طرز تهیه ویفر شکلاتی خانگی خوشمزه و ساده با نان میکادو و روکش شکلاتی

دستور تهیه ویفر شکلاتی

طرز تهیه ویفر شکلاتی

 

ویفر شکلاتی یکی از ویفر های بسیار خوشمزه و پر طرفدار می باشد که شما می توانید به سادگی در خانه برای بچه ها و خانواده خود تهیه کنید. شما می توانید با مواد در دسترس مقدار زیادی ویفر شکلاتی تهیه کنید و از هم مهم تر بسیار سالم تر نیز می باشد. ویفر شکلاتی بین همه ما ایرانی ها محبوب می باشد و خوردن آن در کنار یک لیوان چای در دورهمی بسیار دلچسب است. ویفر یکی از محبوب ترین بیسکویت ها شیرین در دنیا می باشد که در طعم ها و مزه های مختلف و حتی اشکال گوناگون در بازار وجود دارد. بافت این خوراکی بسیار ترد و نازک است و شما می توانید برای تزیین دسر ها و بستنی ها خود نیز استفاده کنید. اما ویفر شکلاتی با روکش شکلاتی برای طرفدارن طعم شکلات گزینه خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ویفر شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ویفر شکلاتی خانگی با روکش شکلاتی

مواد لازم برای تهیه شکلات قالبی رنگی در منزل

  • آرد گندم ۱.۵ پیمانه
  • پودر قند ۱ پیمانه
  • روغن مایع ۱ و ۱/۴ پیمانه
  • پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری
  • نان میکادو ۵ ورق
  • شکلات تخته ای ۱۰۰ گرم
  • روغن مایع برای روکش شکلاتی ۲ ق غذا خوری

طرز تهیه ویفر شکلاتی خوشمزه و ساده

مرحله اول: تفت دادن آرد

ابتدا باید آرد گندم را الک کنید و داخل تابه بریزید و روی حرارت متوسط تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود ولی تغییر رنگ ندهد این مرحله باید ۱۰ دقیقه آرد تفت بخورد و زمانی که بوی خوش آرد به مشام رسید باید پودر قند را الک کنید و به آرد اضافه کنید.

مرحله دوم: افزودن روغن

مواد فوق را در حد یکدست شدن هم بزنید و بعد پودر کاکائو را الک کنید و به مواد اضافه کنید و در حد ترکیب شدن هم بزنید و نیازی نیست خیلی مواد تفت بخورد. حالا باید روغن مایع را اضافه کنید دقت کنید در این مرحله باید ابتدا ۱ پیمانه روغن را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد ترکیب شود و بسته به نوع آرد شما ممکن است کمی بیشتر آرد بخواهد به همین دلیل در مواد اولیه ۱/۴ هم در نظر گرفته شده است وقتی غلظت مواد در حد ماست شد کافی است و دیگر روغن نباید اضافه کنید، پس دقت کنید و روغن را یک باره اضافه نکنید.

مرحله سوم: پهن کردن مواد روی نان میکادو

مواد فوق را از روی حرارت بردارید و بگذارید تا ولرم شود. سپس نان میکادو را روی سطح قرار دهید و یک لایه از مواد کاکائویی روی آن پخش کنید و بعد ورق بعدی را قرار دهید و همین طور لایه ها را روی هم قرار دهید، دقت کنید دمای مواد کاکائویی نباید زیاد داغ باشد.

مرحله چهارم: تهیه روکش شکلاتی

در ادامه باید یک جسم سنگین روی نان ها قرار دهید تا لایه ها بهم بچسبند و زمان دهید تا ۴ ساعت در همین حالت بماند، برای تهیه روکش شکلاتی باید شکلات تخته ای را خرد کنید و داخل کاسه ریخته و روی حرارت کتری قرار دهید و بن ماری کنید تا ذوب شود و بعد روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید تا روان شود. حالا باید دور تا دور میکادو را یک برش کوچک دهید تا برش های یک اندازه قرار دهید و بعد به اندازه دلخواه برش بزنید. حالا باید ویفر ها را داخل شکلات بزنید و روی یک توری قرار دهید تا شکلات خودش را بگیرد و اضافه آن ریخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ویفر شکلاتی خانگی ترد و خوشمزه و راحت

  1. اگر مواد زیاد داغ باشد نان نرم می شود.
  2. اگر مواد کاکائویی زیادی سرد باشد لایه بهم نمی چسبند پس حتما دمای مواد را چک کنید.
  3. می توانید ویفر ها را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.

همچنین ببینید

از
6
دیدگاه