طرز تهیه ترشی گل کلم با زردچوبه ساده و ترد و فوری با هویج و کرفس

دستور تهیه ترشی گل کلم با زردچوبه

طرز تهیه ترشی گل کلم با زردچوبه

 

ترشی گل کلم با زردچوبه یکی از روش های بسیار ساده برای تهیه ترشی می باشد که با افزودن زردچوبه تهیه می شود. شما می توانید از سبزیجات مختلف در این ترشی استفاده کنید و یا ترشی گل کلم با زردچوبه را به تنهایی و فقط با کلم و خیار تهیه کنید که این کاملا سلیقه ی می باشد. شما می توانید این ترشی را برای سرو در کنار بیشتر غذا ها در زمستان تهیه کنید و یک ترشی درجه یک بازاری در خانه تهیه کنید. استفاده از شیشه تمیز و استریل شده یکی از نکات مهم تهیه این ترشی می باشد که باید به آن توجه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی گل کلم با زردچوبه و هویج و کرفس را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ترشی گل کلم با زردچوبه بازاری

  • گل کلم متوسط ۱ عدد
  • هویج ۴ عدد بزرگ
  • ساقه کرفس ۱ عدد
  • خیار ۵ عدد
  • سیر ۲ بوته
  • فلفل تند ۴ عدد
  • برگ کرفس و کمی ترخون و مرزه به مقدا لازم
  • زردچوبه ۱ ق غذا خوری
  • نمک ۱ ق غذا خوری
  • گلپر و تخم گشنیز به مقدار لازم
  • سرکه انگور و آب جوشیده سرد شده به مقدار مساوی

طرز تهیه ترشی گل کلم با زردچوبه و هویج و کرفس

مرحله اول : آماده سازی مواد ترشی

ابتدا مقداری آب را بجوشانید و در کنار قرار دهید تا خنک شود. گل کلم را به صورت درشت خرد کنید و داخل یک لگن آب ریخته و چندین بار بشورید تا خوب تمیز شود و بعد داخل آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. هویج را بشورید و پوست بگیرید و به صورت حلقه ی درشت خرد کنید. خیار را نیز بشورید و بدون پوست کندن خرد کنید. ساقه کرفس را جدا کنید و خرد کنید و برگ کرفس را نیز بشورید. حالا همه مواد خرد شده را روی یک دستمال نخی قرار دهید تا خوب خشک شود، بهتر است ۴ ساعت بگذارید تا خشک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

حالا داخل یک کاسه باید همه مواد خرد شده را بریزید و خوب هم بزنید تا مواد باهم مخلوط شوند، حالا باید زردچوبه و نمک و سیر های پوست کنده و فلفل خرد شده را اضافه کنیدو هم بزنید. اگر دوست دارید در این مرحله می توانید تخم گشنیز و گلپر را برای ترد شده ترشی اضافه کنید و اگر دوست دارید سردی ترشی از بین برود کمی سیاه دانه نیز بریزید.

مرحله سوم: تهیه ترشی گل کلم با زردچوبه

حالا نیاز دارید به یک دبه یا ظرف شیشه تمیز و استریل شده کمی از برگ کرفس و ترخون و مرزه کف ظرف قرار دهید و بعد مواد ترشی را بریزید و در انتها روی مواد برگ کرفس قرار دهید (اگر ترشی شما کپک بزند با گذاشتن برگ کرفس روی ترشی کپک وارد ترشی نمی شود). حالا آب و سرکه را باهم مخلوط کنید و روی ظرف بریزید تا پر شود و بعد درب ظرف خوب بسته تا هوا وارد آن نشود، ۲ روز در دمای آشپزخانه قرار دهید و برای ۱ هفته در جای سرد و بعد میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ترشی گل کلم با زردچوبه به همراه تمام ترقند ها

  1. علت کپک زدن ترشی خیس بودن مواد یا ظرف است پس باید همه را خوب خشک کنید.
  2. علت لزج شدن و نرم شدن ترشی هوا کشیدن می باشد، پس حتما درب ترشی را محکم کنید.
  3. می توانید مزه ها را بچشید و نیاز بود نمک بیشتری اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
41
دیدگاه