طرز تهیه قورمه سبزی با لوبیا چیتی روغن انداخته و خوشمزه با گوشت و مرغ

دستور پخت قورمه سبزی با لوبیا چیتی

قورمه سبزی با لوبیا چیتی

 

قورمه سبزی با لوبیا چیتی یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه این غذای خوشمزه می باشد که شما می توانید از گوشت یا مرغ برای تهیه آن استفاده کنید. اما تهیه خورش قورمه سبزی با لوبیا چیتی بسیار لعاب دارتر و جا افتاده تر از لوبیا قرمز می شود و حتما پیشنهاد می شود برای یک بار این طعم را تست کنید. قورمه سبزی با لوبیا چیتی را می توانید به صورت گیاهی یا مرغ یا گوشت خرد شده یا تکه ای تهیه کنید و به همراه کته زعفرانی سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه قورمه سبزی با لوبیا چیتی روغن انداخته و لعاب دار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه قورمه سبزی با لوبیا چیتی

  • سبزی قورمه ۲۵۰ گرم
  • گوشت یا مرغ ۳۰۰ گرم
  • پیاز ۱ عدد بزرگ
  • لوبیا چیتی ۱ پیمانه
  • لیموعمانی یا رب لیمو به مقدرا لازم
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه قورمه سبزی با لوبیا چیتی جا افتاده و غلیظ و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی

از قبل شروع آشپزی سبزی قورمه را می توانید به صورت آماده تهیه کنید و یا خودتان در منزل سرخ کنید. گوشت را در اندازه دلخواه برش بزنید و اگر دوست دارید از مرغ استفاده کنید می توانید مرغ را به صورت بی استخوان در بیاورید و به صورت مکعبی خیس کنید.

مرحله دوم: آماده سازی لوبیا چیتی

لوبیا چیتی را تمیز کنید و خوب بشورید و برای ۱۲ ساعت یک شبانه روز خوب خیس کنید تا علاوه بر گرفتن نفخ لوبیا چیتی راحت تر نیز پخته شود. می توانید لوبیا چیتی را در مقدار بیشتر خیس کنید و داخل فریزر نگهداری کنید تا همیشه در کمترین زمان ممکن قورمه سبزی تهیه کنید.

مرحله سوم: تفت دادن مواد

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز یا رنده کنید و داخل قابلمه مورد نظر به همراه کمی زردچوبه و روغن خوب تفت دهید تا سبک شود و در ادامه گوشت یا مرغ خرد شده را اضافه کنید و به همراه گوشت فلفل سیاه اضافه کنید و خبو گوشت یا مرغ را سرخ کنید.

مرحله چهارم: پخت قورمه سبزی با لوبیا چیتی

وقتی گوشت تغییر رنگ داد نوبت اضافه کردن لوبیا چیتی و سبزی سرخ شده می باشد و مواد را برای ۲ دقیقه تفت دهید و روی قورمه سبزی به مقداری آب جوش بریزید که دیگر نیازی به آب اضافه کردن نباشد و بگذارید با شعله کم خوب پخته و غلیظ و جا افتاده شود و در انتها لیموعمانی را اوسط به دو نیم کنید و هسته لیمو را خارج و برای ۱۰ دقیقه داخل آب ولرم خیس کنید و به قورمه سبزی اضافه کنید و در انتها نمک قورمه سبزی با لوبیا چیتی را اندازه کنید و با کته سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه قورمه سبزی با لوبیا چیتی روغن انداخته و خوش طعم

  1. می توانید در انتها کمی شنبلیله خشک را با روغن تفت دهید و در ۱۰ دقیقه انتهای اضافه کنید.
  2. اگر از مرغ استفاده می کنید از ابتدا می توانید نمک بریزید.
  3. می توانید از زودپز برای پخت سریع استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه