طرز تهیه هویج پلو با گوشت قلقلی و زرشک لذیذ و خوش طعم گام به گام

دستور پخت هویج پلو با گوشت قلقلی

طرز تهیه هویج پلو با گوشت قلقلی

 

هویج پلو با گوشت قلقلی یکی از پلو های بسیار خوشمزه و خوش طعم ایرانی می باشد که شما می توانید به سرعت با گوشت قلقلی تهیه کنید و یک پلوی بی نظیر ایرانی برای شام یا نهار آماده کنید. هویج پلو یکی از پلو های سنتی ایرانی می باشد که به روش های مخلتفی تهیه می شود ولی طعم و مزه آن با گوشت قلقلی بسیار خوشمزه تر و ظاهری زیبا تر برای مهمانی ها دارد. شما می توانید مواد را در میان پلو قرار دهید و دم بگذارید و یا می توانید در انتها روی پلو قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه هویج پلو با گوشت قلقلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه هویج پلو با گوشت قلقلی

  • برنج ۳ پیمانه
  • گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
  • پیاز ۲ عدد
  • هویج ۳ عدد
  • شکر ۱ ق غذا خوری
  • زعفران دم کرده غلیظ ۱ ق غذا خوری
  • زرشک ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه هویج پلو با گوشت قلقلی لذیذ و فوری و خوش طعم

مرحله اول: آماده سازی مواد

برنج را خوب بشورید و با کمی نمک خیس کنید و کنار قرار دهید. یکی از پیازها را پوست کنید و رنده ریز بزنید و آب پیاز را با دست بگیرید و به همراه گوشت و ادویه ها و کمی زعفران خوب ورز دهید و به شکل قلقلی های کوچک در بیاورید و داخل یک تابه کمی روغن بریزید و خوب سرخ کنید و کنار قرار دهید.

مرحله دوم: تفت دادن هویج

یکی دیگر از پیاز ها را پوست بگیرید و نگینی ریز خر کنید و داخل تابه به همراه زردچوبه تفت دهید تا سبک شود. هویج ها را پوست بگیرید و خلالی ریز خرد کنید و بعد به تابه پیاز اضافه کنید و به همراه کمی شکر و زعفران خوب هم تفت دهید تا کمی هویج نرم شود، بهتر است درب تابه را برای چند دقیقه قرار دهید.

مرحله سوم: آبکش کردن برنج

برنج را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا به جوش بیاید و کف روی برنج را مداوم بگیرید، بعد از این که برنج کاملا نرم شد باید آن را آبکش کنید. برنج را داخل سبد ریخته و روی آن آب سرد بگیرید و قابلمه را مجدد روی حرارت قرار دهید و کف آن روغن ریخته و ته دیگ دلخواه قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه هویج پلو با گوشت قلقلی

نیمی از برنج را بریزید و کمی هویج و پیاز را بریزید و گوشت قلقلی و همین طور ادامه دهید تا مواد برنج تمام شود، بهتر است کیم گوشت قلقلی و هویج برای روی برنج نگه دارید. هویج پلو با گوشت قلقلی را برای ۳۰ دقیقه دم بگذارید و در همین حین زرشک را با کمی شکر و روغن تفت دهید تا پفکی شود. در انتها پلو را داخل دیس کشیده و با گوشت و هویج تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه هویج پلو با گوشت قلقلی خوشمزه برای ۴ نفر

  1. افزودن شکر به هویج اختیاری می باشد و می توانید حذف کنید.
  2. می توانید بین هر لایه ریختن مواد کمی زعفران بریزید.
  3. در انتها بهتر است کمی کره یا روغن حیوانی روی برنج بریزید.

همچنین ببینید

طرز تهیه هویج پلو با گوشت قلقلی و زرشک لذیذ و خوش طعم گام به گام
4.7 (93.33%) 3 votes