طرز تهیه تیرامیسو با لیدی فینگر و پنیر خامه ای خیلی خوشمزه و ساده و شیک

دستور تهیه تیرامیسو با لیدی فینگر

طرز تهیه تیرامیسو با لیدی فینگر

 

تیرامیسو با لیدی فینگر یکی از روش های بسیار خوشمره برای تهیه این شیرینی محبوب در دنیا می باشد. شما می توانید لیدی فینگر را خودتان در خانه تهیه کنید و یا می توانید از بسته بندی های موجود در مغازه ها استفاده کنید. برای تهیه تیرامیسو نیاز به قالب ندارید و در یک ظرف پیرکس می توانید این شیرینی خوشمزه را به صورت لایه ی تهیه کنید. تیرامیسو روش تهیه آسانی دارد و هرچقدر در یخچال بماند لایه پنیری به لیدی فینگر نفوذ کرده و خوشمزه تر می شود. تیرامیسو رسپی های مختلفی دارد و دستور ذیل یکی از بهترین دستور ها می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه تیرامیسو با لیدی فینگر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه تیرامیسو با لیدی فینگر

  • شیر ۲.۵ پیمانه
  • آرد ۳ ق غذا خوری
  • نشاسته ۱ ق غذا خوری
  • شکر ۴ ق غذا خوری
  • قهوه ۵ ق غذا خوری
  • پودر ژلاتین ۳ ق غذا خوری
  • لیدی فینگر ۱ بسته
  • خامه قنادی ۲۰۰ گرم
  • پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم

طرز تهیه تیرامیسو با لیدی فینگر خیلی خوشمزه و ساده بدون تخم مرغ

مرحله اول: هم زدن مواد

ابتدا شیر و به همراه آرد و نشاسته و شکر روی اجاق قرار دهید و بگذارید تا مواد گرم شود. در ادامه ۳ ق غذا خوری قهوه فوری را اضافه کنید و مواد را مداوم هم بزنید تا بوی خامی آرد و نشاسته گرفته شود ولی نباید ته بگیرید. زمانی که غلیظ شدن از روی حرارت بردارید و شعله را خاموش کنید.

مرحله دوم: بن ماری کردن ژلاتین

حالا باید پودر ژلاتین را با ۵ ق غذا خوری آب سرد مخلوط کنید و صبر کنید تا اسفنجی شود. سپس یک کتری را روی حرارت قرار دهید و بگذارید تا بجوش بیاد و بعد کاسه ژلاتین را روی آن قرار دهید و بن ماری کنید. یا می توانید ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا ذرات ژلاتین بن ماری شود.

مرحله سوم: هم زدن خامه

خامه قنادی را از قبل داخل دمای محیط قرار دهید و بگذارید تا نیمه یخی بشود. سپس با کمک همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و یکدست شود. سپس پنیر را اضافه کنید و به همراه خامه بزنید تا مواد یکدست شود. سپس مخلوط مرحله اول را به همراه ژلاتین اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه تیرامیسو با لیدی فینگر

شیر یا آب جوش به مقدار ۲ پیمانه را داخل یک کاسه بریزید و قهوه فوری را اضافه کنید و هم بزنید سپس بیسکویت لیدی فینگر را داخل مخلوط شیر و قهوه بزنید و کف قالب مورد نظر کنار هم به طور فشرده بچنید و روی یک لایه مواد پنیری تهیه شده را بریزید و بعد دوباره بیسکویت و همین طور مواد پنیری و در انتها روی مواد پودر کاکائو بپاشید و برای ۸ ساعت در یخچال استراحت دهید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه تیرامیسو با لیدی فینگر بدون تخم مرغ با پنیر خامه ای

  1. می توانید بجای خامه قنادی از خامه صبحانه استفاده کنید.
  2. می توانید از اسپرسو یا قهوه فوری استفاده کنید.
  3. از پنیر خامه ای کم نمک استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه