با فلفل دلمه ای بردارید و به شکل گرد به آن حالت دهید و داخل تابه قرار دهید و صبر کنید تا یک طرف سرخ شود و برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکو مرغ با فلفل دلمه ای رژیمی و ساده

  1. اگر مواد خیلی شل بود کمی بیشتر آرد سوخاری بزنید.
  2. از فلفل دلمه ای سبز یا رنگی می توانید استفاده کنید.
  3. اگر ران ندارید می توانید می توانید از سینه یا فیله استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
10
دیدگاه