طرز تهیه نان شیرمال با زنجبیل و دارچین نرم و پنبه ای و خوشمزه با پیمانه

دستور پخت نان شیرمال با زنجبیل و دارچین

طرز تهیه نان شیرمال با زنجبیل و دارچین

 

نان شیرمال با زنجبیل و دارچین یکی از نان های بسیار خوشمزه و راحت است. عطر این نان بسیار فوق العاده می باشد و زمانی که این نان را تهیه می کنید عطر آن کل فضای خانه را در بر می گیرید. شما می توانید این نان خوشمزه را چانه کنید و داخل یک قالب قرار دهید و پخت کنید. نان شیرمال با زنجبیل و دارچین را می توانید با عصرانه یا صبجانه و یا مناسبت های مختلف تهیه کنید. برای تهیه نان شیرمال نیاز به خمیرمایه دارید و بهتر است خمیرمایه تازه استفاده کنید تا خمیر پف کند و عمل بیاید و شما می توانید نان شیرمال با زنجبیل و دارچین را در فر یا توستر تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان شیرمال با زنجبیل و دارچین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان شیرمال با زنجبیل و دارچین

  • شکر ۴ ق غذا خوری
  • خمیرمایه ۱ ق غذا خوری
  • آب ولرم ۱/۴ پیمانه
  • زرده تخم مرغ ۲ عدد
  • آرد به مقدار لازم
  • زنجبیل ۱ ق چای خوری
  • نمک ۱ پنس
  • بهبود دهنده ۱/۲ ق چای خوری
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۴ پیمانه
  • دارچین و کره برای داخل نان به مقدار لازم

طرز تهیه نان شیرمال با زنجبیل و دارچین خوشمزه و معطر

مرحله اول: عمل آوری خمیر

آب ولرم را داخل یک کاسه بریزید و ۱ ق شکر را به همرا خمیرمایه اضافه کنید و هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه ظرف را کنار قرار دهید و صبر کنید تا عمل بیاید. دقت کنید اگر از خمیرمایه فوری استفاده می کنید نیازی به عمل آوری ندارید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

یکی از زرده های تخم مرغ را به همراه شکر هم بزنید تا از لختگی خارج شود بعد شیر و زنجبیل و نمک را اضافه کنید و هم بزنید و بعد روغن مایع و خمیرمایه عمل آمده اضافه کنید و هم بزنید و بعد آرد و بهبود دهنده را باهم مخلوط کنید و روی مواد کم کم الک کنید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

مقدار آرد تقریبی می باشد و باید کم کم اضافه شود تا خمیر جمع شود. حالا باید خمیر را روی سطح آرد پاشی شده خوب ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی شود. خمیر را به شکل توپ در بیاورید داخل کاسه قرار دهید و برای ۱ ساعت بگذارید تا خمیر پف کند و عمل بیاید.

مرحله چهارم: پخت نان شیرمال با زنجبیل و دارچین

پف خمیر را بعد از ۱ ساعت بگیرید و از خمیر چانه بگیرید و هر چانه را باز کنید و داخل آن کمی کره و دارچین بزنید و به شکل توپ در بیاورید و داخل قالب مورد نظر قرار دهید و روی آن را بپوشانید و برای نیم ساعت دیگر استراحت دهید. بعد از استراحت روی نان را زرده دیگر تخم مرغ رومال کنید و به دلخواه کمی سیاه دانه و کنجد بپاشید. قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا نان پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان شیرمال با زنجبیل و دارچین نرم و خوشمزه

  1. می توانید زرده را با کمی زعفران و شیر مخلوط کنید و نان را رومال کنید.
  2. بهتر است یک ظرف آب داخل فر قرار دهید تا نان نرم شود.
  3. بهبود دهنده را می توانید حذف کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه نان شیرمال با زنجبیل و دارچین نرم و پنبه ای و خوشمزه با پیمانه
3 (60%) 2 votes